Gjest Lilleulv Skrevet 26. februar 2008 #1 Skrevet 26. februar 2008 (endret) Hva er det med kjærestepar som har felles msn, felles mailadresse og felles facebook-bruker egentlig? [email protected] Har et par venner som har det, og blir litt stressa av det må jeg si. Plutselig svarer kjæresten til en kompis av meg som jeg aldri har møtt... Innlegget er endret iht reglene. -jolie (mod) Endret 26. februar 2008 av jolie
Gjest Pet Skrevet 26. februar 2008 #2 Skrevet 26. februar 2008 Må det være noe med dem? Du får ringe da, hvis du skal være sikker på å treffe venninen din. Noen liker vel bare å ha det sånn.
Gjest Lilleulv Skrevet 26. februar 2008 #3 Skrevet 26. februar 2008 Jeg må bare si at jeg lurer på hvorfor i alle dager man skal ha behov for å ha msn sammen med kjæresten, men mulig det bare er meg:)
Gjest Gjest Skrevet 26. februar 2008 #4 Skrevet 26. februar 2008 Det er helt fint så lenge man også kan kontakte personene individuelt. Jeg kunne også ønsket meg en felles e-postadresse med kjæresten, særlig i forbindelse med å få tilsendt kvitteringer for bestilte reiser, etc. Bedre å ha en felles mailkonto for slike par-ting, enn at han skal få passordet mitt på min private e-postkonto (eller jeg på hans), for å få tilgang til fellesinformasjon som jeg har liggende. Kanskje litt kvalmt med felles facebookbruker, må jeg vel si.... Men hver sin smak Vi har forresten en felles nettbruker, på en side der man kan tilby og få overnatte hos andre når man er ute og reiser. Dette er noe vi gjør sammen, så de som vi overnatter hos får se bilde og opplysninger om oss begge to.
Gjest Gjest_cc_* Skrevet 26. februar 2008 #6 Skrevet 26. februar 2008 Vet til og med om et par som kun har en felles mobil- Syns det er sært rett og slett.
Gjest Gjest Skrevet 26. februar 2008 #7 Skrevet 26. februar 2008 Vet til og med om et par som kun har en felles mobil- Syns det er sært rett og slett. Hvorfor er det sært? Det blir jo akkurat som å ha felles fasttelefon, og det er det ingen som reagerer på... Mannen og jeg delte mobiltelefon for inntil 5 år siden, vi hadde ikke behov for hver vår, så hvorfor skulle vi betale for to? En felles mailadresse til felles e-post er heller ikke så rart i mine øyne, men det krever at avsender vet at e-posten kan leses av begge parter.
Gjest Bond Skrevet 27. februar 2008 #8 Skrevet 27. februar 2008 Hvis de synes det er greit, hvorfor ikke?
Gjest Mirina Skrevet 27. februar 2008 #9 Skrevet 27. februar 2008 Ei venninne av meg hadde felles MSN med samboeren sin før. Var litt irriterende i og meg at det var umulig å vite hvem som satt i andre enden. Nå sa jo samboeren hennes i fra om at det var han da jeg snakket til henne, men uansett.
Reven Skrevet 27. februar 2008 #10 Skrevet 27. februar 2008 Jeg og mannen min har felles postkasse, vi. Ikke rart vi blir sett på som rare og sære.
Nabodama Skrevet 27. februar 2008 #11 Skrevet 27. februar 2008 (endret) Det hørtes litt sært ut ja. Vi har en felles mail, som brukes til fellesting. Har også egne, men ingen av oss bruker mail noe særlig til private ting. Min egne mail bruker jeg når jeg bruker laptopen, bare fordi jeg sitter med den akkurat da. Har ikke felles msn, facebook og sånt. Jeg har begge deler, men han har ikke:) Endret 27. februar 2008 av Nabodama
Apple- Skrevet 27. februar 2008 #12 Skrevet 27. februar 2008 Dette lurer jeg også på, særlig når det er den eneste mailadressen f.eks. En venninne har felles mailadr. med mannen sin, kan ikke si at jeg har lyst til å sende veldig personlige mailer til henne... Dette er den eneste mailadressen hennes, og de bor på den andre siden av jordkloden, så det er ikke aktuelt å ringe. Litt sært, ja!
