Gå til innhold

Hva bestiller dere på indisk restaurant?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Camilla_*
Skrevet

Jeg har ikke spist indisk så ofte, men har som oftest spist chicken tandoori.

Har dere forslag til noe som er veldig godt?

Hvordan er det på Shalimar? Det er vel kanskje pakistansk, men samme mat? Hva er godt der?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noe av det beste jeg vet er "tally" med kikerter, ris og f eks indisk ost (sånn som er kokt av sitron og melk) eller blomkål e.l. Vet ikke hvor vanlig det er å finne på "norskindiske" restauranter.

(forresten er de fleste indiske restauranter i Norge egentlig pakistanske, og tilpasset norske ganer i stor grad..)

Skrevet

Bestiller av og til Chicken Madras eller Chicken Saagwala.

Ellers bestiller jeg bare det som ser godt ut, men aldri Tikka Masala eller Korma, ikke så glad i det.

Skrevet (endret)

Åh, er så mye som er godt; Pakora til forrett hvis de har det. Til hovedrett er favoritten lam karhai, men spiser ofte chicken tikka og tanoori kylling. Ellers synes jeg også rød curry, bombay chicken og chisken balti er godt.

Spiser også endel vegetar, ofte dagens som varierer mye og som regel koster en slikk og ingenting. Og nan med hvitløk!

mmm, ble sulten jeg....

Endret av Tropehus
Skrevet
Noe av det beste jeg vet er "tally" med kikerter, ris og f eks indisk ost (sånn som er kokt av sitron og melk) eller blomkål e.l. Vet ikke hvor vanlig det er å finne på "norskindiske" restauranter.

Hvis du tenker på paneer så har jeg sett det på de fleste indiske restaurantene jeg har vært på.

(forresten er de fleste indiske restauranter i Norge egentlig pakistanske, og tilpasset norske ganer i stor grad..)

Ja, det stemmer faktisk det. Men så lenge de har god mat kan de i grunnen kalle det hva de vil. ;)

Skrevet

Jeg går oftest på Gandhi på Majorstuen og der bestiller jeg gjerne garlic chicken saag. Nydelig. Og mitt faste naanbrød er Peshawari, som er med kokos og rosiner. Høres rart ut, men er helt nydelig.

Skrevet

Pleier å bestille noe med kylling, tandori eller noe med karri :sikle: og så klart naan brød :spise:

Skrevet
Jeg går oftest på Gandhi på Majorstuen og der bestiller jeg gjerne garlic chicken saag. Nydelig. Og mitt faste naanbrød er Peshawari, som er med kokos og rosiner. Høres rart ut, men er helt nydelig.

Enig i at Peshawari er det beste nanbrødet!! Helt nydelig med det søte sammen med den sterke maten! :spise:

Gjest Wolfmoon
Skrevet

Garlic chicken (den grønne kyllingen ;) ) med nanbrød til. Gjerne på Bombay Darbar ved Egertorget!

Skrevet

Hvis du tenker på paneer så har jeg sett det på de fleste indiske restaurantene jeg har vært på.

Kanskje de kaller det det, det jeg har kjøpt det ble det bare kalt tally. Jeg har ikke spist på indisk restaurant i Norge på årevis, men takk for tipset, skal huske på det.

Ja, det stemmer faktisk det. Men så lenge de har god mat kan de i grunnen kalle det hva de vil. ;)

Enig :)

Forresten enig i at pakora er kjempegodt.

Skrevet

Åh, liker ikke denne tråden, får lyst på indisk restaurant!! *drømme om mat*

Skrevet (endret)

hm

Endret av Tropehus
  • 1 måned senere...
Skrevet

Det er faktisk meget avhengig av hvilken restaurant jeg besøker. Min favoritt er Palak Paneer' til Shalimar Tandoori ved sinsen. Det er litt pes å komme seg dit så jeg pleier egentlig bestille med levering..

Er også enig med andre her om at det søte nan-brødet er SINNSYKT godt.. Det er helt latterlig god blanding med de sterke krydrene og kokos'en og rosinene fra nan-brødet..

Jaipur ved ekertorget har de mange gode lam-retter.... men viktigere enn det, de har det jeg vil kalle Oslos beste mango lassi!! Sinnsykt god, anbefales!

Gjest Gjest_Line_*
Skrevet

Med "Tally" skulle jeg tro man mener "thali". Det betyr tallerken eller måltid og blir brukt om drøssevis av forskjellige kombinasjoner av retter, som varierer sterkt regionalt, og fra sør til nord i India likner det ikke engang, hehe.

Men godt, ja. Jeg er også fan av Bombay Darbar, men ikke av nan. Noen som vet om et sted som har chapati?

Line

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...