Gå til innhold

Veid meg og fått kroppsanalyse


Suzy

Anbefalte innlegg

I går var jeg i Oslo og stakk innom den klinikken de gikk til på Bedre Puls og veide meg på maskina som analyserer kroppen. Veldig interessant!

Fikk vite hvor mye muskler vs fett jeg hadde i kroppen og hvordan jeg må tenke/handle for å endre på det.

Fikk oppgitt en idealvekt for meg, og fikk bekreftet at jeg har skikkelig tung beinbygning (som jeg har trodd sjøl), men fikk også greie på at jeg må legge inn mye mer styrketrening på underkroppen, for nå blir det for mye utholdenhetstrening og jeg er ubalansert.

Dette anbefales og var jaggu verdt de 300 kr det koster. Nå er jeg inspirert og gleder meg til å få prøvd ut de rådene jeg fikk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I går var jeg i Oslo og stakk innom den klinikken de gikk til på Bedre Puls og veide meg på maskina som analyserer kroppen. Veldig interessant!

Fikk vite hvor mye muskler vs fett jeg hadde i kroppen og hvordan jeg må tenke/handle for å endre på det.

Fikk oppgitt en idealvekt for meg, og fikk bekreftet at jeg har skikkelig tung beinbygning (som jeg har trodd sjøl), men fikk også greie på at jeg må legge inn mye mer styrketrening på underkroppen, for nå blir det for mye utholdenhetstrening og jeg er ubalansert.

Dette anbefales og var jaggu verdt de 300 kr det koster. Nå er jeg inspirert og gleder meg til å få prøvd ut de rådene jeg fikk :)

Hva slags klinikk var det?

Og finnes det noe slikt i Nordland?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men de ser ikke på noe annet enn fett, bein og muskelvev i kroppen?

Øh.. hva mener du med ikke noe annet?

Er ikke det det meste av kroppen da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

interessant, linker meg på tråden din jeg suzy, så jeg ikke mister den av syne igjen. :)

tok det lang tid?

var det 'skummelt'?

var det 300 for test på maskin og da beskrivelse av hva du bør gjøre videre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

interessant, linker meg på tråden din jeg suzy, så jeg ikke mister den av syne igjen. :)

tok det lang tid?

var det 'skummelt'?

var det 300 for test på maskin og da beskrivelse av hva du bør gjøre videre?

Det var veldig kjapt og greit - måtte ta av meg sko og sokker og stå på ei plate, og holde i to håndtak helt dørgande stille. Det var veldig lite skummelt faktisk.

Hele målingen tok ca et minutt, også gikk vi gjennom hele arket med målinger etterpå, hun viste meg hva alt betydde og hvordan det burde se ut - også fikk jeg råd og vink utfra de erfaringene jeg hadde fra å forsøke å gå ned i vekt og fra trening osv. Tipper hun brukte ca tjue minutt på meg alt i alt.

300 var for hele greia ja - også fikk jeg et kort med 10 % rabatt på proteinpulver på en butikk ikke så langt unna - jeg trengte mer proteiner, så det kom godt med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her står det hvilke steder som har den maskinen, tror jeg (referanser).

4M-klinikken har også egen hjemmeside.

Det så interessant ut, hva skjedde mens du var der?

Endret av Miros
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det så interessant ut, hva skjedde mens du var der?

Som sagt over så var det drop in-system, så jeg gikk dit, ba om å bli veid, måtte ta av meg sko og sokker, stå på plata og holde i håndtakene.

Alder og høyde ble plottet inn også ble jeg målt (tok ca ett minutt).

Et ark med mine opplysninger ble printet ut (fikk det med meg) og dette gikk vi gjennom sammen slik at jeg fikk vite hva som var hva og hva alt betydde.

Jeg stilte spørsmål og hun svarte og jeg fikk klare råd om hva jeg trengte.

Endret av Suzy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Øh.. hva mener du med ikke noe annet?

Er ikke det det meste av kroppen da?

Kroppen handler om mye mer enn fett og muskler. Hva slags næring som er bra for deg er ikke nødvendigvis bra for andre osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kroppen handler om mye mer enn fett og muskler. Hva slags næring som er bra for deg er ikke nødvendigvis bra for andre osv.

Litt usikker på hvor du vil hen, men en analyse av kroppens sammensetning vil nødvendigvis bare handle om det. De så også på vanninnhold i kroppen, men kan selvsagt ikke måle om jeg mangler sink f.eks :)

At jeg kunne ha god nytte av mer protein ble basert på måten kroppen min er satt sammen på. Hun pekte også på at jeg har begynt å lagre usunt bukfett, noe som jeg trenger å jobbe med gjennom kosthold (ergo noen retningslinjer for det ble gitt).

De rådene som jeg fikk gjelder jo for meg og ikke for andre - og om du gikk så ville du helt sikkert få andre råd enn meg.

Jeg har vært til en grundig helsesjekk nylig, så jeg føler jeg har dekket det "indre", men trengte dette for å få mer grep om hvordan akkurat jeg ser ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, jeg synes den er interessant akkurat for det, å se hvordan kroppen min er bygget opp.

Jeg trener mye og spiser igrunnen godt og sunt, er ikke overvektig, men kunne godt tenke meg å visst hvordan kroppen min er, altså hvor mye som er muskler, fett etc, for å kunne tilpasse treningen kanskje enda bedre.

Synes det høres interessant ut å se hvor jeg har mest muskler, om det er så skeivt fordelt som jeg kanskje tror.

Og, jeg har nok også tung beinbygning, det er kjekt å vite hva som er hva, for så å kunne vite litt mer om hva som kan være lurt å fokusere på og ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei,

jeg har også vært og tatt en slik test. Synes det er et utrolig bra tilbud, jeg fikk vie absolutt alt om hvor mye fett og muskler jeg hadde i nesten hver eneste kroppsdel.. Må innrømme at jeg ble litt skuffet over resultatet ;) hehe.. Jeg fikk også oppgitt en idealvekt (som jeg syntes var veldig lav), og de hjelper meg mer enn gjerne med å nå denne vekten.

Det som er så bra med denne testen er jo at treneren kan sette opp et perfekt tilpasset program til akkurat deg slik at du kan nå målene dine.

Jeg trodde de hadde denne in-body testen på alle treningssentre jeg? Jeg er medlem av spenst og fikk det gratis da jeg meldte meg inn..

Alle burde tatt denne testen, knallbra!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...