Gjest TS Skrevet 27. februar 2008 #1 Skrevet 27. februar 2008 Hei I slutten av januar, helt plutselig fikk jeg store problemer med å puste. Det kjentes rett og slett for tungt, og jeg følte ikke jeg fikk nok luft, så jeg måtte puste fortere. Siden dette var på en søndag dro jeg på legevakta og ble fortalt at jeg hadde fått akutt bronkitt.. Jeg ble satt på en antibiotika kur, og merket bedring allerede etter noen dager.. Men, de siste nettene nå får jeg slike pusteproblemer igjen når jeg ligger nede. Det er tungt å puste, og det kommer små pipelyder.. Det er rett og slett så ubehagelig at jeg må stå opp (noe som passer dårlig siden jeg jobber kveld og vil ha mest mulig søvn) Har prøvd å bygge opp med puter, men da ender jeg opp med å sitte og sove for at det skal være behagelig.. Plagene forsvinner helt når jeg sitter eller står oppreist. Høres dette ut som om det fremdeles er bronkitten som sitter i brystet på meg, eller bør jeg gå til lege å undersøke det? Jeg er ei jente på 20 år, røyker ikke, har ikke astma
Gjest Gjest Skrevet 27. februar 2008 #2 Skrevet 27. februar 2008 Du bør komme deg til legen. Sånn generelt dersom man blir bedre av en sykdom og så verre igjen så bør lege kontaktes. Enten virker ikke medisinen slik at sykdommen kommer tilbake eller det har kommet tilleggsykdommer. I ditt tilfelle så kan det f.eks. utvikle seg til lungebetennelse. Ring legen i dag du så får du nok kjapt time.
salome Skrevet 27. mars 2008 #3 Skrevet 27. mars 2008 nå har du sikkert vært hos legen allerede.. men jeg hadde en opplevelse med leger og feilbedømming om hjerte mitt.. jeg fikk store problemer med å puste og det føltes som om hjertet krympet og at det ikke fikk luft, og jeg kunde ikke puste.. var inne på legevakta tre ganger. de lurte på om det var astma, eller noe annet, men skjønte ikke hva det var. jeg trodde jeg skulle dø eller at det var en hjerteattakk eller noe.. men så viset det seg at det var skyldet stress,i mitt fall var dette panikkangst. har ei venninne som og hade lignende problemer med hjertet sitt, og etter en tid skjønte legen at det var på grunn av stress..
Gjest TS Skrevet 4. april 2008 #4 Skrevet 4. april 2008 Hei Nå har jeg vært hos lege ja. Har ikke byttet fastlege enda, har nettopp flyttet, men kom inn på et legesenter til en lege som lytta på meg men hørte ikke noe. Tok astmaprøve som heller ikke gav utslag, så ble ikke stort klokere av den legevisitten. Nå har jeg vært hos fastlegen min, som mente at det var astma, jeg har hvertfall alle symptomene på det. Er veldig plaget med allergi, så det er antagligvis det som har utløst astma. Har fått kortison som jeg puster inn, og føler meg allerede mye lettere. Jeg har også angst for div ting, men disse tingene skjer uavhengig av hverandre, så kan ikke tenke meg at det er angsten som utløser det.
Eline1986 Skrevet 5. april 2008 #5 Skrevet 5. april 2008 Hei Nå har jeg vært hos lege ja. Har ikke byttet fastlege enda, har nettopp flyttet, men kom inn på et legesenter til en lege som lytta på meg men hørte ikke noe. Tok astmaprøve som heller ikke gav utslag, så ble ikke stort klokere av den legevisitten. Nå har jeg vært hos fastlegen min, som mente at det var astma, jeg har hvertfall alle symptomene på det. Er veldig plaget med allergi, så det er antagligvis det som har utløst astma. Har fått kortison som jeg puster inn, og føler meg allerede mye lettere. Jeg har også angst for div ting, men disse tingene skjer uavhengig av hverandre, så kan ikke tenke meg at det er angsten som utløser det. Synes det høres veldig sånn ut ja. Har astma selv, men det utløses så og si kun i pollensesongen, og da bare i en stressende situasjon. Så det er slett ikke umulig at angsten utløser det. God bedring, og ta vare på helsa! Spis allergitabletter og slapp av!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå