Gjest Mayamor Skrevet 28. februar 2008 #21 Skrevet 28. februar 2008 Hadde de vært en dyktig pedagog hadde de fått barna selv til å henge opp egne klær fra de var anske små, evt få de større til å hjelpe de mindre! Fungerte ikke det, kunne de jo prøve seg på å herse med en assistent uten utdannelse...? (Og det siste var en spøk!)
Gjest Mayamor Skrevet 28. februar 2008 #22 Skrevet 28. februar 2008 Hadde de vært en dyktig pedagog hadde de fått barna selv til å henge opp egne klær fra de var anske små, evt få de større til å hjelpe de mindre! Fungerte ikke det, kunne de jo prøve seg på å herse med en assistent uten utdannelse...? (Og det siste var en spøk!)
amles Skrevet 28. februar 2008 Forfatter #23 Skrevet 28. februar 2008 Ja, sa det også.. At selv om hun ikke ville henge opp klærne, så var det jo viktig at barna lærte seg at våte klær m/sko skal man ikke bare krølle sammen i en pose, men må henges opp... Og det var da vi begynte komme på kant med hverandre. Hun ble skikkelig agressiv.. Vel, bare noen måneder igjen i barnehagen.
Frey Skrevet 28. februar 2008 #24 Skrevet 28. februar 2008 Så lenge det fortsatt finnes folk som kaller oss barnehagetanter, blir man jo temmelig oppgitt. Jeg er ikke tanta til noen i den barnehagen hvor jeg jobber.... OT: Nei, men endel begreper er så innarbeidet at det tar tid å endre. Hvor mange bruker ordet renholdsarbeider om vaskepersonalet f eks? Eller renovasjonsmedarbeider om de som tømmer søppel?
Kamikatze Skrevet 29. februar 2008 #25 Skrevet 29. februar 2008 (...) det er ikke bare å informere alle og enhver. Ta et eksempel hvor et barn har fått en diagnose på autisme, dette er ikke noe vi i barnehagen har lov å si noe om, selv om det kan bety at det skjer endringer i barnehagen som foreldrene og barna merker. Eller noe mer alvorlig som at et barn har kreft, aids etc Dette er det opp til foreldrene og informere om, de kan gi oss tillatelse til å snakke om det, eller de kan velge å ha et møte hvor de oplyser de andre foreldrene, gjerne med leger, psykologer, spesialister yil stede. Dette er bare et tenkt tilfelle, men barnehagen er ikke slik at en har rett på all informasjon, veldig mye er taushetsbelagt. Man behøver ikke å utlevere hverken det spesifikke saksforholdet eller hvem det gjelder i en møteinnkallelse. Men man bør gi foreldrene en viss pekepinn om hvorfor de innkalles. Å viktigmerke en e-post er et sterkt virkemiddel, som er egnet til å skape frykt og rykteflom. Man innkaller rett og slett aldri noen til et møte uten å si hva saken gjelder. I ditt tenkte tilfelle kunne man utmerket ha skrevet: "Det vil komme merkbare endringer i våre rutiner. Det er viktig at alle møter for å få mer informasjon om tilretteleggelsen av dette". Dessverre er det en del som tror at VIKTIG VIKTIG VIKTIG er et utmerket reklametriks for å få mange til å møte opp, når de vil gneldre om at barna må bli flinkere til å henge opp våte klær. Slikt må bare ikke få lov til å forekomme. Foreldre skal ikke behøve tro at bestyreren er pedofil, i to uker før tøybomben droppes... : )
Gjest Husmoren Skrevet 29. februar 2008 #26 Skrevet 29. februar 2008 Til Kamikatze, Tror vi egentlig er ganske enig, synes og overskriften var temmelig dramatisk. Synes bare det å trekke inn foreldre og lokalavisen også var litt voldsomt. Det holder å gi beskjed om hva en mener om møteinnkallelsen uten å gjøre seg vanskelig. Er også lettere for å bli tatt alvorlig da, finnes nok av hysteriske foreldre som klager så fort muligheten er der. Tror at bhg gjør sitt beste jeg.
amles Skrevet 4. mars 2008 Forfatter #27 Skrevet 4. mars 2008 Fikk bare en mail hvor det sto at møtet var avlyst!?! Er det mulig??
Malama Skrevet 4. mars 2008 #28 Skrevet 4. mars 2008 Styrer i den barnehagen der kunne trengt et grunnkurs i kommunikasjon... Det var jo en meget uproff "løsning"...
janne84 Skrevet 4. mars 2008 #30 Skrevet 4. mars 2008 hei.. Har fått lest gjennom tråden, og er ganske rystet. Jobber selv som pedagog i barnehage, og dette er ikke noe jeg syns er akseptabelt. Du bør legge inn klage, det er ikke normalt å oppføre seg slik. Bare det at barnet ditt ikke liker å tape, hvem liker vel det egentlig? merker jeg blir litt oppgitt. Håper inderlig du legger inn ei klage, selv om det bare er noen mnd igjen...
amles Skrevet 5. mars 2008 Forfatter #31 Skrevet 5. mars 2008 Janne: Jeg pratet med styrer og fortalte at jeg synes det var uakseptabelt. Virket som hun var bundet av taushetsplikten, kunne ikke si noe annet enn at det kanskje var blitt gjort på en litt dum måte. DEt med "VIKTIG!! VIKTIG!! VIKTIG!!" osv. var det ikke hun som hadde skrevet, men ped.leder på avdeling. Hvis jeg skal sende en klage, hvem skal jeg evt sende den til? Nå som jeg allerede har pratet med styrer.. Føler det blir litt som å bare sende den ut i intet da de allerede vet hva jeg synes. To dager på rappen har jeg nå fått hjem en krøllete parkdress som er helt tørr og ganske ren i en pose, hvorfor henger de den ikke opp!!!??? Har da nok å drasse hjem fra barnehagen hver dag!
La Guapa Skrevet 5. mars 2008 #32 Skrevet 5. mars 2008 Janne: Jeg pratet med styrer og fortalte at jeg synes det var uakseptabelt. Virket som hun var bundet av taushetsplikten, kunne ikke si noe annet enn at det kanskje var blitt gjort på en litt dum måte. DEt med "VIKTIG!! VIKTIG!! VIKTIG!!" osv. var det ikke hun som hadde skrevet, men ped.leder på avdeling. Hvis jeg skal sende en klage, hvem skal jeg evt sende den til? Nå som jeg allerede har pratet med styrer.. Føler det blir litt som å bare sende den ut i intet da de allerede vet hva jeg synes. Hei. Hvis barnehagen er offentlig / under kommunalt forvaltning. Skal du sende din klage til rådmannen i din kommune. To dager på rappen har jeg nå fått hjem en krøllete parkdress som er helt tørr og ganske ren i en pose, hvorfor henger de den ikke opp!!!??? Har da nok å drasse hjem fra barnehagen hver dag! Jeg henger alltid opp selv, jeg. Går igjennom tøyet hennes og tar med deg som må tørkes og vaskes hjem.Det tar meg 5 minutter når jeg henter. Hver fredag tømmer vi hylla så renholderne får tatt den til mandag. For å holde felleskapets (dine og mine skattekroner) på et minimum vil de fleste barenehager satse på brukermedvirkning fra foreldrene. Slik kan hver krone som bevilges gå til det barnehavepersonalet skal gjøre: sørge for at våre barn har en trygg og innholdsrik dag i barnehagen. Tøyet mener jeg at vi foreldre skal ta oss av selv istedenfor at barnehagen må ansette flere dyre årsverk for at vi skal slippe! 18 barn pr. avdeling * sortering av tøy 5 min. pr. dag = 90 min * 5 dager = 7,5 timer, altså ett årsverk. Kostnad ett årsverk : ca. 400 000. Synes du at vi har råd til å bruke offentlig personale på den måten?
Gjest Gjest Skrevet 5. mars 2008 #33 Skrevet 5. mars 2008 18 barn pr. avdeling * sortering av tøy 5 min. pr. dag = 90 min * 5 dager = 7,5 timer, altså ett årsverk. Kostnad ett årsverk : ca. 400 000. Er et årsverk 7,5 timer i uka/90 min pr. dag..???? Eller mener du at det er 20% stilling..?
HeleneHarepus Skrevet 5. mars 2008 #34 Skrevet 5. mars 2008 (endret) Akkurat som barnet lærer å dekke av/på bord, finne fram/rydde på plass leker, vaske hendene etter toalettbesøk kan en lære barna selv å henge på plass klær. Lik Rema 1000 - den enkle er ofte det beste. Endret 5. mars 2008 av HeleneHarepus
janne84 Skrevet 5. mars 2008 #35 Skrevet 5. mars 2008 Janne: Jeg pratet med styrer og fortalte at jeg synes det var uakseptabelt. Virket som hun var bundet av taushetsplikten, kunne ikke si noe annet enn at det kanskje var blitt gjort på en litt dum måte. DEt med "VIKTIG!! VIKTIG!! VIKTIG!!" osv. var det ikke hun som hadde skrevet, men ped.leder på avdeling. Hvis jeg skal sende en klage, hvem skal jeg evt sende den til? Nå som jeg allerede har pratet med styrer.. Føler det blir litt som å bare sende den ut i intet da de allerede vet hva jeg synes. To dager på rappen har jeg nå fått hjem en krøllete parkdress som er helt tørr og ganske ren i en pose, hvorfor henger de den ikke opp!!!??? Har da nok å drasse hjem fra barnehagen hver dag! Er det kommunal barnehage så sender du klagen til barnehage sektoren i kommunen. Er det privat så tar du kontakt med de personene som eier barnehagen, det kan enten være foreldre eigd eller så er det en person\kjede... ikke tro at du sender den ut i "intet", syns ikke dette er "normal" oppførsel. Siden det da var ped.leder som skrev den, så gå til henne å spør. Si hvordan det påvirket det å få en slik mail. Ta opp med ped.leder det at de krøller dressen ned i pose. Det gjør jeg aldri, eller jo jeg har jo dresser i poser, men da er den veldig skitten, evt har barnet tisset seg ut o.l. Ellers ber jeg foreldra være oppmerksom viss jeg mener dresser\regntøy er veldig skittent...
La Guapa Skrevet 6. mars 2008 #36 Skrevet 6. mars 2008 Er et årsverk 7,5 timer i uka/90 min pr. dag..???? Eller mener du at det er 20% stilling..? beklager: skulle være:5 min* 18 barn* 5 avd*5 dager pr. uke!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå