Gjest Gjest_Sita_* Skrevet 25. februar 2008 #1 Skrevet 25. februar 2008 Noen her som har brukt Efexor? Jeg skal begynne med den mot angst og depresjon.
Gjest Gjest Skrevet 25. februar 2008 #2 Skrevet 25. februar 2008 Jeg har brukt Efexor. Det var i 2006. Jeg ble så irritabel og småhissig, så jeg sluttet med den etterhvert. Jeg begynte så med Cipralex. Det fungerte bedre. I dag bruker jeg ikke noe form for antidep. Jeg klarer meg faktisk bra uten. Hvem skulle trodd det? Ikke jeg.
Gjest Sisu Skrevet 25. februar 2008 #3 Skrevet 25. februar 2008 Jeg bruker den, to tabl hver dag. Den funker kjempebra for meg, selv om spesielt første uka var preget av bivirkninger som kvalme, svimmelhet og følelse av å ha hodet fullt av bomull. Heldigvis ga det seg og nå merker jeg ingenting. Men alt er jo individuelt...
eximus Skrevet 25. februar 2008 #4 Skrevet 25. februar 2008 Det er veldig individuelt hvordan folk reagerer på de ulike antidepressiva. Selv gikk jeg mye opp i vekt da jeg begynte med efexor. Følte også at jeg levde inni en robot eller noe sånn. Jeg byttet til Cipralex og ble mer fornøyd.. Jeg vet andre som har brukt Efexor med stor suksess, så det er bare å prøve seg fram på dette området.
Gjest Gjest Skrevet 25. februar 2008 #5 Skrevet 25. februar 2008 Som de over sier er det veldig individuellt. Jeg fikk livet mitt tilbake med Efexor. Jeg hadde faktisk glemt at jeg kunne være slik jeg er i dag, for det er så lenge siden jeg har vært slik. Jeg var veldig kvalm de 4-6 første ukene, og har ellers merket en del økt svetting når jeg er i fysisk aktivitet og om natten. Ellers har jeg noe så rart som økt gjesping. Men dette er jo bare småtteri og noe jeg på ingen måte har problemer med å leve med, i forhold til den sterke depresjonen jeg hadde. Jeg gikk først på cipralex, men det ble jeg så trett av, så da gikk jeg over til Efexor, først to tabletter (a 75 mg) men nå tre og har veldig fin effekt av dem. Som jeg sa, det er fantastisk å få tilbake det gamle selv, og faktisk kunne være lykkelig av kun den lille grunn av at sola skinner eller at sjokolade er fantastisk godt. Tidligere var jeg ikke en gang lykkelig på brylluypsdagen min...
Cognizance Skrevet 25. februar 2008 #6 Skrevet 25. februar 2008 Alt var forsåvidt ok MEN jeg måtte runke som et helvete i opptil tre kvarter for å få utløsning. Ganske slitsomt, greiere nå når det tar 5 minutt. Hadde det ikke vært for den bivirkninga hadde jeg kansje gått på den medisinen ennå. Men det er jo greit å lære seg å møte livet uten krykker også.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå