Gå til innhold

spinnvils graviditetsdagbok...


spinnvil

Anbefalte innlegg

Man får ikke mer enn man tåler... Noen sa det til meg en gang. Men hvor mye må jeg egentlig tåle? Jeg vil ikke mer, jeg vil ha et lett og fint liv, uten større problemer enn hvor jeg skal reise på ferie. Eller hva jeg skal ha til middag.

hvorfor er det noen som får så mye mer motgang enn andre? Det virker som alle andre har det så enkelt, selv om jeg vet det ikke er sånn. Alle har sine ting, alle sine problemer. Vi får ikke mer motgang enn vi tåler...

Og med motgang blir vi sterkere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man får ikke mer enn man tåler... Noen sa det til meg en gang. Men hvor mye må jeg egentlig tåle? Jeg vil ikke mer, jeg vil ha et lett og fint liv, uten større problemer enn hvor jeg skal reise på ferie. Eller hva jeg skal ha til middag.

hvorfor er det noen som får så mye mer motgang enn andre? Det virker som alle andre har det så enkelt, selv om jeg vet det ikke er sånn. Alle har sine ting, alle sine problemer. Vi får ikke mer motgang enn vi tåler...

Og med motgang blir vi sterkere...

Vil gi deg en god :klem:

Har i andre sammenhenger enn prøving fått høre den at man ikke får mer enn man tåler, og at det alltid ordner seg for snille piker til slutt. Lurer på hvorfor det ikke bare ordne seg fra starten av? Bare for en gangs skyld?

Jeg også føler at enkelte bare sklir gjennom livet uten noen bekymringe :sjenert: Det er nok mye vi ikke ser, som du sier alle har sine ting...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til på jobb i dag :klemmer:

Heldigvis kortere uke ;)

Takk for det. Tror jeg trenger at uka er kortere enn vanlig. Tar på å gå rundt og late som jeg er glad, og at alt er ok. Tror ikke jeg klarer det, men alle kan vel ha dårlige dager?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det. Tror jeg trenger at uka er kortere enn vanlig. Tar på å gå rundt og late som jeg er glad, og at alt er ok. Tror ikke jeg klarer det, men alle kan vel ha dårlige dager?

Helt klart lov å ha dårlige dager. Man trenger ikke alltid og gå rundt og late som om alt er perfekt. Og blir det for tungt så ringer du legen og tar deg ett par dager fri til :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt klart lov å ha dårlige dager. Man trenger ikke alltid og gå rundt og late som om alt er perfekt. Og blir det for tungt så ringer du legen og tar deg ett par dager fri til :klemmer:

Første arbeidsdag er over, greit å ha den overstått. Tror ikke jeg vinner Oscar for beste "happy face" i dag, fikk spørsmål fra en kollega om jeg hadde en dårlig dag, og om jeg ville snakke om det... Jeg sa bare ja, jeg har hatt bedre dager, men jeg vil ikke snakke om det... Jaja, går vel bedre etter hvert.

Hadde ikke fylt inn alt jeg skulle på sykemeldingen jeg hadde levert sjefen heller, så måtte innom der i dag tidlig og fylle inn det som manglet. Følte meg veldig lur, det står jo stemplet kvinneklinikken over alt på det skjemaet. Følte at sjefen heller ville at jeg skulle tatt egenmelding, fikk en lang lekse om hvor kjekt det er at vi jobber i IA-bedrift med utvidede rettigheter til å ta egenmelding. Men jeg syns det var greit med sykemelding, er jo mer klart at det ikke er syting som gjør at man er borte, men virkelig sykdom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hva som skjer i morgen på sykehuset. Om det bare blir en konstatering av at ting gikk galt denne gangen, eller om vi starter med en plan for hva som skal gjøres framover. Hadde vært greit å starte med en gang, kan bli mye fravær fra jobb. Vet ikke helt hva slags unnskyldning jeg skal bruke i morgen for nok en legeavtale. Er jo begrenset med ting man kan ta opp med legen uten at man blir hypokonder :ler: Ikke bare fordeler med å sitte på flermannskontor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må inn til utskraping i morgen... Ikke så stas, men har gjort det før så vet at det fins verre ting. Greit at jeg slipper å vente lenge på det i alle fall.

Utredninga for habituell abort blir ikke før til høsten, det er jo sommerferie snart. Kjedelig å vente så lenge når jeg allerede har venta så lenge på spiren min. Men den som venter på noe godt? Er det ikke det som blir sagt?

Går glipp av jobbfesten i morgen, vanskelig å finne unnskyldninger som er troverdige. Jeg var jo frisk som en fisk da jeg gikk fra jobb i dag, så det er nok mange som lurer på hvorfor jeg er syk igjen i morgen.

Blir man sykemeldt lenge tro? Jeg var student sist, så jeg husker ikke hvordan det var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler med deg, spinnvil :troest: Bra at dere blir utredet nå, så får dere bare nyte sommeren og hverandre imens :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjedelig med utskraping og endå meir venting før utredning. Og ting blir ikkje bedre når ein heile tida skal måtta bortforklara ting på jobben. Eg har tatt mange forskjellige prøvar hos legen, har hatt mange håndverkarar i leiligheten og har hatt alskens smerter (som legen sjølvsagt ikkje har klart å finna ut av kva er :gjeiper: ) o.l. når eg har vore vekke frå jobb. Og eg har ikkje spesielt nysgjerrige kollegaer heller.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer:

Takk.

Føler med deg, spinnvil :troest: Bra at dere blir utredet nå, så får dere bare nyte sommeren og hverandre imens :klem:

Takk, får vel tenke positivt. Vi kan kose oss med viner og oster og alt mulig av gravid NEI-mat hele sommeren. Skulle gjerne byttet det bort, men det bestemmer jeg vel ikke akkurat selv...

:kose:

Takk

Kjedelig med utskraping og endå meir venting før utredning. Og ting blir ikkje bedre når ein heile tida skal måtta bortforklara ting på jobben. Eg har tatt mange forskjellige prøvar hos legen, har hatt mange håndverkarar i leiligheten og har hatt alskens smerter (som legen sjølvsagt ikkje har klart å finna ut av kva er :gjeiper: ) o.l. når eg har vore vekke frå jobb. Og eg har ikkje spesielt nysgjerrige kollegaer heller.

:klemmer:

kollegene mine er ikke av de mest nysgjerrige, det er bare det at jeg deler kontor med ei som også er ei ganske nær venninne. Og da blir det så kunstig å ikke si hva som egentlig skjer, men finne på unnskyldninger hele tiden (les hvite løgner).

Men nå er utskrapingen overstått, har vært helt utslått i hele dag. Supertrøtt av narkosen, sov heller ikke spesielt godt i natt. Fikk spørsmål om vi ville være barnevakt i helga, men det fikk jeg avverget. Er ikke i form til å klistre på et smil denne helga og, og være supertante. Får ta det en annen helg, når jeg er i form igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supertante kan du være hvilke som helst annen gang :kose: Slapp av og kom deg til hektene igjen :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Supertante kan du være hvilke som helst annen gang :kose: Slapp av og kom deg til hektene igjen :klemmer:

Jepp, skal gjøre det. Nekter å ha dårlig samvittighet for at vi ikke kan hjelpe til denne helga.

Av og til skulle jeg ønske at flere visste, så slapp jeg å finne på finurlige forklaringer. Men så vet jeg at jeg hadde blitt sprø av alle spørsmålene om hvordan det går. Det er bare foreldrene mine og noen få venninner som vet.

Svigerfamilien aner ingenting. eneste grunnen til at mine foreldre vet noenting er at mamma ringte samme dag som jeg hadde utskraping etter den første MAen, og da var jeg så utafor at hun skjønte at noe var galt. Så etter det har mine foreldre fått vite hva som skjer. Av og til skulle jeg ønske at de heller ikke visste noen ting, er lett at jeg oppfatter mammas spørsmål som mas. Og jeg hater mas... Men jeg skjønner jo at det egentlig er moderlig bekymring. Ikke lett dette nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mødres spørsmål oppfattes desverre ofte som mas :sjenert: Kjenner godt til den..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mødres spørsmål oppfattes desverre ofte som mas :sjenert: Kjenner godt til den..

Jepp, veldig sant. Skjønner ikke at mamma ikke kobler at det føles likt for meg når hun "maser" på meg, som når mormor "maser" på henne :ler:

Hadde en lang samtale med mamma i dag, hun syns jeg bør fortelle broren min om hva vi sliter med. Men jeg er skeptisk, føler at det kan bli mye mas hvis mange vet. Og hun syns det er helt forferdelig at svigers ikke vet noen ting. Hvordan skal jeg få fram at det har ikke noe med at jeg ikke stoler på dem, men at når mange vet så blir det fort mange spørsmål til sammen, og dermed = MAS. Av og til angrer jeg på at mamma vet ting, pappa er litt enklere for han vet og støtter meg uten så mange ord. Hvis dere skjønner hva jeg mener :sjenert:

kroppen min er nok ikke helt normal nei, holdte på å falle over handlevogna til en gammel mann på obsen i dag. Skulle bare strekke meg etter noe, men så mistet jeg fullstendig balansen gitt. Følte meg nesten full :ler: Mannen holdt på å le seg ihjel. Greit å kunne le av kjipe ting også :ler: Det så sikkert fullstendig sinnsykt ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gode ting i dag

rosa peoner som lukter kjempegodt i stua

verdens beste mann som orda fiiin frokost til meg i dag tidlig

blir kanskje tante allerede i morgen

pæresider med masse isbiter i glasset mitt

ti dager til vi reiser til oslo, og skal feire bryllupsdag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...