Bernina Skrevet 1. mars 2008 #1 Skrevet 1. mars 2008 Jeg har begynt å ta Triomega (sånn Omega3+Kalsium) spesielt for kvinner. Er det noen her som har merket noen positiv endring etter at de begynte med Omega3-fettsyrer? I såfall hva slags? Har tatt disse tablettene i 2,5 uke nå og vet ikke helt om noe som helst har skjedd?
Gjest Morgan le Fay Skrevet 1. mars 2008 #2 Skrevet 1. mars 2008 Hva slags effekt er du ute etter, egentlig? Omega 3-fettsyrer har først og fremst en styrkende og forebyggende effekt, og det er vel ikke slik at du umiddelbart kan merke det direkte på kroppen.
Gjest Ada Blûe Skrevet 1. mars 2008 #3 Skrevet 1. mars 2008 Mange av effektene er ikke merkbare, for eksempel effekten som er på blodkolesterolet og blodårene. Men, hvis du har hatt mangelsymptomer eller har ulike sykdomstilstander (eks. leddsmerter hos leddgiktpasienter) kan du merke forbedring - det er godt dokumentert i forskning.
Gjest Gjest_Guest_* Skrevet 3. mars 2008 #4 Skrevet 3. mars 2008 I reklamen for flere Omega3 produkter står det jo at man kan få - bedre hud og færre rynker - forbredret hukommelse og vitalitet - lavere blodtrykk - redusert kolestrol - merbar bedring ved strive ledd og ømme muskler Jeg vil vel tro at alle de ovenfor nevnte tingene er ting man merker? Jeg har akkurart begynt å spise sånn selolje og det er ikke fordi jeg har leddgikt, høyt kolesterol eller er syk på noen måte. Jeg tenker selvfølgelig på alt det forebyggende, men det er nok mest av forfengelighetsårsaker som penere hud og at det kanskje vil forbedre konsentrasjon og vitalitet. Ingen som har merket noe sånt når de har tatt slike preparater?
Solfridbruda Skrevet 3. mars 2008 #5 Skrevet 3. mars 2008 jeg tror at effekten er sånn man vil merke på sikt, akkurat som at ved å trimme nå vil man få det bedre i alderdommen. Man merker kanskje ikke noe forskjell, for man får ikke noe å sammenligne med. Det er som å ta tran, det er sunt - men du merker kanskje ikke noe forskjell fordi effekten er på sikt.
Gjest Morgan le Fay Skrevet 3. mars 2008 #6 Skrevet 3. mars 2008 Siste taler har sagt det på en veldig bra måte, synes jeg. Den som tar reklamens ord for god fisk, risikerer bare å bli dypt skuffet. Omega 3 er dessuten veldig in i tiden, så de kjører på, og håper at folk biter på. Effektene er nok reelle, men jeg tviler på at de er så uttalte som reklamen gjør inntrykk av.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå