Gå til innhold

Eva Solo urtepotte


Gjest Evalina

Anbefalte innlegg

Gjest Evalina

Har en urtepotte som har holdt liv i en basilikum siden mai i fjor, veldig bra. Men så har jeg en potte til, og alt annet jeg har forsøkt å plassere der, har daua. Er det noen som har tips om en krydderplante som liker å bo i en slik potte? Timian'en døde i hvertfall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje de vil trives bedre hvis du sår frø? At de tilpasser seg bedre enn de man kjøper ferdige? Jeg aner ikke, men tenkte å prøve det i mine urtepotter, etter tips fra en venninne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Evalina
Kanskje de vil trives bedre hvis du sår frø? At de tilpasser seg bedre enn de man kjøper ferdige? Jeg aner ikke, men tenkte å prøve det i mine urtepotter, etter tips fra en venninne.

Det var også en idé ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror også planter du sår fra frø er tøffere :) Men jeg har hatt både butikk-timian og mynte (grønnmynte, men peppermynte er også hardfør) som har overlevd vinteren i vanlig plastpotte, så jeg tror det kommer litt an på både sort og hvordan den har hatt det. Den siste timianen jeg kjøpte (den som overlevde bor nå ute under snøen) døde veldig fort av noe muggliknende greier :forvirret: Det kan hjelpe å dele dem opp, urtene fra butikken er sådd altfor tett, så de har lett for å råtne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde gressløk og mynte (fra butikken) i mine eva solo potter, de døde ganske kjapt, men nå skal jeg jammen prøve igjen, denne gangen skal jeg kanskje så istedenfor å omplante noen fra rema :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bentesbrunefingre

De urteplantene man kjøper i butikken overlever vistnok ikke fordi det er for mange planter i forhold til jord. Man bør derfor tynne litt når man har kjøpt planten. Det går fint an å tynne litt og tørke det man ikke har bruk for der og da.

Jeg har hatt Oregano kjempelenge. Alt annet dør som fluer her i huset.

Har lyst på de selvvanningspottene fra Eva Solo. Kanskje det hjelper?? *drømmer*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det lurt å så rett i Eva Solo pottene? Jeg har prøvd det nå, men kom plutselig til å tenke på om det egentlig var noe lurt. Ser jo at plantasjen har sånne små såpotter i plast. Men gidder ikke å ha sånt stående på kjøkkenet...

Jaja, enten funker det eller så får jeg bare prøve på nytt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det lurt å så rett i Eva Solo pottene? Jeg har prøvd det nå, men kom plutselig til å tenke på om det egentlig var noe lurt. Ser jo at plantasjen har sånne små såpotter i plast. Men gidder ikke å ha sånt stående på kjøkkenet...

Jaja, enten funker det eller så får jeg bare prøve på nytt...

Jeg tror det skal gå greit. Men du får si fra hvis det ikke gjør det, sånn at jeg slipper å ødelegge mine :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det skal gå greit. Men du får si fra hvis det ikke gjør det, sånn at jeg slipper å ødelegge mine :fnise:

skal holde deg oppdatert! Men sådde på fredag, så tar vel ei stund før jeg vet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har sådd chili i eva solo potter, og det går veldig bra så langt. Spirer som bare det. Har sådd i vanlige potter også, og der må jeg passe mye bedre på at det er nok vann.. Tror nok jeg skal kjøpe et par potter til og så i!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...