Gjest huffameg Skrevet 29. februar 2008 #1 Skrevet 29. februar 2008 Jeg fikk utskrevet cipralex av legen for noen dager siden pga selvmordstanker og depresjon. Jeg er i utgangspunktet negativ til å ta piller, men han mente det var ikke noe å diskutere, og jeg tok med meg pillene men tenkte egentlig å forsøke å komme meg opp av myra uten dem. Uansett, etter bare kort tid fikk jeg et nytt anfall av tristhet, og tenkte det ville være deilig å slippe humørsvigningene, altså tok jeg en pille. Ble ikke dårlig, men søvnløs. Tok en til dagen etter, og begynte å føle meg bra allerede da. Ettersom jeg ble bra allerede tenkte jeg at det hadde egentlig ikke noe med pillene å gjøre, men at jeg hadde fått igjen troen. Leste også en del fæle historier om folk som har hatt store problemer med å slutte med pillene, så nå har jeg kastet resten av dem i do. Nå er jeg livredd for om de kan ha gjort stor skade allerede, jeg trenger jo egentlig bare noen å snakke med, ikke piller. Er litt forbanna på legen som var så skråsikker i sin sak, uten å prøve å finne ut hvorfor jeg var deprimert. Man vil jo stole på legen sin. Jeg har altså tatt totalt 2x10 mg. Er det noen som vet om det er farlig å bare kutte dem ut sånn? Jeg var nok mildt deprimert i utgangspunktet, men hadde humørsvigninger da jeg fikk sterke selvmordstanker.
maren Skrevet 29. februar 2008 #2 Skrevet 29. februar 2008 Typen min har angst og prøvde disse fordi de skal visst være bra og ikke gi så mye bivirkninger. Men det han har lest er at folk faktisk får selvmordstanker av den og det skremte han såpass mye at han ville slutte med det. Dessuten fikk han vondt i hodet av den og. Du har tatt 2 piller? Det gjør ingen ting, du har ikke forandret på noe mønster i hjernen av så lite.
Gjest megigjen Skrevet 29. februar 2008 #3 Skrevet 29. februar 2008 Takk for svar, da skal jeg slutte å bekymre meg
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå