Gjest Gjest Skrevet 24. februar 2008 #1 Skrevet 24. februar 2008 Hei. Er det noen som vet om man kan kombinere p-piller og johannesurt? Jeg har lest at man ikke skal det, pga da kan effekten av p-pillene svekkes. Men jeg bruker bare p-piller for å få regelmessig mens, men vil pillene ikke virke mot det heller da? Jeg vil helst ikke gå til lege, er bare 16 år og det er vanskelig for meg å gå til legen uten at foreldrene mine får vite det, noe jeg ikke vil.
Dru Skrevet 25. februar 2008 #2 Skrevet 25. februar 2008 Det går an å spørre på apoteket, de har kunnskap om dette.
Gjest Gjest Skrevet 26. februar 2008 #3 Skrevet 26. februar 2008 Du kan risikere mellomblødninger pga nedsatt opptak, men det vil ofte fungere. Men som prevensjon er de UBRUKELIGE (!) Hør litt på apoteket, så får du forhåpentligvis mer info.
Gjest Frk.Uhåndterlig Skrevet 26. februar 2008 #4 Skrevet 26. februar 2008 (endret) Dersom det ikke kan kombineres så står vel det på pakningsvedlegget!?! Jeg går på en reseptbelagt medisin og der står det at man ikke må ta johannesurt sammen med dette preparatet, så da står det vel på preparatet du også går på tenker jeg dersom det ikke kan kombineres. Endret 26. februar 2008 av Frk.Uhåndterlig
Gjest TS Skrevet 26. februar 2008 #6 Skrevet 26. februar 2008 Takk for svar. Kan virkningen av p-pillene bli nedsatt så mye at jeg mensen? Det er ikke så farlig hvis jeg bare får mellomblødninger. Det har jeg nå også siden jeg hopper over mensen, pga veldig sterke blødninger når jeg har mensen. Men jeg får spørre på apoteket, takk for hjelp
Gjest TS Skrevet 26. februar 2008 #7 Skrevet 26. februar 2008 så mye at jeg får mensen* Glemte et ord
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå