Gå til innhold

cv'en


Joplaya

Anbefalte innlegg

Bør jeg kutte ut grunnskolen på cv'en? Den er jo i grunnen litt overflødig og har ingenting å si for om jeg skal bli ansatt eller ei... eller?

Hvis jeg har den oppført på cv'en, da må jeg vel også gi kopi av vitnemålet? Hva er poenget med kopi av et slikt vitnemål? Jeg er nå i høyere utdannelse og har jo andre vitnemål å vise til. Jeg mener, er ikke grunnskolen blitt litt urelevant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har aldri hatt med grunnskolen i min CV.

Har heller ikke hørt at den skal være med.

Jeg har ansvaret for søknader som kommer inn til min arbeidsplass ved nyansettelser. Har aldri sette en CV som har med grunnskole tror jeg.

Hvis den hadde vært med, så tror jeg at det i mange tilfeller ville oppfattes som om personen prøvde å "fylle ut" CV-en. Selv om dette ikke er tilfellet.

Begynn med videregående du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faren min (som er daglig leder og vant til å ansette folk) sier at det er greit å ha med grunnskolen dersom man har veldig lite av annen utdanning og ikke har noe erfaring å vise til. Dette gjelder nok hovedsakelig bare de som kun har videregående eller de som ikke har det engang. Da er det fint å for eksempel vise vitnemål fra grunnskolen som bevis på at man har jobbet jevnt bra med skole og alltid har hatt lite fravær (hvis dette er tilfelle).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...