Gå til innhold

kyllingfile stekt i ovnen


Gjest Gjest_gjest_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_gjest_*

Noen som kan gi meg noen ideer om hva jeg bør putte i min ildfaste form sammen med kyllinfileen?

Trenger inspirasjon:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_gjest_*
Hva med halve cherrytomater, sprøstekte baconbiter, klatter av pesto, og mozarella på toppen?

Høres spennende ut, må prøves.

Flere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Bland 3 flasker Heinz chilisaus med lik mengde fløte og hell over brunede kyllingfileter. Enkelt og kjempegodt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg legger kyllingfiletene i ildsfast form. Heller over litt god olivenolje, litt sitronsaft, provencekrydder og hvitløk. Cherrytomater, vårløk og pinjekjerner følger også med.

Mens dette står i ovnen koker jeg pasta og serverer det hele med pesto og parmesan til.

Deilig!!! Og veldig enkelt og raskt å lage.

Har laget en lik variant med asparges istedenfor cherrytomater og vårløk. Godt det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjærer grønnsaker i tynne skiver og legger under kyllingfiletene. (gulerot, poteter, squash, løk, paprike) så krydrer jeg med hvitløk og chili og litt salt. heller over litt olje.

serveres med kesam..nam nam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi lager en kjempe enkel kylling rett som er rask og lettvint til sene jobbkvelder.

Vi dekker kyllingen med et eller annet krydder, og litt god olivenolje. Av krydder blanding bruker vi gjerne tandori krydder eller grillkrydder.

Av og til stuffer vi kyllingen med pesto eller soltørket tomat også.

Så heller vi oppi så mye vann at det går til midten på filletten. Putter av og til en smørklatt i vannet.

Dette står til kyllingen er gjennomstekt, da putter vi rømme i kraften rundt kyllingen og serverer dette med pasta og en god salat. Kjempe kjekk rett når man er lei og ikke orker å lage mat, men vil ha noe som smaker litt :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...