Gå til innhold

spinnvils graviditetsdagbok...


spinnvil

Anbefalte innlegg

Eg har ingen greie på innredning, men har veeeldig lyst på kjellarstove. Særlig med peis. :nigo:

God søndag! Kos deg ute i finveret! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eg har ingen greie på innredning, men har veeeldig lyst på kjellarstove. Særlig med peis. :nigo:

God søndag! Kos deg ute i finveret! :nigo:

Blir nok ikke peis i kjelleren, men vi har gasspeis i stua, og det holder lenge for oss.

Ellers har vi gått lang skitur i marka. I kø. Med masse unger, pulker og hunder overalt. Virker som alle i området ville ut på tur. Kanskje ikke så rart, nydelig blåswixføre og blå himmel med strålende sol ;) Kjempetur, men kjenner at det er lenge siden sist. Ble tung i både føtter og hender før vi kom oss tilbake til bilen.

Så har vi ryddet kjelleren ferdig, så nå er det bare å bestille snekkere og sånt. Håper de kan begynne snart. Jeg vil jo ha det ferdig så fort som mulig!

Utålmodig jeg? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig med skitur, kjedelig at det ikke bare var dere som hadde tenkt tanken i dag :sjenert: Kø kjøring på ski er ikke av mine favoritter :riste: Jeg er en stor fare for folks helse da :skratte:

Var helt alene i marka vår vi, det var fantastisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig med skitur, kjedelig at det ikke bare var dere som hadde tenkt tanken i dag :sjenert: Kø kjøring på ski er ikke av mine favoritter :riste: Jeg er en stor fare for folks helse da :skratte:

Var helt alene i marka vår vi, det var fantastisk.

Jeg er heller ikke spesielt flink til å stå på ski, så jeg liker ikke kaos med folk over alt når jeg skal kjøre nedover :ler: Men der vi var i dag er det ikke mange bakkene, så da går det greit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Revenka

Endelig mandag :hoppe: eller kanskje ikke :fnise:

Noe nytt hos dere da? Fått solgt alle møblene forresten?

Hvor går dere på ski? Oppe ved byåsen? S. tok meg med opp til estenstadhytta for et par år siden. Det var en skitur jeg aldri kommer til å glemme. Stakars S da, jeg var helt elendig og hun måtte vente på meg hele tiden. Hadde kjøpt smørefrie ski, og det var ikke helt det store.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig mandag :hoppe: eller kanskje ikke :fnise:

Noe nytt hos dere da? Fått solgt alle møblene forresten?

Hvor går dere på ski? Oppe ved byåsen? S. tok meg med opp til estenstadhytta for et par år siden. Det var en skitur jeg aldri kommer til å glemme. Stakars S da, jeg var helt elendig og hun måtte vente på meg hele tiden. Hadde kjøpt smørefrie ski, og det var ikke helt det store.

Er ikke Estenstadmarka full av bakker? Nei vi pleier å dra til Sveberg, parkerer ved Abrahallen. Kjempekjekt som regel, men det var litt mye folk i går. Ellers er vi en del i bymarka, men det er ikke noe gøy å kjøre ned der når resten av Trondheims befolkning er på tur opp. Jeg trenger PLASS når jeg kjører ned, ploger ja :ler: Frister ikke med skitur med S, hun er jo så sporty at ingen klarer å holde følge...

Har solgt alle møblene nå ja, eneste som er vanskelig å selge er brudekjolen. Eneste som har vært interessert er ei teaterdame som trengte kjoler til et stykke. Men jeg ville ikke selge den så billig som hun ville, så den henger i skapet mitt enda. Har jo ikke lyst å gi den bort :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:fnise: Ploger nedover jeg også som regel. I går skulle jeg øve meg på å kjøre ned ordentlig, og det endte med at jeg mått sette meg ned fordi kjære som lagde sporene for meg ikke hadde like god gli som jeg :fnise: Glad for at det bare var oss og boffsen der ja :) Jeg er i alle fall ikke født med ski på bena :riste:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Revenka

Brudekjolen ja. Glad jeg fikk solgt min (solgte den billig da, for 4000,-). Estenstadmarka er bare bakker ja. Ploge kan jeg ikke :gjeiper: Ja, det er helt sant. Må sette meg ned for å svinge. Helt merkelig.

Hvor mye må dere regne med for å få innredet kjelleren? dere skal ordne trapp innvendig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Ploger nedover jeg også som regel. I går skulle jeg øve meg på å kjøre ned ordentlig, og det endte med at jeg mått sette meg ned fordi kjære som lagde sporene for meg ikke hadde like god gli som jeg :fnise: Glad for at det bare var oss og boffsen der ja :) Jeg er i alle fall ikke født med ski på bena :riste:

Ploging er undervurdert som framgangsmåte!

Brudekjolen ja. Glad jeg fikk solgt min (solgte den billig da, for 4000,-). Estenstadmarka er bare bakker ja. Ploge kan jeg ikke :gjeiper: Ja, det er helt sant. Må sette meg ned for å svinge. Helt merkelig.

Hvor mye må dere regne med for å få innredet kjelleren? dere skal ordne trapp innvendig?

Jepp det blir trapp innvendig, fra stua oppe til kjellerstua nede. har sendt deg pm med mer info :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir nok bra!! Når regner du med å ha alt ferdig? Helst i går? :fnise:

Entrepenøren kommer i morgen, så da får vi vel vite når de kan begynne. Selve arbeidet tar vel tre fire uker, men vi må vente med bestilling av trapp til de vet alle målene. Altså når de er nesten ferdige, kan trappefabrikken starte med produksjonen. Og da tar det seks uker.... Det er litt kjipt, men vi får vel bare leve med et stor hull i stuegulvet i et par måneder. Blir jo bra når det er ferdig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snekkeren kom ikke i dag, jeg hadde misforstått. Han skal komme tidlig denne uka, så det er vel kanskje i morgen eller onsdag. Blir skikkelig spennende å høre når de kan begynne.

Ellers har jeg vært på trening i dag, prøver å holde nyttårsforsettene mine i år. Og så langt har det gått ganske bra, har ikke vært under to treninger i uka. Ikke helt på målet, men nesten. Fornøyd i alle fall.

Så har jeg også (nesten) klart å unngå nyinnkjøp på hårfronten. Har også brukt opp masse rester som dukket opp fra de innerste kroker i baderomsinnredningen :ler: Men det ser faktisk ikke ut som det minker, skjønner ikke det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder fargene, så har jo Jotun en fargevelger på nettsiden deres... Uansett så er det alltid å anbefale å kjøpe en prøveboks først, for uansett om fargen er fin hos noen andre så har lystet som dere har og møblene en innvirkning på hvordan dere opplever fargene :)

Hvilken parkett (?) tenker dere på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når det gjelder fargene, så har jo Jotun en fargevelger på nettsiden deres... Uansett så er det alltid å anbefale å kjøpe en prøveboks først, for uansett om fargen er fin hos noen andre så har lystet som dere har og møblene en innvirkning på hvordan dere opplever fargene :)

Hvilken parkett (?) tenker dere på?

Joda, det blir nok et par prøvebokser (eller flere) på oss. Vi skal ha eikeparket, vanlig trestavs. Hadde det vært stua hadde jeg nok gått for enstavs eik. Liker det rolige utrykket det gir. Det får bli når vi en gang bygger hus :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker ikke helt hvordan fabrikk egentlig ser ut... Hvit pepper mener jeg å huske er det samme som 0502-Y, altså eggehvit, men bare et annet navn..

Hvilken farge har dere ellers i huset?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker ikke helt hvordan fabrikk egentlig ser ut... Hvit pepper mener jeg å huske er det samme som 0502-Y, altså eggehvit, men bare et annet navn..

Hvilken farge har dere ellers i huset?

Vi har lys antikk i resten av leiligheta, derfor skal rommet i kjelleren som henger sammen med stua med trapp ha samme farge. Men soverommet kunne jeg tenke meg å ha i en annen farge. Blir litt ensformig med samme farge overalt.

Jeg trodde hvit pepper var mer grå og kald enn eggehvit, men jeg har ikke koden bare navnet på fargen så det er vanskelig å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Revenka

Det er utrolig morsomt å fikse opp leiligheten. Blir jo sååå fint etterpå. Hva skal dere ha nede i kjellerstuen da? Blir det kosestuen for sene videokvelder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er utrolig morsomt å fikse opp leiligheten. Blir jo sååå fint etterpå. Hva skal dere ha nede i kjellerstuen da? Blir det kosestuen for sene videokvelder?

Blir nok kontor/tv-krok. Kroken blir dessverre ikke så stor, så alle tankene mine om hva rommet kan brukes til er nok mye drømmer. Har tenkt å flytte alle bøkene ned dit også, men jeg må først finne bokhyller jeg er fornøyd med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nok kontor/tv-krok. Kroken blir dessverre ikke så stor, så alle tankene mine om hva rommet kan brukes til er nok mye drømmer. Har tenkt å flytte alle bøkene ned dit også, men jeg må først finne bokhyller jeg er fornøyd med.

Kontor kombinert med bibliotek høres bra ut. Det er noe jeg virkelig ønsker meg! :Nikke: Elsker bøker og har alt for mange hyllemeter av dem i forhold til hva jeg egentlig har plass til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har lys antikk i resten av leiligheta, derfor skal rommet i kjelleren som henger sammen med stua med trapp ha samme farge. Men soverommet kunne jeg tenke meg å ha i en annen farge. Blir litt ensformig med samme farge overalt.

Jeg trodde hvit pepper var mer grå og kald enn eggehvit, men jeg har ikke koden bare navnet på fargen så det er vanskelig å si.

Det har du sikkert rett i :)

Jeg tar feil!!! :jepp: Det er bomull som er eggehvit/0502-y!!!

Hvit pepper er nok mer grå ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...