Gå til innhold

Bivirkninger av p-pille slutt


Jusy me

Anbefalte innlegg

Jeg slutta med p-pillen for 3 uker siden og har nu begynt og få "smerter" i den nedre delen av magen.

Kjennes som om det stikker eller at noe tar tak der nede.

Er det bivirkninger av at jeg slutta med pillen?

Noen andre som har opplevd det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Zalomine

Det er ikke EL eller mensen da?

Du opplever jo ikke EL så lenge du går på piller, og mens-smertene er jo generelt mildere og "annerledes"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det er mensen for hvis jeg husker riktig så var det ikke slik det føltes når jeg skulle ha mensen da jeg ikke gikk på pillen. Kan jo hende at det er EL.

Men så vet jeg ikke når jeg får mensen. Har gått på p-piller i snart 3 år og mensen er jo kanskje litt uregelmessig nu.. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

Det verste for meg med å slutte på p-pillene, var å få ordentlig mens igjen... Med tilhørende menssmerter... Fy-flate. Har brukt p-piller i 5 1/2 år, og hadde glemt hordan mens-ene mine egentlig var... Nå fikk jeg nettop mensen (tre uker etter p-pille-kutt). Hadde så intenst vondt og blødde så mye mer enn jeg har gjort de siste årene...

Og jeg hadde også litt uvelhet i magen, var småkvalm. Men det gikk over!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Jeg har også glemt hvordan det var. Harbare brukt dem i 2 1/2 år, men det er lenge siden jeg glemte hvordan ekte mens er. Husker bare at den erlangt mer uforutsigbar, og langt mer vond.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være at jeg er gravid?

Jeg sluttet med pillen etter at jeg og samboeren min ble enig om at skjer det så skjer det.

Men trudde ikke at det skulle gå så fort..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Zalomine

Du KAN jo det, men det kan vi umulig vite.

En test er det eneste som hjelper i så måte....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk på pillen i 9 år og ble gravid to måneder etter pille-slutt, så det kan gå veldig fort!

Det er mulig du er gravid, ta en test og sjekk det! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Jeg opplever akkurat det samme som deg nå, slutta med piller for 3 uker siden, og for min del er det minimal - nei - mikroskopisk sjanse for at jeg kan være gravid! Men det er rare smerter, er småkvalm og mensen uteblir.

Hvis dette vedvarer for deg, syns jeg du kan ta en test etterhvert. Men jeg tror, etter det jeg har blitt fortalt, at det kan ta sin tid for mensen å bli normal etter pillebruk. Så vi får vel bare smøre oss med tålmodighet! :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som eggløsnings-smerter.

Da jeg sluttet med p-piller var disse sterke, spesielt den første (ble liggende på sofaen i foster-stilling i 20 minutter). Det lignet ikke på mens-kramper, men "satt" samme sted.

Du kan godt ta en graviditets-test, men den vil ikke slå ut på en uke eller to enda dersom du ikke har hatt EL samme dag som du sluttet med p-pillene omtrent. Er du som meg, vil du få mens om 14 dagers tid...

Jeg brukte 3 måneder fra p-pilleslutt til graviditet, og er overbevist om at det gikk så raskt fordi jeg nøyaktig visste når EL var pga disse smertene - så de var en velsignelse. Vel og merke etter at jeg hadde sjekket det av med lege og gynekolog - ble jo litt redd da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nu er det Mandag og jeg har enda de smertene, bare det at de nu er sterkere.. :roll:

EL varer vel da ikke så lenge?

Begynner og bli litt bekymret..

Det gjør vondt hvis jeg setter meg ned fort og hvis jeg går fort..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Har selv brukt p-piller i 10år...i slutten av januar måtte jeg kutte ut p-pillene pga sykdom (er nå frisk igjen). Fikk mens i slutten av februar, men startet ikke opp igjen med pillene da (hadde de ikke med meg da) og nå har det snart gått 2 1/2 mnd og jeg har ikke hatt mensblødninger siden da...

Har tatt to graviditetstester siden da, og begge var negative...hmmm...

Er dette en type bivirking av langvarig bruk av p-piller ???

Noen som har opplevd noe lignende ?

Håper at kroppen snart kommer i lage igjen slik at jeg kan få startet på pillene igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Jepp, det er meget vanlig at mensen blir ustabil, lange sykluser (eller av og til en kort) i alle fall ustabilitet er vanlig etter p-pilelbruk. Kroppen har rett og slett "glemt" hvordan den skal styre dette selv. Det ornder seg somregel etterhvert. Gjør det ikke det får du kontakte en lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hei!

jeg gikk på piller i 4 år og sluttet i mai ifjor. hadde jeg visst hva p-piller gjorde med kroppen min hadde jeg aldri en gang begynt med dem! jeg har virkelig blitt anti-p-pille-jente etter dette.. :)

jeg har hatt kjempehormonforstyrrelse siden jeg sluttet (hjelp det er snart et år siden!!) , med kjempeuregelmessig mens, svetting på ryggen, uren hud, trøtthet og følelsesmessig ustabilitet (dvs humørsvinging, deppa ol).. nå har jeg enda opp med å begynne med progesteronkrem, og nå begynner ting endelig å roe seg... fjuh!

jeg tror det er ganske vanlig å få endel "bivirkninger" etter p-pilleslutt, og etter langvarig bruk vil det nok ta lang tid før kroppen blir vant til å fungere skikkelig uten tilførsel av "fake"-hormoner. legene sier at det er normalt at det tar inntil 3 mnd for å stabiliseres igjen, går det lenger bør en kanskje oppsøke lege. i mitt tilfelle ble det kanskje litt ekstremt fordi jeg er veldig følsom overfor p-piller/hormoner, og min normale syklus er 21 dager. etter 4 år med konstant tilførsel av p-piller og 28 dagers syklus er det nok ikke rart at kroppen min er forvirret... :roll: hehe

er det andre som har opplevd lignende??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

I tillegg til at mensen min er blitt uregelmessig har jeg også opplevd å bli plaget av kviser i ansiktet og på ryggen...skikkelig ille å bli plaget med kviser når man er 27år og trodde at undomsplagene var over...sukk...

Har tenkt å starte på p-pillene igjen når jeg får mensen tilbake da jeg synes at det er et greit prevansjonsmiddel, samt at jeg har forstått det slik at den kan hjelpe på kviser også.

:-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...