Malama Skrevet 27. februar 2008 #13 Skrevet 27. februar 2008 Å ha en felles til "fellesting" er jo greit, men det er jo normalt å ha hver sin også da. Vi har en felles, som vi opprettet i forbindelse med bryllupet, sånn for at gjeser kunne svare, og div forespørsler vi hadde i denne forbindelse, kjekt å ha det. Men vi har jo hver vår til daglig. Ja, jeg og mannen har felles hustelefon. Den som ringer sier hvem dem vil snakke med. Vi har felles postkasse. Den som sender brev skriver utenpå hvem det er til. Ved felles mailadresse kan man jo rett og slett i topic sette "til xxx" da, men det er jo en noe uvanlig løsning likevel. Felles msm/facebook skjønner jeg rett og slett ikke helt poenget med.
Gjest Gjest_bygdedyret_* Skrevet 27. februar 2008 #14 Skrevet 27. februar 2008 Folk får gjøre som de selv vil og det som passer dem best, men det er ikke naturlig for meg å ha alt felles. Vi har hver vår mail og hver vår mobil, men felles hustelefon og felles postkasse. Vi kan godt lese hverandres mailer og bruke hverandres mobiler, alt er tilgjengelig men det er sjelden vi gjør det. Kommer det e-poster fra barnas skole så kommer det til begge to siden begges e-poster er registrert der.
Gjest Gjest Skrevet 27. februar 2008 #15 Skrevet 27. februar 2008 Jeg ser heller ikke problemet. Ingen har dat idlgierfe reagert på felles postkasse og fellles hustelefon. Jeg tenker at dette sikkert er mennesker som ikke bruker mobil/mail så mye og derfor ikke har giddet å få segt separate. Jeg brukte i lang tid mannens msn, fordi han alltid var pålogget da det i hoveddak var hans pc. jeg gadd ikke logge av når jeg brukte pcen, og jeg la da til venner på hans adresse slik at de lettere kunne få tak i meg. Uten det hadde jeg nok aldri hatt på min egen msn likevel. Nå har vi to pcer, og jeg bruker nå den andre til msn alene. Vi har også ganske mange felles venner, og da var det ikke så nøye for oss nøyaktig HVEMs msn vi var logget på når vi snakket med dem. De såurte i starten av samtalen hvem de snakket med, eller jeg tok kontakt og sa "hei, xxx her". Det at man har ting felles betyr jo ikke at man leser de felles tingene. Om jeg får en mail på min manns e-mail så leser jo han ikke denne, på samme måte som han ikke leser brev som er til meg i vår felles postkasse. Jeg ser faktisk ikke problemet.Sæelig dersom man bare har en pc, er det da mye lettere å slippe å logge seg av og på for hver sin. Man leser da ikke den andre sin post uansett. Felles facebokk tgenker jeg henger sammen med at de likevel ikke bruker facebokken til veldig private ting, og har mange felles venner slk at det er lettere for dem å ha bare en. Da slipper vennene å sende dobbkle beskjeder feks. Det blir jo en måte å informere vennene om at den andre partneren også har tilgang, slik at vennene kan justere informasjonen de lwegger ut etter dette. Jeg gidder ikke ha facebiook fordi jeg ikek har noe behov for dette. Dersom mannen min hadde, hadde jeg sikkert brukt hans for å sende de meldingene jeg så måtte ha, eller se de bildene jeg ønsket. Jeg gidder ikke opprette min egen for å bare sende en beskjed eller to liksom. Så hvorfor ikke da ha felles, for å lettere ha kontakt med andre, dersom alternativet er at man ikke hadde giddet å opprette en på egenhånd? (nå har ingen av oss facebook da, bare så det er sagt)
Gjest Bond Skrevet 27. februar 2008 #16 Skrevet 27. februar 2008 Jeg kunne faktisk tenke meg at vi kunne ha felles MSN dersom vi ikke hadde hatt hver sin bærbar. Hvis noen bare har en maskin hjemme, da må jo en bytte hele tiden hvem som får være online.
Gjest Gjest Skrevet 27. februar 2008 #17 Skrevet 27. februar 2008 Jeg kunne faktisk tenke meg at vi kunne ha felles MSN dersom vi ikke hadde hatt hver sin bærbar. Hvis noen bare har en maskin hjemme, da må jo en bytte hele tiden hvem som får være online. Det er jo ikke noe problem. Når jeg sitter foran PC så er han markert som borte (blir det automatisk når man skifter bruker). Og når jeg har PC så må han og folk som vil snakke med han pent vente. Felles MSN da man hadde windows 98 var jo forståelig. Da hadde man ikke flere brukere å velge mellom på maskinen, slik som XP og Vista. Felles adresse til folk som skal ha tak i paret, slik som ved bryllup, familiens hjemmesidet etc er jo også forståelig. Å dele e-postadresse, msn og mobiltelefon om begge har teknologifobi er også forståelig. Men om man forstår hvordan det funker, så skjønner jeg ikke hvorfor man kan ha en egen e-postadresse, msn, facebook etc. Har litt på følelsen folk/par som er felles på alle slike ting er litt avhengig av hverandre, eller litt over kanten opptatt av å markere seg som par. Har også litt på følelsen at det gjelder stort sett unge par. En ting jeg synes er slitsomt, er hvis det blir slutt mellom slike folk. Det er et styr for å finne ut hvem som har fått hva, og hvem man får tak i eller snakker med når man tar kontakt på de ulike tingene (e-post, msn, mobil).
Gjest Gjest_Petronella_* Skrevet 27. februar 2008 #18 Skrevet 27. februar 2008 Her er det enda verre - for hverken jeg eller mannen har msn
Gjest Gjest Skrevet 27. februar 2008 #19 Skrevet 27. februar 2008 Men om man forstår hvordan det funker, så skjønner jeg ikke hvorfor man kan ha en egen e-postadresse, msn, facebook etc. Har litt på følelsen folk/par som er felles på alle slike ting er litt avhengig av hverandre, eller litt over kanten opptatt av å markere seg som par. Har også litt på følelsen at det gjelder stort sett unge par. En ting jeg synes er slitsomt, er hvis det blir slutt mellom slike folk. Det er et styr for å finne ut hvem som har fått hva, og hvem man får tak i eller snakker med når man tar kontakt på de ulike tingene (e-post, msn, mobil). Jeg tenker likevel at det er litt irriterende å bytte bruker hver gang jeg er på pcen i ti min, som er opp til mange ganger om dagen. Da er det lettere å bruke hans. Vi er rundt 30 og er gift, og har bare felles ting av rent praktiske grunner. Ikke fordi vi har behov for å maqrkere oss som et par. Vi er ikke særlig avhengige av hverandre heller, ikke mer enn andre tenker jeg. Men så sannt vi er gifit og har en pc er det lettere å ha det slik. Nå har vi ikke felles, som i at vi har felles nanv på msn etc, men i at vi bruker hverandres, noe alle er klar over. For oss ville det rett og slett være mer stress og hele tiden måtte logge oss inn på våre egne for allt, da hans ting hele tiden ligger oppe likevel (han jobber mye inen sitt internett firma og har alltiod sine ting på forsiden liksom) Og for andre er det lettere å nå tak i meg på denne måten, da jeg generellt bruker lite msn, mail etc. Nå kan han gi meg beskjed om at jeg har fått post, noen vil nskake med meg etc. Uten det hadde de faktisk ikke fått tak i meg, da jeg aldri husker/gidder å sjekke mail på likevel. Sånn er det med telefon også, mange vet at det er større sjangs for å få tak i meg om de ringer til hans telefon. Jeg tror det heller har med folks vaner i bruk av elektroniske kommunikasjonsverktøy å gjøre. Noen bruker dette lite og det å da ha dobbelt opp er lite hensiktsmessig. Andre ganger har man ikke vaner med at man utløeverer så mye privat info via mail, telefon, msn, facebook etc heller, så da har det også lite å si om det er felles eller ikke. Videre tror jeg det har mye med hvor mye felles venner de har. For oss har det ofte lite å si om de ringer til min eller hans telefon, fordi de er venner av oss begge likevel.
monja Skrevet 27. februar 2008 #20 Skrevet 27. februar 2008 Vi har felles mail. Og ingen privat. Eller vi har hver vår hotmail konto, men bruker dem aldri. Så her er det en e-post adresse til begge. Vi har til og med felles konto vi *sært*
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå