Gå til innhold

Borgerkrig i Kenya?

Fremhevede innlegg

Skrevet

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article2280516.ece

Nå kan borgerkrigen bryte ut i Kenya

Kofi Annan må snarest levere et under i sine forhandlinger mellom partene i Kenya. Ellers kan krisen om få dager bli starten på en borgerkrig.

I takt med at Barack Obama blir valgt til presidentkandidat for Demokratene bryter det ut en konfliktsituasjon i et land som har hatt fred lenge. Kenya er på ingen måte et tilfeldig område, og vi vil høre dette brukt i valgkampen i USA når den starter for alvor til sommeren. CMM har agenter på plass som forsyner de forskjellige parter med våpen, og setter dem opp mot hverandre.

I en verden der man har investert alt i en fortsettelse av 'terrorkrigen' er det amerikanske presidentvalget den sentrale faktor. Uten en fortsettelse av rådende doktrine vil korthuset ramle sammen, selv med et korporativt mediekorps i alle land det er vits i å nevne.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article2280516.ece

I takt med at Barack Obama blir valgt til presidentkandidat for Demokratene bryter det ut en konfliktsituasjon i et land som har hatt fred lenge. Kenya er på ingen måte et tilfeldig område, og vi vil høre dette brukt i valgkampen i USA når den starter for alvor til sommeren. CMM har agenter på plass som forsyner de forskjellige parter med våpen, og setter dem opp mot hverandre.

I en verden der man har investert alt i en fortsettelse av 'terrorkrigen' er det amerikanske presidentvalget den sentrale faktor. Uten en fortsettelse av rådende doktrine vil korthuset ramle sammen, selv med et korporativt mediekorps i alle land det er vits i å nevne.

Eg er ikkje sikker på kva det er du antyder her, så eg gissar.

Som kjent har høgresida i det republikanske partiet få hemningar (ein blir utrulig fleksibel utan moralsk ryggrad), men eg trur ikkje dei har starta borgarkrig i Kenya for å diskreditere Obama! Rett nok har stormaktene vist auka interese for Afrika i det siste pga nye oljefunn, men krigen har nok mest lokale kjelder. Borgarkrigen kjem på grunn av valget i Kenya og etniske motsetningar som har vore ukjent i vesten men velkjent i Kenya.

Skrevet
Eg er ikkje sikker på kva det er du antyder her, så eg gissar.

Som kjent har høgresida i det republikanske partiet få hemningar (ein blir utrulig fleksibel utan moralsk ryggrad), men eg trur ikkje dei har starta borgarkrig i Kenya for å diskreditere Obama! Rett nok har stormaktene vist auka interese for Afrika i det siste pga nye oljefunn, men krigen har nok mest lokale kjelder. Borgarkrigen kjem på grunn av valget i Kenya og etniske motsetningar som har vore ukjent i vesten men velkjent i Kenya.

Ja, det er jeg enig i. Og konfliktene har ikke vært ukjent her i Norge, vi har hatt flere dissidenter boende. Men disse konfliktene har vart lenge, og har tidligere fått minimal effekt ut over lokaldistrikter og i alle fall ikke utenfor Kenyas grenser.

Vi får se om dette blir brukt i 'valgkampen' over there, da blir bildet tydeligere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...