Yme Skrevet 28. februar 2008 #21 Skrevet 28. februar 2008 Teit. Man blir selvfølgelig sulten etter man har trent... Kroppen trenger næring for å bygge alt du akkurat har brutt ned. De som ikke spiser etter trening saboterer sin egen insats fordi selve treningen er nedbrytene for kroppen. Maten man spiser gir byggeklosser som reparerer og forbedrer kroppen så den er forebredt til neste gang. Folk som spiser feil vil selvfølgelig ikke få noe uit av treninga si, men det er jo ikke SATS sin skyld.
Lalique Skrevet 29. februar 2008 #22 Skrevet 29. februar 2008 Bortkastet for hva da? Det er noen av oss som ikke trener for å slanke oss. Selv har jeg lovt meg selv å aldri slanke meg eller begrense matinntaket mitt. Jeg har slitt med spiseforstyrrelser hele livet og tåler rett og slett ikke å tenke for mye på sunnhet og kalorier osv før hodet mitt går i vranglås. Jeg følger en filosofi som dreier seg om intuitiv livsstil. Gi kroppen og stemme og la den få være med på å avgjøre hva den trenger. Og trening er noe jeg ALDRI kommer til å slutte med! Jeg trener mye! Jeg har en hellig grense på at jeg hver eneste dag hele året bruker minimum 2 timer på BEVEGELSE. Dette har jeg holdt på med i flere år og jeg får så mye ut av denne tiden i form av energi at jeg kunne ikke tenke meg å slutte med det. Stort sett har det blitt mer enn to timer også, men det er minstemålet mitt. Den tiden jeg absolutt ikke lar andre gjøremål stjele fra. Disse 2 timene kan godt være husarbeid til heftig musikk, gåturer eller hard spinning. Intensiteten og aktiviteten lar jeg dagsformen bestemme, men 2 timer bevegelse om dagen er noe alle burde få til uansett hvor fanget man er i tidsklemma. Jeg er virkelig et levende bevis på at mosjon ikke er bortkastet. Den demper angst, gir energi og overskudd og får meg til å føle meg som rolig og lykkelig. Bortkasta til slanking? Vel, det bryr jeg meg ikke om. Kroppens størrelse er ikke det viktigste her i livet. Det som betyr noe er at inventaret i kroppen fungerer og har det bra
Yme Skrevet 29. februar 2008 #23 Skrevet 29. februar 2008 (endret) Det som betyr noe er at inventaret i kroppen fungerer og har det bra Absolutt! Så lenge alt er i god stand og får det som trengs for å holde det sån så spiller det ingen rolle hvordan man ser ut. Passer man på det, og om alt inni deg fungerer sånd et skal, så vil man aldri bli extremt overvektig heller. Jeg følger en filosofi som dreier seg om intuitiv livsstil. Gi kroppen og stemme og la den få være med på å avgjøre hva den trenger. I utgangspunktet så kan det der være en god teori, men fordi det fins mat og drikke som har avhengighetsdannende stoffer i seg så vil ikke kroppen altid sende riktige signaler om hva den trenger. Et eksempel på det er feks sigaretter. Kroppen trenger de ikke, men den sier fortsatt at den vil ha det. Sukker er en ting som kroppen kan si "jeg vil haaaa!!!" men det den egentlig vil ha er karbohydrater... Sunne karbohydrater. Men du skal få lov å gjøre sån du vil siden du veit godt hva som passer best for deg! Jeg ville bare ha litt opmerksomhet hehe Endret 29. februar 2008 av Yme
monkeyfairy Skrevet 1. mars 2008 #24 Skrevet 1. mars 2008 Noe av det mest idiotiske jeg har lest! De kaloriene man forbrenner ved trening velger man selv om man skal spise "tilbake" igjen. Og som andre sier her, så forbrenner man fett ved riktig puls, istedefor muskler. Slanking uten trening = mindre muskelmasse Så blir man jo mer opplagt av å trene! Og man får god samvittighet :)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå