Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jag har i den siste 1,5 uka merket at armenen mine sover på nettene, merker det med at jeg våkner på natta pga det prikker så i de eller at jeg merker de er numne. Våkner ikke hver natt av det, men de samme symptomene er der hver gang når jeg står opp.

Eneste jeg kan tenke på er lav blodsirkulasjon?

Har gått på jerntabletter lenge pga det har vært målt lavt for mange år tilbake. Sluttet på det i januar for å bestille time hos lege å se om nivået forsatt er lavt. Jeg har enda ikke gåt til legen å målt det, men lurer på om jernet kan være årsaken?!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå til lege å få det sjekket ut for å være sikker.

Høres ut som om du ligger og klemmer på noen nerver i armen på natten, derav nummethet. Men en lege bør uansett undersøke deg nærmere, eller henvende deg til spesialist.

Skrevet

Om det skjer ofte og ikke som et resultat av at du ligger på armen

( akkurat det er jeg "flink" til, våkner ofte av at den ene armen er helt nummen og ekkel, men selvfølgelig blir det jo slik når jeg aboslutt skal ha armen under hodet....men lærer jeg? Nope....) ville jeg absolutt ha tatt en prat med legen om det. Det skal jo ikke være slik!

Skrevet

Jeg gikk i nesten 1,5 år med slike symptomer som deg. Tenkte på stress og all slags sykdommer. For det ble verre og verre, på dagen kunne fingrene også begynne å dovne vekk, og jeg måtte riste liv i dem igjen. Endelig gikk jeg til legen og hun fant ut at dette var veldig vanlig. Det jeg hadde var 2 nerver i håndbaken som ligger for tett, og følelsen av nummenhet kom av at de ikke hadde nok plass. Nervene går til tommel, pekefinger, langfinger og halve ringfiner. Lillefinger og halve ringfinger er helt ok.

Prøv å kjenne etter om det er slik du også har det. Jeg takket ja til en operasjon (lokalbedøvlese og gikk ut derfra etter ca 30. min) og etter det har jeg vært helt fin. Nå hører jeg om folk som har gjort dette stadig vekk.

Jeg har symptomene i den andre hånden også, men ikke så mye derfor vil jeg ikke operere den enda. Men om det skulle endre seg, så vet jeg at det er enkelt å få gjort noe med.

Gjest Stive skuldre
Skrevet

Jeg har problemer med stive skuldre og nakke og har samme problemet.

Årsaken hos meg er nerver i klem.

Gjest Gjest
Skrevet

Ja jeg har også dette.

Hatt det i tre år. Hverken lege eller fysioterapaut eller kiropraktor har gjort noe med det. Mm svarer de. Så da er det vel ikke så farlig.

Herreud, jeg blir så oppgitt av å ikke få god behandling. Man får bare klare seg selv. Men det er ikke farlig ihvertfall. Lykke til!

Skrevet

Jeg hadde det sånn i 3 år, plutselig gikk det over av seg selv, nå sovner de bare noen ganger i året

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...