Gjest Gjest_Nancy_* Skrevet 29. februar 2008 #1 Skrevet 29. februar 2008 Jeg lurer fælt på hvor mange kalorier jeg har klart å få i meg ved å spise en hel boks alene... og jeg angrer ikke , for dette var noe av det beste jeg har smakt, det var kinderegg is Kid Suprise het den. På næringsinnhold sto det 890 kj for 100 g. Nettovekt 400 g (0,5 liter).
Gjest itla Skrevet 29. februar 2008 #2 Skrevet 29. februar 2008 Hvis jeg ikke husker helt feil, så tilsvarer 1 kalori ca. 4,25 kilojuole. Dvs ca 840 kcal på boksen. Og ja, Kulinaris-is er verdt det - har du smakt lakris-isen?
Gjest Gjest_Nancy_* Skrevet 29. februar 2008 #3 Skrevet 29. februar 2008 Shit hehe... Jeg la merke til den da jeg kjøpte isen. Kan den være god? Man må virkelig like lakris for å like den tror jeg. De liger en haug med smaker, men de som var i butikken var bare kokos, sjokolade, kid surprise, jordbær, og lakris. Neste gang blir det sjokolade
Gjest itla Skrevet 1. mars 2008 #5 Skrevet 1. mars 2008 Jeg ventet også lenge med å teste lakrisen fordi jeg tenkte det samme som deg, Nancy, men den er knallgod, synes jeg. Jeg er ikke spesielt glad i lakris ellers... Kulinaris lager masse forskjellig, men langt fra alle smakene selges i 0,5-liters bokser, mine favoritter fra Kulinaris-bodene gjør (dessverre!) ikke det. Miros: Her i Oslo selger de ihvertfall Kulinaris på Gutta på Haugen og Røtter, begge i Ullevålsveien. Sikkert flere steder også, men det er de jeg vet om! Om sommeren har de vogner stående bl.a. på Grünerløkka og Aker Brygge.
Lady Lovelylocks Skrevet 1. mars 2008 #6 Skrevet 1. mars 2008 Hvor mye koster en boks hos Gutta på haugen?
Gjest Gjest_Nancy_* Skrevet 1. mars 2008 #8 Skrevet 1. mars 2008 http://www.kulinaris.no/ Her står de forskjellige smakene, og utsalgsstedene... Itla: hvis du bor i Oslo så er det en cafe i Akerbrygge som et stort utvalg der...
Lady Lovelylocks Skrevet 1. mars 2008 #9 Skrevet 1. mars 2008 50 kr. Åja, var redd det var mye dyrere jeg... Kanskje det blir is på meg idag da
Tropehus Skrevet 1. mars 2008 #10 Skrevet 1. mars 2008 Hvor har de den? *vil også ha* De selger den på Farmers Market i Markveien og på Video Nova i Thorvald Meyersgate. Mangosorbeten og kid surprise er mine favoritter. mmmm
Gjest itla Skrevet 1. mars 2008 #11 Skrevet 1. mars 2008 Åh, glemte å nevne min andre favoritt - "Before Nine". Mintis med biter av mørk sjokolade...
Betsy Skrevet 2. mars 2008 #12 Skrevet 2. mars 2008 Åh, glemte å nevne min andre favoritt - "Before Nine". Mintis med biter av mørk sjokolade... Finnes den i boks? Jeg eeeeeelsker mintis, men har forløpig ikke funnet noen gode alternativer her til lands...
Gjest itla Skrevet 2. mars 2008 #13 Skrevet 2. mars 2008 Jepp, finnes i 0,5 l. boks... Farlige greier, da!
Betsy Skrevet 2. mars 2008 #14 Skrevet 2. mars 2008 Jepp, finnes i 0,5 l. boks... Farlige greier, da! Uff da... Lover ikke bra for bikinisesongen!
Gjest Dalwhinnie Skrevet 2. mars 2008 #15 Skrevet 2. mars 2008 Jeg eeeeeelsker mintis, men har forløpig ikke funnet noen gode alternativer her til lands... Charlottes iskrem har en fantastisk god mint-is. Kjøpte på Centra for noen uker siden, og den boksen ble ikke gammel...
Betsy Skrevet 2. mars 2008 #16 Skrevet 2. mars 2008 Charlottes iskrem har en fantastisk god mint-is. Kjøpte på Centra for noen uker siden, og den boksen ble ikke gammel... Takk for tipset, skal testes!
Bokormen Skrevet 2. mars 2008 #17 Skrevet 2. mars 2008 Jeg ELSKER Cherry Mania, kirsebærisen med store biter mørk sjokolade... mmm Desverre får man bare kjøpt kuler her i Trondheim, så jeg håper den kommer til salgs feks på Ultra snart
Gjest Gjest Skrevet 5. mars 2008 #18 Skrevet 5. mars 2008 Syntes ikke denne Charlotte iskremen var no god... smakte så mye fløte og var steinhard.
Gjest frulou Skrevet 5. mars 2008 #19 Skrevet 5. mars 2008 Jeg ELSKER Cherry Mania, kirsebærisen med store biter mørk sjokolade... mmm Desverre får man bare kjøpt kuler her i Trondheim, så jeg håper den kommer til salgs feks på Ultra snart Det stemmer (heldigvis) ikke. I Ravnkloa får man kjøpt isen på boks (ikke det helt store utvalget i smaker, da) og på Solsiden kan man kjøpe med takeaway i isoporaktige bokser.
Bokormen Skrevet 6. mars 2008 #20 Skrevet 6. mars 2008 Det stemmer (heldigvis) ikke. I Ravnkloa får man kjøpt isen på boks (ikke det helt store utvalget i smaker, da) og på Solsiden kan man kjøpe med takeaway i isoporaktige bokser. Ok, flott at man får kjøpt det i Ravnkloa Sjekket på Kulinaris' hjemmeside og der står det at man ikke kan få kjøpt det i butikk i Trondheim, men da har de kanskje ikke oppdatert siden helt Og ja, vet du kan få kjøpt takeaway i isopor, men det er jo ekstremt dyrt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå