Gå til innhold

Bokollektiv for psykisk syke...

Fremhevede innlegg

Gjest pippi langstrømpe
Skrevet

Jeg bor i et bokollektiv med mennsker for psykisk syke fordi jeg ikke klarer å bo i egen bolig. Vi har vært hvort rom. Ni stykker. Vi er fire jenter og fem gutter. Vi har personalet her om dagen og om kvelden. Men noen ganger ikke om kvelden pga. sykdom og sånn. Også plutselig dagen etter så var det jo både morgenvakt 8-15 kveldsvakt 15-21 og nattevakt 22-8 om morran. Vi på bokollektivet har hele tiden et ønske om nattevakt. Også plutselig fikk det for en natt. Men natta etter var det ingen nattevakt. Vi har kanskje nattevakt to ganger den ene måneden for så å ha nattevakt en gang på seks måneder. Og vi får ikke noe informasjon hvorfor noen dager med nattevakt og noen dager ikke. Også oppe i det hele så har vi heller ingen personalet i helgene. Men plutselig så kommer det noen personalet i helgene også noen få timer. Men andre helger er det ingen her. Persoanlet kommer og går liksom. Jeg skjønner jo at persoanlet ikke kan si. I natt har vi nattevakt pga. S er ekstra syk i natt. Men den personen det gjelder burde vell fått beskjed. Jeg lurer sånn om de er der noen ganger for meg. Jeg føler liksom at de oppserverer meg hva jeg gjør og hvorda også skriver de det ned i journalen min. Også får jeg ikke vite. De kunne feks. sagt i natt har vi nattevakt fordi vi har sett at du har vært ekstra hyper og propell gjennom dagen. Da jeg har adhd og angst. Da hadde jeg ivertfall følt meg ivaretatt. Men selvfølgelig ikke si grunnen til noen av de andre beboerne på bokollektivet. Men jeg blir ivertfall veldig usikker. Kommer det noen personalet om kvelden i dag? Kommer det noen i natt? Kommer det noen på lørdag eller søndag? Jeg får økt angst av å ikke vite. Jeg blir selvfølgelig fornøyd hver eneste natt vi har nattevakter her på bygget fordi da føler jeg meg mye tryggere og ivaretatt. Jeg ønsker sånn at bokollektivet kunne hatt nattevakter her hver eneste natt fordi da hadde jeg følt meg mere trygg om natta. Men det er visst helt uaktuelt pga. økonomi og sånn. Og at det skulle vært her noen i helgene. Men det er ingen her i helga heller fordi økonomien ikke strekker til i kommunen sikkert. Men jeg merker at jeg er mye mere trygg når det er personalet i bofellesskapet og jeg har sagt ifra til personalet at jeg føler meg mere trygg med nattevakter. og helgevakter. Pga. at det ikke er helgevakter her så må jeg reise hjem til foreldrene mine hver eneste helg fordi jeg ikke tør å være i leiligheten uten personalet. Men nå er foreldrene mine gamle og de sier at de ikke orker at jeg besøker de så ofte som hver enest helg. Jeg er bare så sinna på hvorfor ikke man kan satse mere penger til psykisk syke sånn at man kan få psykiatriboliger med heldøgnsbemanning. Det er jo en grunn til at disse menneskene har fått sånn leilighet og da bør det også være bemanning tilstede hele tiden. Døgn og natt og helger..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...