Gjest Skrevet 26. februar 2008 #1 Skrevet 26. februar 2008 Prøver å få tak i en fluefanger plante. Ala denne http://www.wallwork.me.uk/garden/venus_fly_trap_large.jpg Men problemet er at alle sider som selger de er enten utsolgt (her i norge) ellers så sender de ikke til Norge (utlandet). Noen som faktisk vet hvor disse er å få tak i. Syntes de er grusomt fascinerende og skulle gjerne hatt en.
Gjest Skrevet 27. februar 2008 #3 Skrevet 27. februar 2008 Æsj, eneste kjøttetende planter plantasjen rundt meg har er de som henger med sånn veske oppi. Hmm, tror jeg må lete litt mer da.
Dru Skrevet 27. februar 2008 #4 Skrevet 27. februar 2008 Du kan kjøpe frø fra utlandet. Det er ikke lov å importere organisk materiale sånn som jord uten en hel haug med styr (må blant annet testes for slle verdens ting), og derfor er det enklere å bare ikke sende til Norge. Om frøene blir til en plante er en helt annen ting. Det skal visst ikke være så veldig enkelt.
Gjest Skrevet 27. februar 2008 #5 Skrevet 27. februar 2008 Jeg har bydd på fø fra ebay nå, så da får jeg håpe frøene liker meg. Jeg dreper jo alt av planter, men for se. Koster meg bare 50 kr eller noe for 50 frø.
Gjest Gjest_gartner_* Skrevet 28. februar 2008 #6 Skrevet 28. februar 2008 Hvis du dreper alt av planter bør du nok lese litteratur om dem, for de er vanskelige å holde. Trenger kjøligere OG fuktigere omgivelser enn vår inneluft. Har ikke prøvd å dyrke fra frø, men holdt liv i en en stund.
Gjest Pupsilure Skrevet 11. mars 2008 #7 Skrevet 11. mars 2008 Jeg har akkurat kjøpt en helt lik som på bildet ditt, på plantasjen. Kostet 50 kr. Veldig fin!
Amalie_85 Skrevet 11. mars 2008 #8 Skrevet 11. mars 2008 Gadegts.no her har de. Men de har den vist ikke på lager akkurat nå!
Gjest Skrevet 11. mars 2008 #9 Skrevet 11. mars 2008 Gadegts.no her har de. Men de har den vist ikke på lager akkurat nå! De har dessverre ikke hatt de på lager det siste året. Signet meg opp på at jeg skulle få mail når de fikk nye, og det er veldig lenge siden.
Gjest Gjest Skrevet 24. desember 2008 #10 Skrevet 24. desember 2008 Prøver å få tak i en fluefanger plante. Ala denne http://www.wallwork.me.uk/garden/venus_fly_trap_large.jpg Men problemet er at alle sider som selger de er enten utsolgt (her i norge) ellers så sender de ikke til Norge (utlandet). Noen som faktisk vet hvor disse er å få tak i. Syntes de er grusomt fascinerende og skulle gjerne hatt en. du får kjøpt noen på hvaltorvet i sandefjord
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå