Gå til innhold

nakene i fellesdusjer

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

såperester o.l. da blir sittende i badetøyet, og vil dermed bli med til badevannet.

Hmm...hvor nøye skal man være?

Kanskje man skal ha en rumpeinspektør, som sjekker rompesprekken til alle som skal ut i bassenget? At det ikke sitter igjen noen "rester" av ett eller annet, mener jeg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest
Jeg skjønner ikke helt hva man ønsker å skjule som blir usynlig under en badedrakt jeg da. Det er jo bare evt hud og kjønnshår, ser ikke helt problemet med det.

Man kan skjule mye stygg hud under en nokså dekkende badedrakt. Og jeg vet at mange overvektige føler seg mer vel med tettsittende klær, enn ingen klær. Forstår de som dekker over stygg hud, men man ser jo at de tykke er tykke uansett. Men føler man seg mer vel med badedrakt når man er blant andre, så synes jeg det skulle vært flere separate dusjer i svømmehaller.

Hø, dette har jeg aldri hørt om! At noen ikke kan dusje sammen med andre av samme kjønn. Det er jo bare hud og under klærne er alle nakne.

Hvorfor er det kjempegreit å dusje med folk av samme kjønn, men ikke motsatt kjønn..?

Jeg synes det er helt forferdelig med dusjrom uten skillevegger. Trives best der det er forheng og skillevegg... Har også hendt at jeg har fått låne en liten egen garderobe, der de har det.

Å dusje før basseng, synes jeg absolutt at alle skal gjøre. Men hvorfor dusje foran mange andre? Hvorfor kan ikke dusjene separeres, så de som ikke føler seg komfortable med felles dusj, også synes det er greit å gå i svømmehallen? Er ikke noe big deal å sette opp noen forheng/skillevegger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wolfmoon
Hmm...hvor nøye skal man være?

Kanskje man skal ha en rumpeinspektør, som sjekker rompesprekken til alle som skal ut i bassenget? At det ikke sitter igjen noen "rester" av ett eller annet, mener jeg....

For all del, jeg regner med at de fleste mennesker faktisk kan å vaske seg så de blir noenlunde rene. Men det forutsetter i grunn at man ikke har klær på, fordi såperester o.l. blir igjen i klærne. Dette fører igjen til mer klor i vannet, og de fleste er vel enig i at det ikke er så veldig hyggelig.

Nå er jeg selvfølgelig ganske "overfølsom" på akkurat dette her da, for hvis det blir for mye klor så får jeg eksem mer eller mindre over hele kroppen. Heldigvis svømmer jeg stort sett på et sted der de fleste er flinke til å vaske seg og drar med seg såpass lite ut i badevannet, slik at det også er veldig lite klor i vannet. Det vil i grunn si for meg at jo flere folk som ikke vasker seg ordentlig før de går ut i vannet, jo større sjanse er det for at jeg ikke kan bade.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤bella¤

Men hva gjør dere på treningssenter o.l da? Om dere har en avtale etter trening og ikke rekker å dra hjemom for å dusje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva gjør dere på treningssenter o.l da? Om dere har en avtale etter trening og ikke rekker å dra hjemom for å dusje?

Man lager ikke sånne avtaler da vettu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_anita_*

Jeg var så heldig at jeg vokste opp på 60-70 tallet, da var ikke dette tema engang. Fra vi begynte på skolen, ble vi tilvent et naturlig forhhold til nakenhet.

Vi skiftet til gym og dusjet etterpå uten å tenke på det. Gymlærere og/eller svømmehallbetjening så oss nakne hver eneste time uten at vi tok skade av det.

Dagens hysteri skyldes fjollete påvirkning fra puritanske krefter bl.a. fra USA.

Få av deg fillene og hopp i dusjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var så heldig at jeg vokste opp på 60-70 tallet, da var ikke dette tema engang. Fra vi begynte på skolen, ble vi tilvent et naturlig forhhold til nakenhet.

Vi skiftet til gym og dusjet etterpå uten å tenke på det. Gymlærere og/eller svømmehallbetjening så oss nakne hver eneste time uten at vi tok skade av det.

