Gjest Gjest Skrevet 29. februar 2008 #1 Skrevet 29. februar 2008 Jeg er interessert i å vite hvor mange av kvinneguidens brukere som har en spiseforstyrrelse.
Gjest Bolledeig Skrevet 29. februar 2008 #2 Skrevet 29. februar 2008 Og du tenker at et representativt utvalg kommer bare til å stille seg opp og si "yes, det har jeg" ?
Gjest Gjest Skrevet 29. februar 2008 #3 Skrevet 29. februar 2008 Flott innspill, Bolledeig... Jeg har. Tvangsspising/overspising. Populært kalt "bulimiker som glemmer å kaste opp"... Har ganske nylig innsett det, så jeg vet faktisk ikke hva jeg skal gjøre med det... om noen har erfaringer, del dem gjerne.
Gjest Gjest Skrevet 29. februar 2008 #4 Skrevet 29. februar 2008 Jeg har. Er vel egentlig ikke en egen tittel, for min forhold til mat er veldig komplisert. Er undervektig, men ikke KRAFTIG undervektig pga. ca. en dag i uken der jeg overspiser totalt.
Gjest Også spiseforstyrret Skrevet 29. februar 2008 #5 Skrevet 29. februar 2008 Jeg er registrert bruker, men velger å logge meg ut når jeg svarer, da dette er noe som ingen andre vet og jeg ikke ønsker å få knyttet til brukernavnet mitt. Jeg har bulimi. Selv om jeg har hatt spiseforstyrrelser i mange år, men varierende grad, har jeg som gjest under nokså nylig innsett at jeg har et problem.
Gjest Bolledeig Skrevet 1. mars 2008 #6 Skrevet 1. mars 2008 Det finnes mange muligheter for hjelp: www.iks.no www.nettros.no Slike tråder har ofte en tendens til å nærmest utarte seg som "tips og triks" tråder, dessverre. Gjest som himlet med øynene, hvis du er bruker, send PM
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 1. mars 2008 #7 Skrevet 1. mars 2008 Er egentlig registrert bruker. Jeg har hatt alvorlig anoreksi i flere år og av den grunn "mistet" mange år av livet mitt. Det er virkelig noe dritt!!! Men pr i dag er jeg nesten helt frisk. Og det føles herlig :-D
Gjest Gjest Skrevet 1. mars 2008 #8 Skrevet 1. mars 2008 Jeg er interessert i å vite hvor mange av kvinneguidens brukere som har en spiseforstyrrelse. NEI, je har ikke det og om jeg hadde det så hadde jeg ikke rekt opp hånda for JA heller! Har du ts en spisefordtyrrelse?
Gjest Gjest_moi_* Skrevet 1. mars 2008 #9 Skrevet 1. mars 2008 Jeg har en blanding av alle tre (anoreksia, bulimi og overspising). Har vært mer eller mindre syk, frem og tilbake mellom de forskjellige og blandinger i 11 år....ah... Velger å være anonym her grunnet mulige kjente på forumet. Må være litt hemmelig ;o)
Gjest Catwoman Skrevet 2. mars 2008 #10 Skrevet 2. mars 2008 Jeg kan godt rekke opp handa og si ja, jeg har en spiseforstyrrelse. Jeg har et ganske åpent syn på spiseproblemene mine. Idag har jeg det - men nå er jeg også ganske frisk i forhold til jeg har vært. Fungerer fint i det daglige og sånn. Men jeg er nødt til å ha kontrollen selv over maten min, (det betyr ikke at jeg ikke vil spise noe, og vil bli tynnere. Jeg er normalvektig, og trives der stort sett) mister jeg den kontrollen går alt over styr. Da får jeg panikk blir stresset etc og begynner å overspise igjen. Så jeg er nødt til å ha jernkontroll - både for det mentales del, og det fysiske - jeg har en mage som slår krøll på seg for den minste lille ting nemlig.
Gjest milkyway Skrevet 2. mars 2008 #11 Skrevet 2. mars 2008 Hvorfor skal det være så flaut å svare ja, da? Ja, jeg har anorexia, har hatt det i mange år. Går til gratispsykolog for å få hjelp nå, og tirsdag har jeg time igjen hvor fastlegen min skal være med, også skal de få henvist meg til en psykolog som har mer peiling. Det bør da egentlig ikke være flauere å si at en har en spiseforstyrrelse, enn å si at en har brukket armen. Ikke rart folk ikke tør å stå fram med det, da.
