Gå til innhold

Deig til vårruller


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Hva slags deig bruker man til vårruller? Jeg vet man får kjøpt i innvandrerbutikker, men vi har ingen i nærheten, så jeg er interessert i deigoppskrift eller alternativer å få kjøpt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

takk for svar :) Vanlig filodeig tror jeg faktisk de kan ha i nærbutikken vår, så nå ble jeg glad. Men kan jo prøve å lage også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper alltid i innvandrerbutikker, men jeg så i går at de hadde vårrulldeig på ICA Maxi her i Bergen iallefal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som brukes til vårruller er wonton-ark, ikke filodeig. "Innvandrerbutikker" med et mer asiatisk utvalg vil vanligvis ha dette. Hvis du søker på nett vil du sikkert også finne oppskrifter på wonton-deig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det svaret også :) Jeg kan se etter det på ICA Maxi ikke så langt fra her vi bor. Ser at vanlig filodeig skal være litt vanskelig å jobbe med (både den man kjøper ferdig og den man lager selv?), og at man kan bruke risark i stedet. Ettersom arkene selges i tørket form kan jeg jo kikke etter dem når jeg er i byen, da tåler de litt mer transport enn frossenvarer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min vietnamesiske mor bruker ikke wontonpapir til vårruller. Det er altfor "skjørt." Hun bruker enten rispapir eller hveteomslag til vårruller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...