Babyface Skrevet 2. mai 2003 #1 Del Skrevet 2. mai 2003 Jeg så tråden inne på generell debatt om å irritere seg over barn i tv-reklamer, så jeg ble inspirert til å lage en ny tråd; Hva irriterer deg på tv? Det jeg kommer på i farta er fnisingen til Siri Lill Mannes på slutten av hver eneste nyhetssending hun er med på. Fjolleberte! Norske tv-skuespillere som ikke eier talent, som ikke klarer å si replikkene så de høres ekte ut, men veldig tilgjort. (Eks: hun Beate som lager dokusåpe i Hotel Cæsar.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Retz Skrevet 2. mai 2003 #2 Del Skrevet 2. mai 2003 Ingenting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chimp Skrevet 2. mai 2003 #3 Del Skrevet 2. mai 2003 D aller, aller meste, særlig BB, som handler om noen duster som fyller og krangler i en sofa, ...ser derfor lite el ingenting på TV....unntatt VH-1-kanalen som sender rock/pop 24 timer i døgnet! Innlegget er endret. Orakel - moderator Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ingeborg Skrevet 2. mai 2003 #4 Del Skrevet 2. mai 2003 Big Brother, alle sitcoms der Tore Ryen har vært involvert, Temptation Island, at Viggo Johansen i RedaksjonEn snakker så utrooooolig sakte, Oddvar Stenstrøm, og så videre og så videre... kommer ikke på mer akkurat nå, men det er helt sikkert enda mer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kira Skrevet 2. mai 2003 #5 Del Skrevet 2. mai 2003 Yes, yes, oooooh, yes! Disse sjampo-reklamene. :x Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde K S Skrevet 2. mai 2003 #6 Del Skrevet 2. mai 2003 Bindreklamer og andre ting som skal gjøre meg vakker og sporty ! " Bruk disse bindene så snubler du aldri mer i aerobictimen" Også når jeg gjentatte ganger har blitt hekta på Robinson.... Onsdagstragediefilmene på TVN... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ingeborg Skrevet 2. mai 2003 #7 Del Skrevet 2. mai 2003 Onsdagstragediefilmene på TVN... Visste det var noe jeg glemte. Uendelig enig. Takke meg til Niern på NRK2! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ingy Skrevet 2. mai 2003 #8 Del Skrevet 2. mai 2003 Dårlige oversettelser engelsk-->norsk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 2. mai 2003 #9 Del Skrevet 2. mai 2003 Jeg irriterer meg grønn over BB og Temptation Island! I tillegg alle kåringer og utdelinger - Januar og februar er håpløse mnd på denne fronten! Hveeeer helg omtrent!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 2. mai 2003 #10 Del Skrevet 2. mai 2003 Dårlige oversettelser engelsk-->norsk! derfor: den nye big brother sangen.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
maiaa Skrevet 2. mai 2003 #11 Del Skrevet 2. mai 2003 Helt enig med Ingy! Dårlige oversettelser er frustrerende!! (For eksempel: Make up-sex --> Sminkesex...) Dessuten irriterer han gutten i eggereklamen meg! Han er FORFERDELIG! Uendelige repriser av Nanny, Under samme tak og Full Rulle episodene med Bob Saget som programleder kan jeg godt klare meg uten også... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 2. mai 2003 #12 Del Skrevet 2. mai 2003 Jeg irriterer meg som flere her også over elendige oversettelser!!! CottageCheese - HYTTEOST??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ingeborg Skrevet 2. mai 2003 #13 Del Skrevet 2. mai 2003 Jeg irriterer meg som flere her også over elendige oversettelser!!! CottageCheese - HYTTEOST??? Er helt enig i at det finnes mange dårlige oversettelser. Og i at de er irriterende. Men hytteost er faktisk et akseptert begrep på nynorsk, fant det nettopp i databasen til Norsk Språkråd... Og altså ikke feil oversatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*M* Skrevet 2. mai 2003 #14 Del Skrevet 2. mai 2003 Jeg irriterer meg over - at TvNorge sender repriser av serier sikkert alle under 40 har sett minst 6-7 ganger før. - Onsdagsfilmen. - At alle programmer blir sendt de kveldene jeg jobber. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandman Skrevet 2. mai 2003 #15 Del Skrevet 2. mai 2003 "Mess-TV" på TV-Norge om mårran! Jeg kan ikke tenke meg noe mer talentløst og grisete, enn heseblesende pushing av barn/tenåringer til å tømme kontantkort-kontoen sin for å SMS-stemme over f eks om Grandiosa'n har for mye eller for lite paprika, eller svare på spørsmål med null vanskelighetsgrad, slik at ALLE svarer. De stakkarne som sitter der, kan neppe ha mye moral, som lar seg bruke(misbruke?) av bakmenn, som ikke eier skrupler for hvordan de tjener sine penger. Er ikke aggressiv markedsføring overfor barn ulovlig...? En enquete jeg så, hvor seerne skulle skrive inn fødselsår, så var ingen født før 1987... Av mer "vanlig" TV, så er alle reality'ene irriterende, pluss Ernst A Lersveen og klysa Ivar Hoff i TV2-sporten. AMEN! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde K S Skrevet 2. mai 2003 #16 Del Skrevet 2. mai 2003 Glemte heeelt Bob Saget, Mayaa ! Han er humordreper ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 2. mai 2003 #17 Del Skrevet 2. mai 2003 Men hytteost er faktisk et akseptert begrep på nynorsk, fant det nettopp i databasen til Norsk Språkråd... Og altså ikke feil oversatt. :oops: Beklager - det var jeg ikke klar over...Men at CottageCheese er et ord som ikke trenger oversettes mener jeg fortsatt... Jeg var litt uheldig med oversettingseksempelet mitt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ingeborg Skrevet 2. mai 2003 #18 Del Skrevet 2. mai 2003 For øvrig fullstendig enig i at Cottage cheese ikke trenger oversettes. Men det er i det minste lov... Årtusenets oversetterbrøler var uansett på kino - Star Wars (husker ikke hvilken av filmene i farta): "Dette er din fars lette sabel" (This is your father's LIGHT SABRE!) Ugh! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Junebug Skrevet 2. mai 2003 #19 Del Skrevet 2. mai 2003 Big Brother' date=' alle sitcoms der Tore Ryen har vært involvert, Temptation Island, at Viggo Johansen i RedaksjonEn snakker så utrooooolig sakte, Oddvar Stenstrøm, og så videre og så videre... kommer ikke på mer akkurat nå, men det er helt sikkert enda mer![/quote'] :enig_animasjon: Og alle realityserier, alle bindreklamer, onsdagsfilmen på TvN, Bob Sagets serier som blir sendt ørten ganger i reprise på TVN. Er det rart jeg ser lite på TV? Nyheter på NRK og Eastenders. Til tross for mitt svært begrensede TVtitting, blir jeg likevel ikke forskånet for disse irritasjonene - Viggo Johansen er jo jevnlig innom for å f o r t e l l e o m R e d a k s j o n E n s e n e r e i k v e l d. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ingeborg Skrevet 2. mai 2003 #20 Del Skrevet 2. mai 2003 Det aller verste med Stenstrøm er når han peker på "meg" - nesten gjennom tv-ruta. Får han ikke vondt i fingeren snart? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå