Gå til innhold

Har vektere lov til å leke politi


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest indiangranny

Hei Dere :D

Jeg veit at Oslo Sporveier og andre komunale bedrifter har problemer med taggere og dette koster dem millionbeløp i året.

Men over til sakens kjerne har vektere og andre lov til å ta loven i egne hender og banke taggere som har vært ute med spray boksen. :cry: Jeg mener at de går for langt selv om tagging ikke er pent.Men de kane laget et sted for taggere så de kunne ha et sted å tagge ikke på alle Sporveiens matriell.les linken fra dagbladet også folkens http://fredag.dagbladet.no/fredag/2003/05/.../02/367779.html

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Scampi

Jeg synes faktisk at det på en måte er "godt åt" dem... Greit nok at vekterne går over sine landegrenser her, noe som i seg selv er forkastelig, men dette er kanskje det som må til for å få has på alle idiotene som vandaliserer andres eiendom. Alt småkriminellt blir jo bortimot oversett i dag, litt kjeft og en klapp på skulderen så er alt glemt, men kanskje disse ihvertfall blir å tenke seg om en gang eller to før de går løs med sprayboksene igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest M-ling

:o

Jøss. For en utrolig uprofesjonell oppførsel.

Greit å være rå som elitesoldat, men er du vekter så har du ingen politimyndighet. Politiet har forsåvidt heller ikke myndighet til å banke folk... *sukk*

Jeg blir forbanna når enkelte folk ødelegger for alle andre i samme yrket, og lignende yrker, samt respekten for uniformen!

Forøvrig har vektere tillatelse til å spørre om personalia, men kan ikke kreve noe som helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot

Nei det er ikke lov.

Selv kjenner jeg en som jobbe ri Oslo Sporveier. Ikke nok med at flere sjåfører er blitt banket når de sier nei til tagging i bussen mens de kjører( hvilket ikke er så rart, spør du meg!).

Kollegaenen til min bekjente ringte politiet når noen stormtagget flere t-banevogner. Dagen etter var alle bilene på parkeringsplassen sprayet ned og knust vinduer på....

De er ikke mors beste barn disse taggerne. Flere går rundt med køller til å slå med.

Men vekterne har allikevel ikke lov til å banke dem. Å holde de fast til politiet kommer har de lov til, akkurat som du og jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er meget uheldig at folk som liker å utøve vold finner seg et yrke hvor de kan drive på forholdsvis uforstyrret. Politiet og Falken må rydde opp i dette. En tidligere kompis av meg som var vekter i Oslo skrøt av at han pleide å banke narkomane. I en slik situasjon er offeret fullstendig rettsløst, ingen vitner, ingen tror ham, ingen bryr seg. Har selv blitt banket av dørvakter uten at jeg på noen måte hadde vært voldelig, ganske spesielt å oppleve at det virkelig finnes mennesker som liker å slå andre for sportens skyld.

Det er selvfølgelig sånn at kriminelle narkomane og mange taggere påfører samfunnet og enkeltmennesker problemer, frykt og økonomisk tap. Er enig i at småkriminalitet bør slås ned på, men det må gjøres på annen måte enn med voldsmenn i uniform.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest M-ling
men det må gjøres på annen måte enn med voldsmenn i uniform.

Nettopp.

Disse små elitesoldatene våre skulle blitt grisebanket langt pokker i vold selv.

Om det var veien å gå. Det er det selvsagt ikke.

Å ikke ha vett nok i hodet til om ikke annet å gjøre dette på fritiden - og ikke i arbeidstiden, kledd i uniform - imponerende.

(Neida - jeg mener ikke at det er greit å banke livsskiten ut av guttunger på 14 med en gang du hopper ut av uniformen. ¤forebyggende kommentar¤)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest M-ling

Jeg beklager, og trekker herved tilbake kommentaren angående "elitesoldater". Selv om dette spesielt var nevnt i avisartikkelen, er jeg ved å bruke dette ordet, med på å latterliggjøre en yrkegruppe selv.

Så se nå bort i fra dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...