Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk mail fra barnehagen om at de innkalte til ekstra foreldremøte om 2 uker fra d.d.

Da jeg spurte i barnehagen om hva møtet gjaldt fikk jeg beskjed om at de ikke kunne si noe før alle foreldrene var samlet, men det var "ikke noe behagelig møte for å si det sånn!"

Dette setter jo ihvertfall min fantasi igang, fra det helt ekstreme til noe som ikke er så farlig. Hva i all verden kan det være? Nå føltes det ikke så bra å følge barnet i barnehagen da jeg overhodet ikke har peiling på hva møtet vil omhandle. Synes det blir dumt å holde oss på pinnebenken slik..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jeg enig i at høres veldig teit ut, ja.

Gjest barelillemeg
Skrevet

Slikt går ikke an! Enten er det så viktig at saken må holdes hemmelig, men da må møtet fremskyndes. Dersom det ikke er viktigere enn at det kan vente i 2 uker, så bør det gis litt mer informasjon! Her ville jeg ikke gitt meg før jeg visste så omtrent hva det innebærer!

Skrevet

Ville ikke likt å få en slik beskjed, og om dette er vanlig kommunikasjon i denne barnehagen - ville jeg sagt i fra at de burde endre sin kommunikasjon til dere. Førte ikke det fram, tror jeg at jeg ville sett etter andre barnehagealternativer.

Skrevet

Huff, ja.. Jeg får prøve å spørre igjen.

Synes også det var litt rart å ikke ha møtet før, når det er så viktig?

Mailen jeg fikk hadde som emne: VIKTIG!! VIKTIG!! VIKTIG!!

Og når ped.leder i tilegg sier at det er noe "ubehagelig" ja da får jeg litt hetta... :forvirret:

Gjest barelillemeg
Skrevet

Synes dette vitner om veldig dårlig kommunikasjonsegenskaper... En klistrer ikke 3x viktig på en mail dersom møtet omhandler resultater fra trivselsundersøkelser eller lignende... Her tror jeg jeg ville gått via foreldrerepresentantene dersom styrer ikke vil frigi informasjon.

Skrevet
Ville ikke likt å få en slik beskjed, og om dette er vanlig kommunikasjon i denne barnehagen - ville jeg sagt i fra at de burde endre sin kommunikasjon til dere. Førte ikke det fram, tror jeg at jeg ville sett etter andre barnehagealternativer.

Ja, har ikke vært helt fornøyd med barnehagen, da de hele tiden skal prøve å finne feil ved datteren vår (litt utenfor tema) Nå er det store problemet deres at hun liker ikke tape spill, og det vi og de gjøre noe med... "Da kommer jo hun ikke til å takle motgang senere i livet!?!"

Hun skal begynne på skolen til høsten, så bytte av barnehage er uaktuelt nå...

Skrevet (endret)

Ringte styrer nå, og hun kunne medele at det ikke angikk barna direkte, men det var noe de ville vi skulle få vite i fellesskap. 2 uker fra d.d. var den eneste datoen som passet.

Ok? Ble ikke noe klokere, men ihvertfall litt beroliget...

Dette bør være VIKTIG!! VIKTIG!! VIKTIG!! ;)

Endret av amles
Gjest barelillemeg
Skrevet

Spekulasjoner --- Mulig det er noe bygningsteknisk - at de må flytte en periode eller større personalendringer. Hvis det er privat barnehage så er det mulig de må legge ned... Hvem vet??? Nå kjenner jeg at jeg ble litt nyskjerrig...

Gjest husmoren
Skrevet

Nå jobber jeg selv i barnehage og vet at rykter blandt foreldre går fort.

Kan være om enkeltbarn, sykdom, handikap.

Noen ting er det best å ta opp i fellesskap slik at den samme informasjonen kommer ut til alle.

At det er ubehagelig å levere i barnehagen fra din side synes jeg høres rart ut.

Dette trenger som sagt ikke være noe som angår deg personlig, men noe som angår andre.

Vi har hatt ekstra møte i barnehagen fordi det var foreldre som ville fortelle noe om deres barn, og da kan ikke vi i barnehagen opplyse alle de 40 foreldrene som lurer.

Det kan være ting som er taushetsbelagt for oss, men andre kan si noe om det.

Skrevet

Selvfølgelig er det helt ok å ta ting i fellesskap i stedet for å informere 40 foreldre hver for seg.

Men man sender ikke mail til folk der overskrifta er VIKTIG VIKTIG VIKTIG!!! og sier at møtet kommer til å bli ubehagelig uten å gi mer info. Da ber man jo om at fantasien og ryktene løper løpsk. Da vil de fleste foreldre reagere og lure på hva i all verden det er som skjer.

Det hadde holdt lenge å sende en mail der man skriver at noe er dukket opp, og at alle må møte på et felles møte den og den datoen. Ferdig med det.

Skrevet

Barnehager er enten offentlige eller "semioffentlige" fordi driftsbudsjettet deres i all vesentlighet kommer fra fellesskapets pengepung. Da er det ikke urimelig at de forholder seg, sånn noenlunde, til vanlig praksis ved møteinnkallelser.

Ta manglende sakskart og informasjon opp med foreldrerepresentantene, slik at de kan ta det opp i samarbeidsutvalgsmøtet/styremøtet. Hvis det kun dreier seg om trivialiteter á la avslutningsfest eller sånn, vitner dette om så dårlig pedagogikk, at man bør stille spørsmålstegn ved deres egnethet til å håndtere mennesker. Er det derimot noe alvorlig, og de ikke tar telefonrunden på rappen, bør de straffes med lokalavis...

Ikke godta dette.

Gjest Husmoren
Skrevet

Helt enig i at møteinkallingen virker litt voldsom. Overdramatisk.

Hadde og blitt veldig nyfiken om det bare hadde stått ekstraordinært møte.

Til Kamikatze, det er ikke bare å informere alle og enhver.

Ta et eksempel hvor et barn har fått en diagnose på autisme, dette er ikke noe vi i barnehagen har lov å si noe om, selv om det kan bety at det skjer endringer i barnehagen som foreldrene og barna merker. Eller noe mer alvorlig som at et barn har kreft, aids etc

Dette er det opp til foreldrene og informere om, de kan gi oss tillatelse til å snakke om det, eller de kan velge å ha et møte hvor de oplyser de andre foreldrene, gjerne med leger, psykologer, spesialister yil stede.

Dette er bare et tenkt tilfelle, men barnehagen er ikke slik at en har rett på all informasjon, veldig mye er taushetsbelagt.

Skrevet

Jeg kan forstå at det kan være helt spesielle grunner til å ikke komme med saklista før alle er samlet, men om det er tilfelle var møteinnkallinga ganske så på trynet.

Dårlig gjort å la foreldre gå med dårlig magefølelse i fjorten dager. Blir nysgjerrig, jeg også - forteller du oss hva det gjaldt når møtet har vært?

Skrevet

Jeg ble engstelig fordi man hører om så mye rart om dagen.

Da jeg ringte styrer, sa hun at det ikke berørte barna direkte, ihvertfall ikke på en måte som jeg skulle uroe meg for.

Helt fjernt å sende ut et sånt skriv. Uansett hva møtet går ut på synes jeg ikke ord som VIKTIG!! x 3 og "ubehagelig" har noe i en setting der de innkaller til møte i en barnehage.

Jeg synes at nesten uansett hva et møte innebærer går det an å vinkle det positivt.

Skrevet

Jeg har tatt det opp noen ganger der nå.. hehe! Og jeg føler meg som "mora fra helvete". Men er de ikke pedagoger da??

Vel.. Og jeg kommer sikkert til å si det på møtet.

Ang. barnehagen, så spurte jeg hvorfor de bare krøllet vått utetøy sammen i poser med sko og alt, Kunne bare hengt det opp på knaggen så hadde det vært tørt til dagen etter. Svaret jeg fikk var at hun hadde ikke gått tre år på høyskole for å stå å henge opp tøy hver dag...

Skrevet
Jeg har tatt det opp noen ganger der nå.. hehe! Og jeg føler meg som "mora fra helvete". Men er de ikke pedagoger da??

Vel.. Og jeg kommer sikkert til å si det på møtet.

Ang. barnehagen, så spurte jeg hvorfor de bare krøllet vått utetøy sammen i poser med sko og alt, Kunne bare hengt det opp på knaggen så hadde det vært tørt til dagen etter. Svaret jeg fikk var at hun hadde ikke gått tre år på høyskole for å stå å henge opp tøy hver dag...

Hva er det med disse hårsåre barnehagetantene`De må ha et utrolig mindreverdighetskompleks. Må jo begynne å lure på om en del av dem faktisk har all grunn til det...

Gjest Gjest-M-
Skrevet
Hva er det med disse hårsåre barnehagetantene`De må ha et utrolig mindreverdighetskompleks. Må jo begynne å lure på om en del av dem faktisk har all grunn til det...

Så lenge det fortsatt finnes folk som kaller oss barnehagetanter, blir man jo temmelig oppgitt. Jeg er ikke tanta til noen i den barnehagen hvor jeg jobber....

Når det er sagt, syns jeg den uttalelsen førskolelæreren kom med, var helt uhørt. Slik hadde aldri forkommet der jeg jobber. Service er en del av jobben, enten man er førskolelærer eller assistent.

Skrevet (endret)

Ja, det er sånn jeg tenker også.. Jobber selv i et omsorgsyrke, og jeg må jammen gjøre masse rart jeg ikke direkte har utdannet meg til. Hehe..

Men.. Det er en del av jobben, som jeg selv har valgt.

Endret av amles

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...