Gjest Bond Skrevet 2. mars 2008 #12 Skrevet 2. mars 2008 (endret) Jeg tror ikke jeg har spiseforstyrrelse, men jeg har ikke et avslappet forhold til mat. Men jeg kan absolutt ikke sulte meg, har heller ikke tenkt å kaste opp, og er ikke helt tvangspising heller (kanskje noe i nærheten i stressperiodene). Men helt greit er det ikke, jeg kan ikke si at jeg ikke er opptatt av mat. Nåtiden er jeg mest opptatt med å spise sunt, men jeg må passe på å ikke tenke alt for mye på 'å ha lyst for noe godt' Endret 2. mars 2008 av mrs_bond
Gjest RosaPosa Skrevet 2. mars 2008 #13 Skrevet 2. mars 2008 Tja, har jeg det?! Har ikke tenk så mye på det, jeg er opptatt av å spise sundt. Er veldig glad i mat og søte ting.. men forsøker å være flink. Noen ganger kan jeg spise masse, og kaste det opp igjen. Det er ikke så ofte jeg gjør det.. Men hvis jeg f.eks. bestiller pizza kan jeg spise masse med god samvittighet da jeg vet jeg vil kaste det opp igjen. Etter jeg har gjort det, tar jeg gjerne et stykke for å ha litt mat i magen.. vil jo holde forbrenningen i gang (slik jeg tenker). Dette skjer ikke ofte.. Kanskje 1-2 ganger i mnd. Spiser forkost, lunch og middag. Trener ca 3 ganger i uken. Er normal i kroppen, skulle gjerne gått ned 5 kg.. men, stresser ikke med det. Det at jeg kaster opp maten innimellom gjør jeg for å kunne kose meg ekstra noen ganger, spise masse.. uten at det gjør noe. Det er første gangen jeg skriver ned og tenker over situasjonen min. Så ja, det er kanskje en liten grad av bulimi?!
Gjest Gjest_Tone_* Skrevet 2. mars 2008 #14 Skrevet 2. mars 2008 Flott innspill, Bolledeig... Jeg har. Tvangsspising/overspising. Populært kalt "bulimiker som glemmer å kaste opp"... Har ganske nylig innsett det, så jeg vet faktisk ikke hva jeg skal gjøre med det... om noen har erfaringer, del dem gjerne. Jeg hadde det i flere år, sliter fremdeles litt med det. Klarte meg fint hele dagen, men et kvarter før butikkene stengte klarte ikke viljestyrken mer og jeg kjøpte marsipankake, nøtter, lakris, potetgull etc... og spiste alt! Jeg begynte å kaste alt når jeg i et sekund ikke hadde lyst på mer, og dynket alt i noe heslig, evt moste det i søppelbøtta fordi jeg kom til å ta det opp dersom det bare lå som det var. ekstremt, ja, vet det, men hodet sier at du MÅ spise alt! Ble 10 kg overvektig, men har heldigvis fått det bort nå, og enda litt. Fikk meg kjæreste og med en gang jeg var mett fikk jeg han til å enten spise restene eller kaste det i søpla og bære søpla ut... Lykke til! Vet hvor vanskelig det er, men bare spør om du trenger flere råd!
Gjest Bolledeig Skrevet 2. mars 2008 #15 Skrevet 2. mars 2008 Det bør da egentlig ikke være flauere å si at en har en spiseforstyrrelse, enn å si at en har brukket armen. Ikke rart folk ikke tør å stå fram med det, da. Jeg insinuerte ikke at det skulle være flaut å si ja, men jeg har fått inntrykk av at KG er et slikt sted der man gjerne ikke vil knytte personlig helseinformasjon opp mot brukeren sin. Derfor slo det meg at kanskje ikke så mange ville svare i tråden. Ellers er jeg enig mhp stigmatisering. Spiseforstyrrelser er den dødeligste mentale lidelsen vi har, og det er viktig at man ikke skammer seg så mye over å ha det at man ikke søker hjelp etc.
Gjest milkyway Skrevet 2. mars 2008 #16 Skrevet 2. mars 2008 Skjønner den, har erfart en del å bli dømt opp og ned i mente og rente av kgfolk, spesielt utloggede men hva kan de si da? "Ha ha du har anorexia! Du har ikke kvinnelige former, og dessuten kommer du til å dø snart!"
Gjest Bolledeig Skrevet 2. mars 2008 #17 Skrevet 2. mars 2008 Det har vel noe med redselen for å bli gjenkjent tror jeg.
Annikken Skrevet 3. mars 2008 #18 Skrevet 3. mars 2008 (endret) Endret: Ah, det var en håndsopprekning på hvem som HAR eller har hatt. Sorry Endret 3. mars 2008 av Annikken
Gjest Missundercover Skrevet 3. mars 2008 #19 Skrevet 3. mars 2008 Jeg har spiseforstyrrelser ja. Jeg er medlem av KG men vil være anonym nå.. Jeg er ikke helt rent innefor noen kategori men det mest presise er å si at jeg er en anorektiker med noen overspisingstendenser fra og til. Er normalvektig nå, og veksler mellom (i bmi forstand) midt på normalvektig til akkurat undervektig.
Filur Skrevet 3. mars 2008 #20 Skrevet 3. mars 2008 Jeg aner virkelig ikke. Har de senere år blitt oppmerksom på at jeg bearbeider følelser med mat. Å spise gir meg en slags lykkefølelse/endorfinrus, så jeg trøstespiser. Eller gledesspiser, for man må jo feire positive ting i livet med mat! Jeg er veldig glad i mat (ikke bare følelsen den gir, men verdsetter god, vellagd mat), derfor liker jeg å tro at jeg har et uanstrengt forhold til det, men realiteten er nok litt mer skuffende. Men om dette kvalifiserer til å være spiseforstyrret vet jeg ikke.. I alle tilfeller i mild grad da. Er normalvektig, selv om jeg har ca 5kg som må bort for å se skikkelig bra ut i bikini.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå