Gå til innhold

Sopranos


polly87

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

En stund siden jeg så den nå, men jeg tolker den til at Tony blir skutt. Muligens følger familien med, men jeg tror ikke det.

Liker den åpne slutten, jeg. :) Hva tror du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En stund siden jeg så den nå, men jeg tolker den til at Tony blir skutt. Muligens følger familien med, men jeg tror ikke det.

Liker den åpne slutten, jeg. :) Hva tror du?

Ja, det var det jeg trodde også... Men jeg var ikke helt sikker, trodde kanskje det var FBI som endelig hadde nok til å arrestere han.. Men det er nok det at han ble skutt, siden skjermen også ble helt svart.. Har hørt at det er en lignende scene i en av gudfaren filmene også..

Slutten var bra, de kunne jo nesten ikke skuffe.. hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I en tidligere episode blir Tony konfrontert med døden, han blir spurt hva han tror skjer når man dør. Han svarer: "da tror jeg alt blir svart". Jeg tolka det dit hen at han ble skutt, men man kan jo aldri vite:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Jeg må bare svare på denne, selv om det er en gammel tråd. Jeg tror ikke Tony blir skutt, og synes faktisk det er utrolig at noen i det hele tatt kan tro det! ;) For meg illustrerte den siste scenen, med den rare filmingen og fokuset på familiens ankomst, at livet til Tony aldri vil endre seg, men være like fullt av paranoia som det alltid har vært. Paranoiaen er også noe han snakket om tidligere i sesongen, med Bobby i båten på sommerstedet hans, tror jeg.

For Tony vil alltid en dør som åpner seg kunne bety at noen kommer for å drepe ham; en fyr som ser på ham på vei inn på toalettet kan bety en undercover FBI-agent, osv. Dette betyr ikke at det faktisk er sant, bare at livet til Tony aldri kan være normalt.

*spoiler Gudfaren følger:*

Noen mener at fyren Tony så, som gikk inn på toalettet, var en referanse til Gudfaren, og det kan jeg godt være med på.

Poenget er at skulle noen skyte Tony, ville de ikke gjemt våpenet på toalettet, det finnes det ingen grunn til. De ville gått rett inn og skutt ham; Tony hadde ingen vakter slik som i Gudfaren, og drap har ikke akkurat blitt behandlet på en subtil måte tidligere i serien. Dessuten var vel det meste ordnet opp i på fiendefronten ved seriens slutt.

Altså; jeg mener at slutten kun viste at nå fortsetter Tonys liv uten oss seere, og at han aldri vil ha et rolig øyeblikk.

Som sagt, da jeg fant ut at mange trodde han ble drept på slutten, ble jeg faktisk helt himmelfallen, men jeg kan forsåvidt forstå denne tanken også. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...

Jeg blir nødt til å dytte litt på denne - jeg har nettopp sett hele serien for første gang, og sitter igjen med de samme spørsmålene...

Er det noen flere synspunkter på det?

Jeg tror ikke han blir skutt. Jeg ser han følger med. Jeg trodde lenge at det skulle bli total massakre, måten de følger Meadow på inn der, personene rundt dem på diner'en osv, men jeg tror ut fra hvor hverdagslige settingen var at det viste at livene deres gikk videre, at det gikk bra med dem alle fire, også AJ etter mye trøbbel. Og at det vi så rundt dem bare var en illustrasjon på Tonys tilværelse; at han alltid må se seg over skulderen.

Neon som sitter med "fasiten" eller inside-info? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg blir nødt til å dytte litt på denne - jeg har nettopp sett hele serien for første gang, og sitter igjen med de samme spørsmålene...

Er det noen flere synspunkter på det?

Jeg tror ikke han blir skutt. Jeg ser han følger med. Jeg trodde lenge at det skulle bli total massakre, måten de følger Meadow på inn der, personene rundt dem på diner'en osv, men jeg tror ut fra hvor hverdagslige settingen var at det viste at livene deres gikk videre, at det gikk bra med dem alle fire, også AJ etter mye trøbbel. Og at det vi så rundt dem bare var en illustrasjon på Tonys tilværelse; at han alltid må se seg over skulderen.

Neon som sitter med "fasiten" eller inside-info? :)

Personlig har jeg trodd fra første gang jeg så siste episoden at Tony ble skutt. (Biotex oppsummerer mine tanker veldig godt.) Etter å ha lest denne nettsida er jeg egentlig ikke i den minste tvil. :)

Min lenke

Endret av Daenrys
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke sikkert vi trenger å spekulere så lenge, det går nemlig rykter om at det kommer film :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...