Gå til innhold

p-piller uten opphold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg går på p-piller og hopper over mensen nesten hver måned. Dersom jeg glemmer et par piller og da tar en ukes pause der mensen kommer, er jeg like trygg da som ved den vanlige pausen på en uke pr. brett?

Altså gjør det ingen ting om jeg glemmer noen piller bare jeg lager det til en ukes pause? Det er ikke snakk om ofte, går mye lenger en de vanlige tre ukene mellom pausene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror ikke det er meninga du skal ta en ukes pause utenom når det er på placebo-pillene, altså de hvite.

Skrevet

Jeg har aldri tatt de hvite, bare en uke uten piller.

Skrevet (endret)

Mener det skal være trygt så lenge det er minst 21 piller mellom pausene, men spør en lege for sikkerhets skyld. Jeg har iallfall utsatt mensen på denne måten før.

Endret av Milly:)
Skrevet
Jeg har aldri tatt de hvite, bare en uke uten piller.

Nettopp. Jeg tror ikke det er meninga du skal ta pause med mindre det er med placebo-pillene. Men hør med legen, du.

Skrevet

Det spørs vel muligns litt hva slzgs piller du har også, men de du kan drive på å skippe mensen med påden måten, enfasepiller, burde vel være grei så lenge det var minst 21 dager mellom pausene ja.

Med trefasepiller ville jeg ikke stolt på det... men de skal man jo heller ikke kunne droppe mensen med på den måten? (Usikker, sluttet med p-piller før det ble så utbredt/populært å droppe mensen jeg, så jeg utsatte den aldri mer enn de inntil 10 dagene bruksanvisningen på mine trefasepiller sa jeg kunne)

Gjest hasselnøtt i.i.
Skrevet

Det er enfasepiller, og i pausene lar jeg være å ta placebopillene. Legen sa at det er ett fett om en tar dem eller ikke, så da gjør jeg ikke det.

Men da har jeg fått svar. Tusen takk. :)

Skrevet

Selv om andre har svart, vil jeg bare bekrefte at det du gjør er helt trygt. Så lenge det er minst 21 piller mellom hver pause (i følge mitt pakningsvedlegg trenger det ikke være så mye en gang, hvis man f.eks vil få mensen tidligere) er du helt trygg.

Dette står jo i vedlegget også, at om man glemmer en pille i uke tre eller etter det, kan man enten ta pillefri uke, eller fortsette med pillene i minst 3 sammenhengende uker til, for å beholde sikkerheten.

Jeg gjør det selv på den måten, ikke at jeg tar uten stopp, men at jeg som regel tar piller i 4-7 uker før pillefri uke... =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...