Gå til innhold

Kulinaris-is

Gjest Gjest_Nancy_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Nancy_*
Skrevet

Jeg lurer fælt på hvor mange kalorier jeg har klart å få i meg ved å spise en hel boks alene... og jeg angrer ikke , for dette var noe av det beste jeg har smakt, det var kinderegg is :jepp: Kid Suprise het den.

På næringsinnhold sto det 890 kj for 100 g. Nettovekt 400 g (0,5 liter).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis jeg ikke husker helt feil, så tilsvarer 1 kalori ca. 4,25 kilojuole. Dvs ca 840 kcal på boksen.

Og ja, Kulinaris-is er verdt det - har du smakt lakris-isen? :sikle:

Gjest Gjest_Nancy_*
Skrevet

Shit hehe...

Jeg la merke til den da jeg kjøpte isen. Kan den være god? Man må virkelig like lakris for å like den tror jeg. De liger en haug med smaker, men de som var i butikken var bare kokos, sjokolade, kid surprise, jordbær, og lakris. Neste gang blir det sjokolade :lur:

Skrevet

Hvor har de den? *vil også ha*

Skrevet

Jeg ventet også lenge med å teste lakrisen fordi jeg tenkte det samme som deg, Nancy, men den er knallgod, synes jeg. Jeg er ikke spesielt glad i lakris ellers...

Kulinaris lager masse forskjellig, men langt fra alle smakene selges i 0,5-liters bokser, mine favoritter fra Kulinaris-bodene gjør (dessverre!) ikke det.

Miros: Her i Oslo selger de ihvertfall Kulinaris på Gutta på Haugen og Røtter, begge i Ullevålsveien. Sikkert flere steder også, men det er de jeg vet om! Om sommeren har de vogner stående bl.a. på Grünerløkka og Aker Brygge.

Skrevet

Hvor mye koster en boks hos Gutta på haugen?

Gjest Gjest_Nancy_*
Skrevet

http://www.kulinaris.no/

Her står de forskjellige smakene, og utsalgsstedene...

Itla: hvis du bor i Oslo så er det en cafe i Akerbrygge som et stort utvalg der...

Skrevet
50 kr.

Åja, var redd det var mye dyrere jeg... Kanskje det blir is på meg idag da :)

Skrevet
Hvor har de den? *vil også ha*

De selger den på Farmers Market i Markveien og på Video Nova i Thorvald Meyersgate.

Mangosorbeten og kid surprise er mine favoritter.

mmmm

Skrevet

Åh, glemte å nevne min andre favoritt - "Before Nine". Mintis med biter av mørk sjokolade... :sikle:

Skrevet
Åh, glemte å nevne min andre favoritt - "Before Nine". Mintis med biter av mørk sjokolade... :sikle:

Finnes den i boks?

Jeg eeeeeelsker mintis, men har forløpig ikke funnet noen gode alternativer her til lands...

Skrevet

Jepp, finnes i 0,5 l. boks... :spise: Farlige greier, da!

Skrevet
Jepp, finnes i 0,5 l. boks... :spise: Farlige greier, da!

Uff da... Lover ikke bra for bikinisesongen!

:sikle:

Gjest Dalwhinnie
Skrevet
Jeg eeeeeelsker mintis, men har forløpig ikke funnet noen gode alternativer her til lands...

Charlottes iskrem har en fantastisk god mint-is. Kjøpte på Centra for noen uker siden, og den boksen ble ikke gammel...

Skrevet
Charlottes iskrem har en fantastisk god mint-is. Kjøpte på Centra for noen uker siden, og den boksen ble ikke gammel...

Takk for tipset, skal testes!

:)

Skrevet

Jeg ELSKER Cherry Mania, kirsebærisen med store biter mørk sjokolade... mmm :)

Desverre får man bare kjøpt kuler her i Trondheim, så jeg håper den kommer til salgs feks på Ultra snart :)

Gjest Gjest
Skrevet

Syntes ikke denne Charlotte iskremen var no god... smakte så mye fløte og var steinhard.

Gjest frulou
Skrevet
Jeg ELSKER Cherry Mania, kirsebærisen med store biter mørk sjokolade... mmm :)

Desverre får man bare kjøpt kuler her i Trondheim, så jeg håper den kommer til salgs feks på Ultra snart :)

Det stemmer (heldigvis) ikke. I Ravnkloa får man kjøpt isen på boks (ikke det helt store utvalget i smaker, da) og på Solsiden kan man kjøpe med takeaway i isoporaktige bokser.

Skrevet
Det stemmer (heldigvis) ikke. I Ravnkloa får man kjøpt isen på boks (ikke det helt store utvalget i smaker, da) og på Solsiden kan man kjøpe med takeaway i isoporaktige bokser.

Ok, flott at man får kjøpt det i Ravnkloa :) Sjekket på Kulinaris' hjemmeside og der står det at man ikke kan få kjøpt det i butikk i Trondheim, men da har de kanskje ikke oppdatert siden helt :)

Og ja, vet du kan få kjøpt takeaway i isopor, men det er jo ekstremt dyrt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...