Dagens hysteri skyldes fjollete påvirkning fra puritanske krefter bl.a. fra USA.

Få av deg fillene og hopp i dusjen!

Høres ut som om vi er vokst opp på samme klode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vokste også opp på syttitallet, jeg er født i 1968

40 år og har fortsatt problemer med fiskeboller...

Hehe, sorry men jeg måtte bare si det! No offense...

Endret av maren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 måneder senere...
Gjest Stian73

Jeg må si at jeg er litt forundret over denne tråden her. Da jeg leste første innlegg trodde jeg som noen andre at det her var snakk om unisex-dusjer, og da forstår jeg at mange ville synes at det var uvant og et problem. Men at så mange jenter har problemer med å dusje sammen med andre jenter kommer som en enorm overraskelse.

Jeg skal ikke dømme noen, jeg bare registrerer at dette må være et område der det så vidt jeg har registrert er meeeget stor forskjell på kvinner og menn. Nå er jeg i midten av 30-årene, så jeg kan ikke svare for nyere generasjoner, men å dusje sammen med andre menn tror jeg kun kan være problem for noen få menn. Selv for oss gutta som generelt fremstår som homofob :-)

Etter gymtimene pleide vi alle sammen å range av oss alt i garderoben, for deretter å sprade naken inn i dusjen (et stort rom med kanskje 20 dusjer uten avlukke mellom). Kan ikke huske at noen gjemte seg bak håndkle. Det samme gjaldt etter fotballtreningene da vi ble eldre. Slik er det nå også når jeg er på badeland sammen med ungene. Så vidt jeg har lagt merke til pleier alle (kanskje med unntak av noen innvandrere) å kle seg naken i garderoben, for så å gå naken inn i dusjen og vaske seg før de tar på seg shortsen. Dette gjelder både de som er veltrente, og de som er direkte feit. At man prater og skravler med kjente (og av og til veksler noen ord med fremmede) mens man naken vasker seg både her og der har alltid vært vanlig. På jobben har vi treningsfasiliteter, og der pleier direktører og vaktmestre å skravle naken i dusjen.

Til og med de av oss med liten tiss (joda, har selvfølgelig målt, 12 cm stiv, badetiss som slapp uansett temperatur) pleier å dusje i påsyn av de som har like stor slapp som min er stiv. Det betyr sikkert ikke at ikke mange har komplekser, men det må åpenbart være et fåtall som lar kompleksene styre livet i den grad at de unngår dusjing sammen med andre menn.

Jeg kommer nok aldri til å forstå meg på dere jenter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

siden det er slike regler kan du værtfall være trygg på at vannet er så rent som mulig.

tror ikke det er så mange som kikker på hverandre uansett.

men hvordan kan de bortvise de som ikke dusjer nakene?

står det en vakt inne i dusjrommet og følger med på at alle er nakene?

det høres jo ut som en interessant jobb :eeeh:

Endret av Sagittarius
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært på vinterferie, og ville avslutte turen med en tur til et badeland. Jeg tar med meg barna mine, og på døra inn til dusjen står det at ALLE skal dusje nakne og vaske seg før de går i bassenget. Hvis ikke dette blir fulgt, får man ikke lov til å bade.

Helt greit dette, men problemet er at det er 1 stort dusjrom med flere dusjer i, uten skillevegger.Så alle kan se alle. Dette synes jeg er et stort problem da jeg ikke liker å være naken blandt andre..

Så da blir man eksludert fra å bade i badeland fordi man ikke ønsker å vise seg naken...

Er det flere som synes dette er et problem. Det ville jo helt klart vært flere som ville dusjet nakne hvis man bare hadde sluppet å kle av seg i påsyn av mange...

Skjønner deg veldig godt, men alle skal vaske seg godt nakne før de går i et basseng.Så akkurat et innslag på tv om dette. Dette er for å få vekk bakterier på kroppen og urinrester b.l.a.Legen i programmet snakket om at analyser fra basseng viser mye tarmbakterier og rester fra urin.Folk kan bli syke hvis ikke alle vasker seg godt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...