Gå til innhold

hvor ofte vasker du bilen?


janne84

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Spadamen

Eg vaskar vel 1 gang i årstida. Polerings er 2, kaaaaaaaaaanskje 3 gangar i året.

Hugsar ikkje kva produkta heiter. Har berre brukt dei ein gong, då eg nesten nettopp har fått min eigen bil :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sativa

Jeg vasker aldri bilen, det er det sambo og / eller svigerfar som gjør. Når jeg synes den er skitten. Før jeg fikk sambo vasket jeg bilen kanskje en gang pr annen mnd, i vaskemaskin. Hadde jo ikke så veldig greie på sånt. Sommerstid vasket jeg den utenfor garasjen til mamma helt selv, samt gjorde den pen og fin inni. Har ikke den fine gamle bilen lenger da, sambo krasjet den en gang han fikk låne den mens jeg var på jobb. (det var til opplysning ikke hans skyld, men en arrogant faen som ikke overholdt vikeplikten med sin svære penisforlenger)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den forrige var gammel og den vasket jeg svært sjeldent.

Kjøpte ny bil i begynnelsen av januar, jeg vasket den en gang denne uken, min far har vasket den tre eller fire ganger allerede :ler:

Han er veldig opptatt av at den skal holdes pen, og han har det andre nøkkelsettet, så han kan kjøre avgårde og vips, kommer han hjem med ren bil til meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sativa
Den forrige var gammel og den vasket jeg svært sjeldent.

Kjøpte ny bil i begynnelsen av januar, jeg vasket den en gang denne uken, min far har vasket den tre eller fire ganger allerede :ler:

Han er veldig opptatt av at den skal holdes pen, og han har det andre nøkkelsettet, så han kan kjøre avgårde og vips, kommer han hjem med ren bil til meg :)

Det er sånn det skal være, pappa gjorde også sånn med min bil, men da var det service, nye dekk osv som ble ordnet. Nå bor han altfor langt vekk dessverre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bodillen

Jeg vasker ikke bilen, jeg. Vel, det hender vel jeg tørker over den innvendig, når den blir for jævlig, men ellers blir den bare vasket utvendig de gangene mannen min forbarmer seg over den og kjører den i automaten. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved behov.

Den siste måneden har jeg vasket den to ganger, og det har vært like bortkastet hver gang, den blir jo like møkkete igjen iløpet av et kvarters kjøretur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaske bilen? Hæh? Uforståelig begrep! :ler:

Neida, her vaskes bilen en gang i året, regelmessig. Det er når ungene og jeg tar en dugnad utenfor huset, bærer ut bøtter og gnikker og gnir med det vanlige Turtle-middelet man får kjøpt på bensinstasjoner.

I tillegg hender det jeg spyler over den hvis vi feks drar på hytta i vår-sølevær og den blir fullstendig nedsprøytet. Og vinduene tar jeg nå og da når jeg fyller bensin. Men i bunn og grunn er bilvasking ikke noe jeg bruker tid på.

Mannen har ny bil som i tillegg er svart- så han vasker en del oftere enn jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stearinpikken

Jeg vasker bilen når den er veldig skitten og det ikke kommer til å regne de neste dagene. Da går jeg på shell etter 21 for da er det happy-hour og bilvask koster halvparten :sjenert: Har vaska bilen 2 ganger innvendig siden jeg kjøpte den i høst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
og hva slags middel bruke du når du vakser den?

vaske bilen? Det er skitten som holder den sammen............

Noen må kjede seg....spiler det noen rolle hvor ofte hansen vasker bilen da? Noen må vaske ofte, spørs hvor man bor osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg vasker bilen når den er veldig skitten og det ikke kommer til å regne de neste dagene. Da går jeg på shell etter 21 for da er det happy-hour og bilvask koster halvparten :sjenert: Har vaska bilen 2 ganger innvendig siden jeg kjøpte den i høst.

ikke regn de nste dagene? bodde du eks i bergen i fjor, så regna det i 90 dager i ett.......bare moro å nevne det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vasker aldri bilen. Men vaskehallen på nærmeste bensinstasjon vasker den når det trengs eller vi føler for det. Ikke spesielt ofte med andre ord (men den ble vasket i dag faktisk), kanskje en gang annenhver måned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Stearinpikken
ikke regn de nste dagene? bodde du eks i bergen i fjor, så regna det i 90 dager i ett.......bare moro å nevne det

Jeg er faktisk glad jeg ikke bodde i Bergen da :fnise:

Når det regner så blir skitten borte og bilen ser ren ut, og når den ser ren ut er det god nok ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Jeg blir nervøs når jeg leser dette... Brukes bilen bør den vaskes OFTE for å unngå skitt som setter seg og det da begynner å ruste. Og at lakken holder seg fin og ikke blir matt! :blink:

Vi vasker bilen 1 gang i uka, både innvendig og utvendig, og polerer 2 ganger i året.

Først spyler vi bilen og tar på avfetting. Når det er spylt av vaskes bilen for hånd med mye vann og meguiars bilshampo og spyles. Deretter tørker vi med skinn. og evt litt polish. VIKTIG å vaske i/under hjulbuene. Innvendig bruker vi skinn"voks" til setene (1 gang i året) og vinylrens til dashbord etc. Glassene vaskes med nylonvask når det trengs.

Tenk frem i tid. Bilen vil være verdt så mye mer om den blir tatt vare på :dåne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tenk frem i tid. Bilen vil være verdt så mye mer om den blir tatt vare på :dåne:

Det er ikke alle som kaster bort pengene på å kjøpe ny bil, vet du. For mange av oss er bilens bruksverdi det viktigste, ikke hva man for for den etterpå.

Vrakpanten er forresten lik enten man har nypolert dashbord eller ikke. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke alle som kaster bort pengene på å kjøpe ny bil, vet du. For mange av oss er bilens bruksverdi det viktigste, ikke hva man for for den etterpå.

Vrakpanten er forresten lik enten man har nypolert dashbord eller ikke. :fnise:

Hehe, enig med sistnevnte. For meg er det viktigst at bilen går fra A til B, punktum. Det kommer ikke på tale å selge den før den er ubrukelig til å kjøre med lenger. Jada, jeg VET at man bør vaske, polere, osv, men uansett hvor mange som sier det til meg: Det skjer ikke.

Skal faktisk vaske utvendig og innvendig i dag, siden jeg ikke kommer inn i den lenger uten å ikle meg varetrekk, men tror det er minst et år siden sist (innvendig). Utvendig tar samboeren den, når den er for ille. 2-3 ganger i året, i alle fall ikke mer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om vinteren så vasker jeg bilen muligens 2 ganger, men den blir spylt ganske ofte pga saltet på veien. Så spyler minst en gang i uka for så törkes så ikke det fryser seg fast.

Om sommeren så vasker jeg bilen kanskje en gang i mnd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...