Gå til innhold

Hvilken straff for fyllekjøring?


Gjest Tira

Anbefalte innlegg

Vi diskuterte dette med fyllekjøring, og lurte litt på hvilken straff man får ved de forskjellige promillene. Og om det er lik straff om du bor i Tana eller Oslo, om du er prest eller butikkarbeider. Noen mente at dette med straff var litt opp til dommeren. Jeg mener det høres rart ut, så derfor spør jeg.

Blir bot satt etter inntekt? Får man fengselsstraff etter hvor mye promille man har? Hvor lenge mister man førerkortet?

Hilsen undrende Tira

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi diskuterte dette med fyllekjøring, og lurte litt på hvilken straff man får ved de forskjellige promillene. Og om det er lik straff om du bor i Tana eller Oslo, om du er prest eller butikkarbeider. Noen mente at dette med straff var litt opp til dommeren. Jeg mener det høres rart ut, så derfor spør jeg.

Blir bot satt etter inntekt? Får man fengselsstraff etter hvor mye promille man har? Hvor lenge mister man førerkortet?

Hilsen undrende Tira

Straffen er lik enten du er prest ellers butikkansatt,men presten vil merke det mere på pungen.....Boten settes etter inntekten. Husker ikke prosenten nå,men du må betale mye.Straffen skal være lik enten du bor i Nord eller Sør

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Straffen er lik enten du er prest ellers butikkansatt,men presten vil merke det mere på pungen.....Boten settes etter inntekten. Husker ikke prosenten nå,men du må betale mye.Straffen skal være lik enten du bor i Nord eller Sør

Ps. sånn på siden........

jeg synes straffenivået er altfor lavt. En ting er de som blir tatt i kontroll,men i alle de ulykker som skjer i Norge så er en stor andel påvirket av et eller annet.

Du utsetter deg selv for fare, og ikke minst alle de andre på veiene.

Når man har sett Sunnås på innsiden, så skjønner man hvor galskap dette er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Straffen er lik enten du er prest ellers butikkansatt,men presten vil merke det mere på pungen.....Boten settes etter inntekten. Husker ikke prosenten nå,men du må betale mye.Straffen skal være lik enten du bor i Nord eller Sør

halvannen gang månedslønn er boten, men d er ikke helt reelt. Jeg ble tatt me 2.25 i promille, aktoratet la frem ett forslag på 75000 i bot, 23 dagars ubetinga fengsel, å 2 år uten sertvikat. Eg forsvarte meg sjøl, å endte opp med bot på 35000 18 dager fotlenke soning å 2 år uten lappen. Eg har o lest om ein lege som slapp fengsel straff, uvist vilken grunn. Så det er nok forskjell på kong salemo å jørgen hattemaker når det gjelder promillekjøring også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...