Gå til innhold

Gå ut på byen alene?

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Er det noen her som har gjort eller pleier å gjøre dette? Jeg har lyst til å treffe mennesker, danse og ha det moro. Men, stort sett alle vennene mine er i forhold og har barn, så de vil sjelden bli med ut. De gangene jeg har vært ute, har jeg jo alltid kommet i prat med folk på byen.. jeg har kommet med venninner, men ender jo alltid opp med å snakke med masse andre folk.. Sitter og lurer på om jeg skal tørre å ta turen alene... er det veldig patetisk synes dere????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde syntes det var så flaut å komme inn og sette meg alene.. Tenkt hva jeg skulle sagt om jeg kom i prat med folk og sånn! Men det har hendt seg at jeg har vært på byen sammen med venner og skilt lag med dem, feks at de har ønsket å dra hjem tidligere, og da har jeg gått innom noen steder(ganske sent). Da føler jeg at jeg kan si at jeg egentlig er sammen med noen, men har "rota de bort"..

Men jeg syns ikke du er teit om du går ut alene, bare jeg som tenker litt for mye når det gjelder meg selv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er aldri noe problem for en dame å gå ut alene. Med mindre du sitter og ser sur og avvisende ut, kommer du i kontakt med folk (menn) i løpet av ti minutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er aldri noe problem for en dame å gå ut alene. Med mindre du sitter og ser sur og avvisende ut, kommer du i kontakt med folk (menn) i løpet av ti minutter.

Tror du dette gjelder uansett, eller utpå kvelden når folk har fått seg en tone? Hva tror du klokka må være for at "garantien" din skal gjelde? Folk er vel generelt ikke så kontaktsøkende tidlig på kvelden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest24

Det mest patetiske jeg hører, er kvinnfolk som synes det er rart at noen går ut alene!

Hvordan i huleste skal man bli kjent med andre mennesker da?

Greit nok at man kan bli litt uglesett i utkantstrøk hvor alle kjenner alle, men i større byer er det ikke noe problem.

Jeg har selv gått ut mye alene og truffet nye mennesker.. nytt nachspiel med interessante mennesker hver helg. Ser ikke helt problemet. Nå skal det nevnes at det er mer utrygt for jenter å holde på slik, men hvis de ikke drikker seg fra sans og samling så ser jeg ikke noe problem med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest-M-

Jeg har gått på byen alene en gang, og hadde det faktisk moro. Ikke noe problem å komme i kontakt med folk.

Det har dessverre blitt med den ene gangen. Ser at noen menn sier det er patetisk med damer som ikke går ut alene, men det er nå en gang slik at folk ser forskjellig på damer alene på byen, kontra menn.

At en mann går på byen alene, er ganske vanlig, og ikke noe andre løfter på øyenbrynene av. Kommer en kvinne alene på byen, blir hun sett på som desperat eller kun ute etter sex....

Dobbeltmoralen lenge leve...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville følt meg ubekvem og dum selv, men ikke tenkt over andre som tilsynelatende er alene. Er sikkert mange som har det sånn :)

Det er jo bare å prøve? Er det ikke noe tess, så kan man jo bare ta kvelden (Og det uten å måtte forklare hvorfor til noen :fnise: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er fabelaktig å gå ut alene og gjør det ofte - liker det nesten bedre enn å gå ut med venner. Ikke minst fordi en da bare har ansvar for seg selv! Skjønner meg ikke på folk/venninner som må henge sammen hele kvelden og opptrer som om de helst ville vært på jenterommet og hatt fortrolige venninneprat....og som misliker enhver mann som tar kontakt. Slapp av og ha det moro, sier jeg!

Og jeg regner ikke med at man går ut dønn edru og med bibelen under handa...eller finner et lokale der det er så lite folk at man finner et bord helt for seg selv. Man bør nok gå der det er litt liv da!

Selv om man nok kan bli uglesett ja...men det driter jeg i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

hmm..selv ville jeg nok ikke gått på byen alene, hvis ikke jeg hadde et stam sted hvor jeg kunne ha dumpet borti noen bekjnte, ikke nødvendigvis bestevennene mine, men noen å være sammen med litt sånn i tilfelle jeg ikke var så selvsikker alikevel..skjønner?? ellers sikkert ikke no problem, men uglesett av noen vil du nok bli, men hva så?!

det går jo ann å bli kjent med folk utenom å måtte gå på byen, hva med en hobby, trening hvor du kommer i kontakt med andre og så går det ann å finne på noe annet sosialt etterhvert?? byen er ikke alltid det beste stedet å møte nye folk... lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært ute alene en gang, satt hjemme og ville finne på noe. Hadde det ganske gøy, jeg :)

Men du må nok dra ut etter midnatt, kanskje. Ingen trenger jo å vite at du er alene? For egen sikkerhet kan det kanskje være greit også... Det er jo ofte man er ute med venner, men likevel surrer rundt på utestedet alene. Tror nok ingen synes det er patetisk, og de trenger jo uansett ikke å vite det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri gjort det, men kunne nok fint gjort det. Jeg og bestevenninna drar ofte ut på byn, men snakker sjelden sammen på byn. Blir lix vors og reiseveien, så ser jeg ikke så mye mer til henne, selvom vi er på samme sted. Liker det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått ut masse alene, og har ingen problemer med det. Har heller ikke problemer med å ta kontakt hvis det er noen jeg ser som jeg kunne tenke meg å snakke med. Treffer jo også alltid kjentfolk også. Syns det er digg å kunne bestemme selv hvem jeg skal snakke med og hvor lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...