Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :)

Jeg er 13 uker på vei. Da jeg var på ultralyd i uke 10, la jeg merke til to tydelige streker i fosterets underlivsområde (se profilbildet). Kan dette være en pekepinn på kjønn, eller er det for tidlig å se på det tidspunktet?

Skrevet

Uke 10 er altfor tidlig, ja. Men du er jammen observant som klarer å se sånt...

Har hørt om folk som har fått "vite" kjønn i uke 14... Men jeg ville i alle fall ikke stolt på opplysning om kjønn før ord. UL. Og gjerne ikke da heller...

Skrevet

Gutter og jenters kjønnsorganer er like ganske lenge, det er først sener ei utviklingen det er mulig å se forskjell. Så nei, det du så i uke 10 gir ingen annen avklaring enn at barnet ditt nok har kjønnsorganer.

Skrevet
Så nei, det du så i uke 10 gir ingen annen avklaring enn at barnet ditt nok har kjønnsorganer.

Men det er jo godt å få avklart da! :fnise:

Skrevet

Ja, det er kjekt å ha sånne. Av enten ene eller andre sorten. Helst ikke begge. :ler:

Skrevet
Så nei, det du så i uke 10 gir ingen annen avklaring enn at barnet ditt nok har kjønnsorganer.
Det er jo en nyttig avklaring det. :fnise: Jeg begynte jeg å føle meg overbevist om at de to markerte strekene tilsa testikler... trodde nemlig at det kanskje var mulig å se på ultralyd, selv om gynekologen ikke har lov til å fortelle noe om kjønnet på et så tidlig tidspunkt. Men ettersom det tydeligvis ikke går an må jeg vel fortsatt leve i spenning en stund til. Lurer jo veldig på om det er en liten gutt eller jente som ligger i magen min. :gravid:
Skrevet

Jeg ville aldri stolt på en lege som kunne fortelle kjønn så tidlig. Det skal som de andre sier ikke være mulig å se det da. Min lege ville ikke engang se etter kjønnet i uke 17 fordi han sa det fremdeles kunne lyve.. så vi fikk ikke vite før i uke 27. Det er jo greit med litt spenning også da :)

Skrevet

Først : Jeg har ikke peiling på når man kan se kjønn på ultralyd .

MEN jordmor sa til oss på vår UL at hun trodde det var en jente fordi fosteret hadde 3 steker ; kjønnsleppene + klitoris .

Hun sa imidlertid at jeg ikke skulle gå og kjøpe prinsesse outfit til barnet siden hun ikke kunne si sikkert , selv i uke 18 , om det var en jente eller gutt .

Har ellers lest at kjønnet de sier på ultralyd bare stemmer i 80 % av tilfellene .

Skrevet

Man har vel heller ikke lov å opplyse om kjønn før uke 12? :klø:

Sånn ift abortgrensa mener jeg.

Skrevet
Man har vel heller ikke lov å opplyse om kjønn før uke 12? :klø:

Sånn ift abortgrensa mener jeg.

Det stemmer... at gynekologen skulle si noe hadde jeg heller ikke forventet. Derimot kunne jeg selv se to tydelige streker "der nede" (du kan kanskje også se dem på profilbildet mitt :) )... så jeg tenkte derfor at jeg selv kunne tolke meg frem til hvilket kjønn det var.

Gjest Gjest_Lise_*
Skrevet

Er litt på tynn is her nå, men er det ikke slik at testiklene er i buken på guttene til etter at de er født, slik at du kun kan se pung og ikke testikler på UL?

I så fall ville jeg trodd mer på kjønnslepper enn testikler på det bildet.

Uansett så er vel ikke kjønnet utviklet nok til å kunne skille de før senere enn uke 10, så diskusjonen er vel rimelig unødvendig :)

Jeg må si at det var veldig godt observert av deg da! Det skal du ha :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...