theamoren Skrevet 28. februar 2008 #21 Skrevet 28. februar 2008 (endret) Var veldig uansvarlig ja! ikke normalt å gjøre sånn! min gutt på 3,5 år er syk i dag... og i natt lå han inne hos meg, sånn at jeg kunne følge med og at jeg hører etter lyder uansett. I dag har han sovet på sofaen.... som ei anna sa her i tråden! og ungen var i tillegg bare noen måneder! aldri i livet om jeg hadde latt den ligge i fem timer uten tilsyn! når de er så små og har feber skal man være veldig obs! 5 timer uten tilsyn er utenkelig!! Endret 28. februar 2008 av theamoren
theamoren Skrevet 28. februar 2008 #22 Skrevet 28. februar 2008 Er det en forskjell på dagsøvn og nattsøvn? Hadde det vært "bedre" for deg, og barnet døde om natten, når alle sov? Man skal påsse på et lite sykt barn hele døgnet. inkludert natten...
Helen Skrevet 28. februar 2008 #23 Skrevet 28. februar 2008 Tråden er ryddet iht. reglene Helen - mod.
Gjest Gjest Skrevet 28. februar 2008 #24 Skrevet 28. februar 2008 Jeg ville vel sagt at det ville vært naturlig å foreta en obduksjon i en slik sak som denne for å først og fremst finne ut hvor lenge barnet har vært dødt før det bla tatt hånd om. Og avhør av foreldrene for å finne ut om dette var en gjentatt aktivitet å la et så lite barn være alene uten tilsyn i så mange timer. Selv om natten er det vel heller uvanlig at et barn under et år ikke har tilsyn i løpet av natten. Og enda mindre vanlig på dagtid. På natters tid sjekker man vel barnet når man selv legger seg, og så våkner man vel av den minste lyd i løpet av natten. Unaturlig pust eller liknende. Jeg stiller spm tegn til hvordan foreldrene har håndtert situasjonen de hadde da de hadde sykt barn. Til deg som selv har opplevd å nesten miste et barn pga at du ikke så alvoret: Du var i nærheten slik at du oppdaget det i tide regner jeg med. Da har du gjort det du kunne. Jeg tror det er farlig å begynne å rokke ved grensene for hva som er uskyldig og ikke. Det kan da fort bli slik at noen som har gjort noe med hensikt slipper unna fordi det er blitt for stort slingringsmonn i slike saker...
Kaffeavtalen Skrevet 28. februar 2008 #25 Skrevet 28. februar 2008 Selv om natten er det vel heller uvanlig at et barn under et år ikke har tilsyn i løpet av natten. Og enda mindre vanlig på dagtid. På natters tid sjekker man vel barnet når man selv legger seg, og så våkner man vel av den minste lyd i løpet av natten. Unaturlig pust eller liknende. Hva med alle dem som faktisk har barnet på eget rom fra de er noen uker gamle? Hvis barnet sover hele natta så er et jo ingen grunn til at det skal ligge på hodeputen til foreldrene i tilfelle det våkner? Og så lenge ungen sover så tror je ikke det er så mange som står opp på natta for å sjekke hvordan barnet har det. Tilbake til tråden; Mine barn sov gjerne 3-4 timer på dagen, og hvis de var syke så sov de gjerne mer. Jeg gikk ikke nødvendigvis og sjekket dem hele tiden fordi. Og hvis barnet ligger slik at mor hører om det våkner, eller noe er galt så ser jeg virkelig ikke grunnen til å være overhysterisk. Men det vi ikke vet her er HVOR sykt dette barnet var før dette skjedde. Feber i noen dager kan være alt fra 37,5 til langt over 40. Og uansett så straffer nok forelderene seg selv mye mer enn noen fengselstraff kan gjøre
Gjest In Skrevet 29. februar 2008 #26 Skrevet 29. februar 2008 Makan , jeg som trodde at det ikke var tillatt med SPEKULASJONER på kg!
Gjest Gjest Skrevet 29. februar 2008 #27 Skrevet 29. februar 2008 Makan , jeg som trodde at det ikke var tillatt med SPEKULASJONER på kg! Spekulasjoner? Tråden tar utgangspunkt i mors egen fortelling på et forum hvor hun forteller at barne thadde vært svært sykt med høy feber i mange dager. Jeg vet ikke om det hadde fått febernedsettende eller om de hadde vært hos lege. MEN jeg vet at hun hevder to ting: at barnet brukte å sove tre timer på formiddagen (slik spedbarn ofte gjør) og at de nå gikk inn da det hadde sovet i fem timer, og da var det dødt. Når det ikke er en normalsituasjon, så lar man heller ikke barnet ligge helt ubevoktet i de tre timene det normalt sover, da lar man enten barnet sove der hvor man oppholder seg, så man kan holde øye med det ( i stua, f.eks., om man løper til og fra med matlaging, vask av klær, andre gjøremål) Man legger ikke barnet fra seg et sted hvor det ikke har tilsyn. Og så ikke REAGERER på FEM timer! Helt utrolig. Som noen sa i en annen tråd: den vanskeligste jobben i verden er den som er lettest å få
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå