Amadea Skrevet 24. februar 2008 #1 Skrevet 24. februar 2008 Hei, håper noen kan hjelpe meg! Windows XP oppdateres automatisk på maskinen min og for et par dager siden begynte jeg å få tröbbel med Internet Explorer. Jeg fant ut at det ble installert en sikkerhetsoppdatering av Internet Explorer og når jeg fjernet denne funker IE igjen. Problemet er at denne sikkerhetsoppdateringen installeres automatisk hver gang jeg slår på maskinen igjen. Hvordan kan jeg fjerne denne automatiske sikkerhetsoppdateringen, evt. hvordan kan jeg löse problemet på en annen måte? Jeg er litt lei av å fjerne dette programmet og starte maskinen på nytt igjen hver eneste dag... På forhånd hjertlig takk for hjelpen! PS: Jeg har Panda antivirus, men tror ikke det har noe med saken å gjöre. Jeg har også internett selvom ikke IE funker, jeg kan f.eks vaere på MSN. Den förste uken da problemet begynte kunne jeg bruke Netscape, men det funker ikke lenger. Jeg har ikke funnet grunnen til at det ikke funker, men så lenger jeg får IE til å funke er det greit for meg. .
Cidric Skrevet 25. februar 2008 #2 Skrevet 25. februar 2008 Høyreklikk min datamaskin/my computer og velg egenskaper/properties i menyen som popper opp. Gå til automatiske oppdateringer/automatic updates-fanen og velg tredje punkt på lista (altså få beskjed om oppdateringer, men ikke automatisk laste ned eller installere). Heretter kommer du til å få beskjed hver gang det er kommet oppdateringer, og du kan gå gjennom lista med oppdateringer og velge hvilke du vil laste ned og installere. Fjerner du haken på den oppdateringen som lager problem, får du spørsmål om du aldri vil spørres om denne oppdateringen igjen. Svar ja, og du er kvitt den for godt. (Eller iallfall til M$ kommer med oppdatering av oppdateringen...så får du se om den nye er like problematisk)
Amadea Skrevet 25. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 25. februar 2008 Tusen takk! Så fantastisk enkelt, men dette hadde jeg ikke klart å finne ut av på egenhånd. Jeg har lett og lett!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå