Gå til innhold

Foreldreansvar og barnehage

Fremhevede innlegg

Skrevet
Nei samværet har det ikke noe å si for. Men som sagt, for barnehage og skole var det viktig. Og for barnevernet, for når far er uten foreldreansvar, er han heller ikke part i saken, og har ikke innsynsrett i noen papirer.

Jeg kontaktet barnevernet selv, for å få råd i saken, om hvordan jeg skulle takle situasjonen i sin helhet (vil helst ikke gå i detaljer her), og hjelp til å vurdere far og hvordan samværet var. Jeg var urolig.

Med veldig god grunn, viste det seg. Det hele er blitt atskillig mer ekstremt enn jeg hadde trodd. Men ingen beskylder meg i det minste for å ha sabotert samvær. Tvert imot får jeg høre at jeg har strukket meg altfor langt. Barnevernet beordret meg nærmest til å stanse samværet, men det var da jeg sa at det kunne jeg bare gjøre hvis jeg fikk det skriftlig.

Tusen takk for svar.

Jeg får høre hva barnehagen sier, og rett og slett si til barnefar at han skal få overnatting om han og samboeren leverer prøver over ei tid. Har sagt det før og da sa han at han skulle ordne det dagen etter!!!!. Hørte ikke noe om overnatting på flere mnd da. At jeg ikke kan kreve det vet visst ikke han. Roer han seg ikke får jeg bare kontakte advokaten og starte styret.

Skal ikke være enkelt dette og jeg føler at uansett hva jeg gjør blir det feil. Syns så synd i ungen også; alle barn fortjener en pappa rundt seg som bryr seg og stiller opp.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I "min barnehage" føres det opp hvem som kan hente barnet. I en slik situasjon som dette hadde jeg nektet en far å hente uansett lover og regler, vet det kan høres uprofft ut ja MEN når mor har hovedomsorg og gir slik informasjon som du kunne gitt hadde jeg gjort ALT for barnets beste. Hadde tatt "støyten" med ledelsen, de kan ikke forlange at jeg som har ansvaret for barn kan levere det til ett menneske som mor ikke "godkjenner", hadde gått med engstelse selv også...

Har en venninne i samme situasjon, den barnehagen har gjort det samme...

Skrevet
I "min barnehage" føres det opp hvem som kan hente barnet. I en slik situasjon som dette hadde jeg nektet en far å hente uansett lover og regler, vet det kan høres uprofft ut ja MEN når mor har hovedomsorg og gir slik informasjon som du kunne gitt hadde jeg gjort ALT for barnets beste. Hadde tatt "støyten" med ledelsen, de kan ikke forlange at jeg som har ansvaret for barn kan levere det til ett menneske som mor ikke "godkjenner", hadde gått med engstelse selv også...

Har en venninne i samme situasjon, den barnehagen har gjort det samme...

Det var et beroligende svar:) Takk skal du ha!

Kanksje de i det minste kan ha mulighet til å ringe meg om han skulle komme å prøve seg og heller prøve oppholde han litt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...