Gå til innhold

Jeg har kvittet meg med TV'en min

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nå skal jeg begynne med et helt vanvittig eksperiment - et liv uten TV for en periode.

Så langt har det resultert i at jeg legger meg tidligere og får vasket mer. Helt genialt !

Videoannonse
Annonse
Gjest StockDama
Skrevet

vi gjorde det samme, dagene ble egentlig akkurat det samme bare uten nyhetene.

Skrevet

Jeg gjorde det samme en tre ukers tid da tven min gikk i stykker og jeg ikke hadde penger til å kjøpe ny.

Resulterte i at jeg satt mer foran dataen.

Skrevet

En TV-fri tilværelse er nydelig så snart man blir vant til det. Jeg har ikke hatt TV på mange år, og føler at jeg er friere og har mer tid enn når jeg befinner meg steder hvor TV'en står på. Dersom det er en dokumentar eller noe spesielt jeg ønsker å få med meg, ser jeg det på nett-TV. : )

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Jeg kunne aldri tenke meg å ikke ha tv. Jeg har bodd uten tv i noen måneder av gangen et par ganger tidligere, og jeg syns det var litt trist.

Det er ikke det at jeg ser mye på tv. Jeg har et par serier jeg følger med på, og så ser jeg på nyheter. Jeg skrur sjelden på tvn for å se om det er noe å se på, men pleier stort sett å skru den på når det er noe jeg vet jeg vil se. På den måten syns jeg ikke tv-titting tar mye tid.

Da jeg ikke hadde tv, savnet jeg ikke serier, men jeg savnet å se nyheter. Selv om jeg kunne lese nyheter i avisen og høre dem på radioen, er det noe med at jeg føler meg som en større del av samfunnet når jeg kan se nyheter i levende bilder.

Det er klart det er mye tull på tv, men jeg syns ikke tv bare er fordummende.

Jaja, min opplevelse av å være tvløs. Det er åpenbart at andre syns de har det bedre uten, og det er på en måte beundringsverdig at de kan ta et slikt valg, men jeg setter for mye pris på min tv når jeg først ser på.

Gjest Gjest_Petronella_*
Skrevet
En TV-fri tilværelse er nydelig så snart man blir vant til det. Jeg har ikke hatt TV på mange år, og føler at jeg er friere og har mer tid enn når jeg befinner meg steder hvor TV'en står på. Dersom det er en dokumentar eller noe spesielt jeg ønsker å få med meg, ser jeg det på nett-TV. : )

Men det er greit å bruke masse tid på nettet? Hva er forskjellen?

Jeg vil nå påstå at internett-bruken er mye mer vanedannende enn TV ..

Skrevet

Tven min kvittet seg med meg da den gikk i stykker for 1.5 år siden, og jeg har ikke sett tilbake.

Skrevet

Jeg har levd uten TV i to år nå (med mulighet for å se MÅ-SE-programmene hos andre, de få gangene det var aktuelt).

Og jeg SAVNER tv-en!! Jeg savner å sette meg foran tv-en når jeg er sliten og lei, jeg savner å få med meg dokumentarer, jeg savner nyheter, og jeg savner å kunne se en god film på noe bedre enn en simpel laptop.

TV, det skal jeg ha!

Gjest kenneth
Skrevet
Nå skal jeg begynne med et helt vanvittig eksperiment - et liv uten TV for en periode.

Så langt har det resultert i at jeg legger meg tidligere og får vasket mer. Helt genialt !

Jeg synes det er et bra "prosjekt", men jeg vil nå ikke påstå det er så vanvittig.

Heldigvis er jeg såpass "anti TV" at jeg klarer å styre meg for det meste, men jeg må innrømme jeg vet at Gaute Ormåsen sannsynligvis skal ha seg med hu blonde dama i Hotel Cæsar, og det er ikke bra. (At jeg vet det altså. Godt mulig det ikke er bra om de har seg og).

Gjest prestekrage
Skrevet

Åhhh- det hørtes deilig ut! Nyheter får en jo i aviser og radio- og da ofte med mye bedre dekning og innhold!

Men- jeg skal ikke si noe- her står tv'n p i skrivende øyeblikk!

Har vurdert å innførte voksen-tidsbegrensning for tv- titting! For jeg skal med hånden til hjertet inrømme at 80% av det jeg ser på tv kunne jeg FINT klart meg uten (resterende 20 er da nyheter)

Gjest Gjest_Petronella_*
Skrevet

Jeg barer lurer på hva som er så veldig bra med å ikke ha TV?

Og hva forskjellen er på å bruke tiden på PC istedet for TV?

Jeg for min del ser ikke så veldig mye på TV - men jeg elsker å ha TV`en slik at jeg kan slappe av med en film eller et spesielt program når jeg måtte ønske det. Å se film på PC er ikke det samme som 50"-en min .. det kan jeg garantere.

Og om man er en hel familie så kan ikke den ene parten ta en beslutning om å kaste ut TV`en uten at alle er enige ..

Skrevet

Jeg har heller ikke sett tv på et par år, bortsett fra enkeltprogrammer som kan regnes på en hånd på tre år. ;) Jeg - og samboer - bruker internett og dataspill som vår form for underholdning.

Skrevet
Men det er greit å bruke masse tid på nettet? Hva er forskjellen?

Jeg vil nå påstå at internett-bruken er mye mer vanedannende enn TV ..

Det var ingen som sa noe om hvor mye eller lite tid man brukte på nettet... :) Selvfølgelig kan internett-bruken også være overdreven (og vanedannende!), men det er vel ingen automatikk i at man bruker mer tid på nettet dersom man ikke ser på TV?

Skrevet

Jeg syns ikke det går noe bra på tv jeg. Går jo bare reprise på reprise. Aldri noe skikkelig bra programmer mer.. Jeg har tosifret antall kanaler men finner noe sjeldent intressant. det jeg ser på lastes ned ^^..

Livet uten tv er fantastisk! AKK !

Gjest Spadamen
Skrevet

Har ikkje noko å sei om eg har TV eller ei. TV er noko eg ser på når eg kjeder meg. Om eg ikkje hadde hatt TV, så hadde eg gjort noko anna som var like meiningslaust. TV hindrar meg ikkje i å gjere ting, eg hadde ikkje brukt tida betre utan TV.

Uansett treng eg TVn til å spele playstation =D=D

Gjest Gjest
Skrevet

Har tv midt i stua, og savner kontakt med både mann og barn kveldstid.. Er lei av å konkurrere med Thomas og Harald og alle de andre, så når hytta mi kommer opp - kommer ikke tv'n inn der! Jeg gleder meg...

Skrevet

Jeg er for avhengig av Grey's Anatomy, Desperate Husfruer og sannsynligvis snart Private Practice til at jeg ikke kan ha tv:P

Dessuten er film så utrolig mye kjekker å se på tv enn på pc!

(er skikkelig film-menneske egentlig.. bruker alt for mye penger på dvd-er og kino:P)

Gjest Gjest_Petra_*
Skrevet

Jeg tør ihvertfall tippe at dere som har kastet ut TV ikke har barn i huset .. eller tar jeg feil? Ei heller mann?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...