Gå til innhold

spinnvils graviditetsdagbok...

spinnvil

Anbefalte innlegg

Uff da Spinvill, ikke greit :hug:

Vet litt hvordan du har det ang. vikariat :Nikke: Jeg gikk i fem år på vikariater alt fra 1- 6 mnd. Ikke noe artig med den konstante usikkerheten :riste:

Så bra at verneombudet er greit å snakke med :)

lurer på hvilke utdannelse du har? PM??

Skal slutte å klage har jeg bestemt meg for! Blir ikke bedre av det. Så nyttårsforsettet får være å tenke positivt når det gjelder jobb :)

Så får vi se hvor lenge det varer....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke bare jeg som har vært lenge borte fra denne dagboka gitt. :lur:

Hva skjer a??

Ser du har hatt en god jul iallefall, med mye gode kaker og greier. :ler: Herlig.. Det er slik det skal være! Heldigvis for kroppene våre er det jul bare en gang i året. Men da skal den jaggu nytes til det fulle. :strix: Litt dumt det ikke ble bolle i ovnen denne gangen da, men det er bare å satse på at denne gangen vil gå bedre, selv uten pergo. :jepp:

Ser også i mange dagbøker at folk har vært syke i jula. Merkelig kg-syndrom kanskje? :klø: Selv klarte jeg heldigvis å unngå det, men jeg har jo klart å pådra meg et eller annet rart de siste dagene. Håper det går over helt snart, for nå blir det verken jobb eller nattesøvn på meg. :sur:

Jaja, det ser ut til å minke iallefall. Og godt er det. Er jo ikke mange ukene til permisjon. Vil jobbe litt før jeg tar fri i ett år... Det er herlig å like jobben så godt!! :)

:klemmer: til deg, jeg krysser alt jeg kan for at dette blir et godt baby-år for deg og andre prøvere!!! ..og at det skjer kjapt! :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spinnvil gjør ting hun ikke kan...

Hvordan skriver man søknad på en jobb man overhodet ikke kan, men gjerne vil ha? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klø: Du spør vanskelig du :sjenert:

Har kun skrevet to søknader på heltidsjobb i hele mitt liv som ikke er standardisert, og da fikk jeg hjelp av snille kusinen min :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klø: Du spør vanskelig du :sjenert:

Har kun skrevet to søknader på heltidsjobb i hele mitt liv som ikke er standardisert, og da fikk jeg hjelp av snille kusinen min :fnise:

Har sikkert søkt på 50 jobber de siste tre årene. Så har litt erfaring. Men da har jeg jo hatt relevant bakgrunn, for denne jobben har jeg egentlig feil utdannelse. Jobben virker bare så spennende. Får vel gi det et forsøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

DA klarer du nok det helt fint spinnvil :jepp:

Har troen på deg :tommelopp:

Endret av pusilus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med jobbsøking!

Jeg kan overhodet ikke skrive jobbsøknad, jeg. :sjenert: Har ikke gjort det på mange år, og da bare for sommerjobbing. Føler meg litt ekstra priviligert som fikk en fast jobb dettende rett i fanget på meg. :smilorange:

Blir spennende å se om du får den stillingen du ikke har utdannelse til. Håper du finner noe snart - og gjerne noe annet enn den jobben du er i nå, jeg synes ikke det høres ut som de tar deg veldig seriøst der. :riste:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bare jeg som har vært lenge borte fra denne dagboka gitt. :lur:

Hva skjer a??

Ser du har hatt en god jul iallefall, med mye gode kaker og greier. :ler: Herlig.. Det er slik det skal være! Heldigvis for kroppene våre er det jul bare en gang i året. Men da skal den jaggu nytes til det fulle. :strix: Litt dumt det ikke ble bolle i ovnen denne gangen da, men det er bare å satse på at denne gangen vil gå bedre, selv uten pergo. :jepp:

Ser også i mange dagbøker at folk har vært syke i jula. Merkelig kg-syndrom kanskje? :klø: Selv klarte jeg heldigvis å unngå det, men jeg har jo klart å pådra meg et eller annet rart de siste dagene. Håper det går over helt snart, for nå blir det verken jobb eller nattesøvn på meg. :sur:

Jaja, det ser ut til å minke iallefall. Og godt er det. Er jo ikke mange ukene til permisjon. Vil jobbe litt før jeg tar fri i ett år... Det er herlig å like jobben så godt!! :)

:klemmer: til deg, jeg krysser alt jeg kan for at dette blir et godt baby-år for deg og andre prøvere!!! ..og at det skjer kjapt! :tommelopp:

Takker, satser på at du får helt rett når det gjelder 2009. Det hadde vært så fint :strix:

DA klarer du nok det helt fint spinnvil :jepp:

Har troen på deg :tommelopp:

Det skal i alle fall ikke stå på erfaringa når det gjelder søknadskriving :ler:

Lykke til med jobbsøking!

Jeg kan overhodet ikke skrive jobbsøknad, jeg. :sjenert: Har ikke gjort det på mange år, og da bare for sommerjobbing. Føler meg litt ekstra priviligert som fikk en fast jobb dettende rett i fanget på meg. :smilorange:

Blir spennende å se om du får den stillingen du ikke har utdannelse til. Håper du finner noe snart - og gjerne noe annet enn den jobben du er i nå, jeg synes ikke det høres ut som de tar deg veldig seriøst der. :riste:

Er ganske så lei av jobben jeg har akkurat nå, så det blir spennende å se hva som skjer med den jobben jeg har søkt på nå.

Når jeg tenker meg om, handler denne dagboka mest om jobb og frustrasjoner rundt det... Kanskje jeg egentlig bør døpe om boka til jobbsøkerbok (med bittelitt prøving sånn innimellom) :ler:

Jaja, i dag er jeg uansett hjemme fra jobb. Har så vondt i ryggen at jeg våkna gråtende i natt. Tror jeg har forstrekt en muskel i ryggen. Merker at det er litt bedre allerede så satser på å være tilbake på jobb i morgen. Har jo egentlig ikke tid til dette. Har det jo supertravelt på jobb akkurat nå, ting som må gjøres på akkurat det klokkeslettet. Og det er litt vanskelig å få til når man er hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var helga over. Vi har fått rydda i kjelleren, skal jo innrede den etter hvert. Blir nok en del esker til loppis eller fretex, føles jo ikke særlig bra å kaste fullt brukbare ting. Håper andre kan se nytte i det vi har bytta ut.

Er det forresten noen som vet om loppemarkeder i Trondheimsområdet? Sånn nå framover? Hadde vært greit å få kassene ut av huset.

Ellers blir det spennende denne uka med jobb. Fristen for den jobben jeg søkte på nå gikk ut for to dager siden. Hvis de er kjappe så hører jeg kanskje noe i løpet av uka. Det hadde vært noe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende med jobbsøking. Håper virkelig de vil ha deg, tross at du er overkvalifisert. Kan jo hende de ser noen fordeler med det også

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende med jobbsøking. Håper virkelig de vil ha deg, tross at du er overkvalifisert. Kan jo hende de ser noen fordeler med det også

:)

Bestemte meg for å ikke søke på den jobben som jeg var overkvalifisert for, fant nemlig en utlyst stilling som jeg tror jeg kan fikse :) Mangler litt erfaring, men det trenger ikke være noen hindring. Spørs på hva de andre søkerne kan!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestemte meg for å ikke søke på den jobben som jeg var overkvalifisert for, fant nemlig en utlyst stilling som jeg tror jeg kan fikse :) Mangler litt erfaring, men det trenger ikke være noen hindring. Spørs på hva de andre søkerne kan!

Så spennende da. Lykke til i alle fall :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mine mål for 2009:

- bli gravid

- få fast jobb

- holde på vanen med å trene tre ganger i uka

- begrense godtespising til helgene

- ikke handle parfymeriting/hårting før det gamle er brukt opp (har jeg skapet fullt eller?)

Kan ikke bli for ambisiøs heller, nå har jeg noen store mål og noen litt mindre. Da bør jeg klare og gjennomføre noe av det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Revenka

Fine mål du har satt deg for 2009. Likte spesielt den med å ikke kjøpe noe stæsj før det andre er brukt opp. Det må jeg også gjøre ;)

Bare ut uken med jobb? skal si tiden flyr. Syns ikke det er lenge siden vi begge begynte i jobbene etter studiene. Krysser fingrene for at du kommer på intervju snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine mål for 2009:

- bli gravid

- få fast jobb

- holde på vanen med å trene tre ganger i uka

- begrense godtespising til helgene

- ikke handle parfymeriting/hårting før det gamle er brukt opp (har jeg skapet fullt eller?)

Kan ikke bli for ambisiøs heller, nå har jeg noen store mål og noen litt mindre. Da bør jeg klare og gjennomføre noe av det!

Så genialt! Hvis du klarer å følge denne til punkt og prikke tror jeg du har et fantastisk år foran deg! :jepp:

Min utgave av den, hvis jeg skal prøve å etterligne:

- føde uten å overdrive sytingen min, og prøve å være en god mamma!

- Prøve meg litt på jobb til høsten.. i permisjonen (slik at jeg begynner mykt og forlenger permisjonen)

- Gå trilleturer hvertfall tre ganger i uka. :fnise:

- begrense godtespising til et minimum - hvertfall fram til bryllupet!

- ikke handle på tom mage!

Tja... Er det mulig for meg å gjennomføre? :vetikke: Spørs med godterispisingen iallefall... Men må vel tenke litt på figuren jeg som skal hoppe inn i en brudekjole 4 mnd etter fødselen. :dåne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Fine mål du har satt deg for 2009. Likte spesielt den med å ikke kjøpe noe stæsj før det andre er brukt opp. Det må jeg også gjøre ;)

Bare ut uken med jobb? skal si tiden flyr. Syns ikke det er lenge siden vi begge begynte i jobbene etter studiene. Krysser fingrene for at du kommer på intervju snart.

Da har jeg kommet litt lenger på et av målene, har fått forlenga vikariatet ut året. Så da har jeg i alle fall en jobb, slipper NAV med det første :) Så er det bare å få en fast jobb igjen...

Så genialt! Hvis du klarer å følge denne til punkt og prikke tror jeg du har et fantastisk år foran deg! :jepp:

Min utgave av den, hvis jeg skal prøve å etterligne:

- føde uten å overdrive sytingen min, og prøve å være en god mamma!

- Prøve meg litt på jobb til høsten.. i permisjonen (slik at jeg begynner mykt og forlenger permisjonen)

- Gå trilleturer hvertfall tre ganger i uka. :fnise:

- begrense godtespising til et minimum - hvertfall fram til bryllupet!

- ikke handle på tom mage!

Tja... Er det mulig for meg å gjennomføre? :vetikke: Spørs med godterispisingen iallefall... Men må vel tenke litt på figuren jeg som skal hoppe inn i en brudekjole 4 mnd etter fødselen. :dåne:

Jeg vil tro at det er lov å syte om å føde... Vi kan jo bare gjøre det beste vi kan for å gjennomføre. Så ordner nok alt seg!

Da er det bare å håpe at listene ikke blir for vanskelige for 2009. Er positiv i dag, så har god tro på at alt skal ordne seg i løpet av året.

:strix: :strix: :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, så bra da. Kjekt å ha vikariatet til du finner deg noe annet. Er dere flyttbare forresten?

nei, vi er nok ikke så veldig flyttbare. Er det noe ledig hos dere? Men kjekt å ha noe og gjøre mens jeg søker andre jobber. Utrolig kjedelig å være arbeidsledig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Revenka

Nei ikke noe ledig hos oss :(

Greit å tjene litt penger også. Heldigvis så er lånerenten satt ned litt så da får man mindre utgifter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...