Gå til innhold

spinnvils graviditetsdagbok...

spinnvil

Anbefalte innlegg

Enn at du er blitt treningsSpinnvil a....

*riste på hodet, og være mildt sagt uforstående til fenomenet*

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enn at du er blitt treningsSpinnvil a....

*riste på hodet, og være mildt sagt uforstående til fenomenet*

:)

:fnise:

Om jeg har blitt treningsSpinnvil gjenstår å se... Har jo bare vært en gang etter ferien... Og før ferien var det ikke akkurat ofte å se meg på treningsstudioet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ting tar så utrolig lang tid... Kjenner jeg blir så lei innimellom, men så tenker jeg på Dreia og hennes "en dag mindre til babyen kommer", og det hjelper.

Eg kan vel ikkje ta credit for den, eg har tross alt stjelt den frå pusilus... :sjenert: Men ellers heilt enig - ting tar tiiiiiid! :dåne: :sukk: Jaja, me blir vel i det minste bedre på venting enn me var før alt dette starta?! :vetikke:

:hoppe: Så bra at de fekk time tidligare! Det lønner seg tydeligvis å masa. :nigo: Håpar berre kromosomprøvesvara kjem i tide.

Har du forresten sett denne sida frå legeforeningen? Eg anar ikkje om du får noko ut frå det, men det står iallfall litt om behandling av både lågt og høgt stoffskifte ved graviditet. Uansett bør du vel bli fulgt opp av ein spesialist, men det veit garantert fertilitetsseksjonen meir om enn meg. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg kan vel ikkje ta credit for den, eg har tross alt stjelt den frå pusilus... :sjenert: Men ellers heilt enig - ting tar tiiiiiid! :dåne: :sukk: Jaja, me blir vel i det minste bedre på venting enn me var før alt dette starta?! :vetikke:

:hoppe: Så bra at de fekk time tidligare! Det lønner seg tydeligvis å masa. :nigo: Håpar berre kromosomprøvesvara kjem i tide.

Har du forresten sett denne sida frå legeforeningen? Eg anar ikkje om du får noko ut frå det, men det står iallfall litt om behandling av både lågt og høgt stoffskifte ved graviditet. Uansett bør du vel bli fulgt opp av ein spesialist, men det veit garantert fertilitetsseksjonen meir om enn meg. ;)

Huff, det der var ikke hyggelig lesning. Satser på at jeg blir sendt til endokrinolog hvis det trengs... Jeg er vel ikke den første med stoffskiftesykdom som er innom fertilitetsseksjonen håper jeg...

Så bra at du har fått fremskyndet timen :)

Jepp, kjempegreier. Er jo en smule utålmodig. Så nå håper jeg bare at mannen kommer hjem fra jobbreise tidsnok til å være med, men jeg satser ikke på det... Sjelden ting går som man håper når det er reising med i bildet :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, det der var ikke hyggelig lesning. Satser på at jeg blir sendt til endokrinolog hvis det trengs... Jeg er vel ikke den første med stoffskiftesykdom som er innom fertilitetsseksjonen håper jeg...

Nei, men eg er sikker på dei veit kva dei skal gjera på fertilitetsseksjonen (når dei først ser på grunnane til dei avvikande prøvane). :jepp: Det er jo mange som har heilt normale graviditetsforløp sjølv om dei har stoffskifteproblemer, så då må jo me også få det til med ekstra hjelp?! :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, men eg er sikker på dei veit kva dei skal gjera på fertilitetsseksjonen (når dei først ser på grunnane til dei avvikande prøvane). :jepp: Det er jo mange som har heilt normale graviditetsforløp sjølv om dei har stoffskifteproblemer, så då må jo me også få det til med ekstra hjelp?! :tommelsmil:

Joda, jeg har også gått gjennom dette med fastlegen min som er veldig flink med stoffskiftesykdommer. Han mente at siden jeg er litt høyt medisinert vil jeg slippe å øke dosen min når jeg blir gravid slik andre med liknende bakgrunn må. Det sto på den siden du linket til at man skulle øke dosen noe når man fikk positiv test, men dette skal jeg da ikke gjøre, og så vil forhåpentligvis alt gå seg til etter hvert som jeg legger på meg, og spiren krever sin andel. Så når jeg tenker meg om, har jeg vel alt under kontroll? Gjenstår bare å se om legene på fertilitetsseksjonen er enig...

I dag har jeg sydd meg et putetrekk til sofaen i kjelleren, ble så fint! Fant et mønstret stoff i svart, hvitt og masse rødt på Ikea i går, så nå har jeg en skikkelig fargeklatt i sofaen!

Og skikkelig stolt, for jeg har ikke rørt en symaskin siden ungdomsskolen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du syr...

og jogger....

....

:scorpis:

:overrasket:

Jeg vet! Aner ikke hva som skjer. Lagde til og med kjøttkaker fra grunnen av i går, tror jeg har et seriøst anfall av redemaking....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet! Aner ikke hva som skjer. Lagde til og med kjøttkaker fra grunnen av i går, tror jeg har et seriøst anfall av redemaking....

Fliiinke spinnvil!! :kose:

Kroppen din forbereder seg fysisk og psykisk på en ny sjef! :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fliiinke spinnvil!! :kose:

Kroppen din forbereder seg fysisk og psykisk på en ny sjef! :lur:

:ler:

Ja jeg satser på at det kommer en ny sjef i hus i løpet av 2010, syns jeg har venta lenge nok nå.

Har faktisk jogga i dag også, tungt er det i alle fall. Skal bli greit med litt bedre kondis, har jo forfalt helt det siste halve året. Og siden jeg egentlig burde skrive jobbsøknad, gjør jeg heller alt mulig annet. Til og med jogging... Kanskje jeg burde lete etter flere jobber å søke på, da blir jeg sikkert supersprek?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:

Ja jeg satser på at det kommer en ny sjef i hus i løpet av 2010, syns jeg har venta lenge nok nå.

Har faktisk jogga i dag også, tungt er det i alle fall. Skal bli greit med litt bedre kondis, har jo forfalt helt det siste halve året. Og siden jeg egentlig burde skrive jobbsøknad, gjør jeg heller alt mulig annet. Til og med jogging... Kanskje jeg burde lete etter flere jobber å søke på, da blir jeg sikkert supersprek?

Rart hvor morsomt ting blir når det er noe annet man mye heller burde gjort. Har ikke tall på hvor mange ganger jeg ryddet rommet mitt når jeg var liten og burde gjort lekser ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:bursdag:

Tusen takk :) Hadde en kjempefin dag, fikk til og med kake hos ei venninne.

Var på sykehuset i går for utredningstimen for habituell abort. Og det er ingenting galt med meg eller mannen. Jeg er jo glad for det, men en del av meg hadde håpet at det var noe lite galt som var lett å fikse. Nå er det jo bare å håpe på det beste igjen, og det kjenner jeg kan bli litt slitsomt.

Og selvfølgelig var jeg tre dager for langt i syklusen min til å begynne med pergotime denne måneden, så nå må jeg vente igjen... Men i september, da skal det bli! Neste gang jeg blir gravid skal jeg melde meg med en gang til fertilitetsseksjonen, og så blir det oppfølging ukentlig med ultralyd. Legen sa at det pleide å hjelpe, men jeg har litt vanskeligheter med å skjønne hvorfor. Men bare det virker, skal jeg være godt fornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at det ikke var noe galt med dere. Selv om man gjerne skulle ønska det var noe som kunne fikses på. Satser på dere blir fort gravide med pergo, også sitter spiren i 9 måneder ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så bra at det ikke var noe galt med dere. Selv om man gjerne skulle ønska det var noe som kunne fikses på. Satser på dere blir fort gravide med pergo, også sitter spiren i 9 måneder ;)

Joda, det er vel det aller beste at det ikke er noe galt. Noen har vel bare litt ekstra uflaks...

Nå har mannen reist til østen igjen, blir borte i over tre uker. Men jeg ga han streng beskjed om å være tilbake til el neste syklus, for da blir det pergokur igjen. Jeg prøver å forberede meg på at jeg kanskje trenger mer enn en pergokur for å bli gravid igjen, men tror ikke helt at jeg klarer det. Det har jo gått på de to siste forsøkene, så blir det ikke neste måned blir skuffelsen stor. Og jeg får jo heller ikke lov til å droppe pausemånedene, så jeg må vel kanskje finne litt tålmodighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Revenka

Hei snuppa :klem: Så bra det skjer noe her! Flott dere får oppfølging. Du er iallefall fruktbar, nå må spiren sitte. Skjønner at det er lettere når man vet hva man sloss i mot fremfor når alt er ok på prøver og alikevel så skjer det noe. Men denne gangen skal det gå!! Det har jeg tro på :danse:

Flink du er som trener. Nå som du er alene i 3 uker kan du jo trene masse ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Uflaks"-diagnosen her også? :forvirret: Veldig greit å høyra at ein er frisk, men samtidig kjipt å vita at det er like stor sannsynlighet for at det går galt ein gong til. :sukk: Men, det er jo på det fjerde at det skal skje! :tommelopp:

Håpar neste pergokur gjer underverker og at det endelig blir ein "stayer" som slår seg ned i magen din. :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei snuppa :klem: Så bra det skjer noe her! Flott dere får oppfølging. Du er iallefall fruktbar, nå må spiren sitte. Skjønner at det er lettere når man vet hva man sloss i mot fremfor når alt er ok på prøver og alikevel så skjer det noe. Men denne gangen skal det gå!! Det har jeg tro på :danse:

Flink du er som trener. Nå som du er alene i 3 uker kan du jo trene masse ;)

Har i alle fall begynt bra, har jogga i dag. Eller rettere sagt, gått og jogga litt... Er ikke akkurat i kanonform, men satser på at det ordner seg utover høsten. Hadde vært fint å få av de der pergokiloene som kom i vår sånn at buksene mine passer igjen... Jeg skylder i alle fall på pergoen, men tror kanskje det kan ha bittelitt med at jeg var lat og spiste godteri :ler:

"Uflaks"-diagnosen her også? :forvirret: Veldig greit å høyra at ein er frisk, men samtidig kjipt å vita at det er like stor sannsynlighet for at det går galt ein gong til. :sukk: Men, det er jo på det fjerde at det skal skje! :tommelopp:

Håpar neste pergokur gjer underverker og at det endelig blir ein "stayer" som slår seg ned i magen din. :rødme:

Ja, på det fjerde skal det skje! Både for meg og deg! Hvordan går det med levaxinen? Kjenner du forskjell?

Nå skal jeg hoppe i dusjen, lage meg noe raskt og spise, så er det rett på obs. Skal handle knall rød maling, fikk nemlig en gammel gyngestol i bursdagsgave og den skal males knall rød. Jeg må bare finne ut hvordan jeg bruker mannens multitool sånn at jeg får pusset ned den gamle malingen. Tar vel litt tid å få stolen sånn som jeg vil ha den, men satser på å få gjort mye i helga. Gleder meg til å sitte i gyngestolen med ei bok, og kanskje om et års tid en liten en også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...