Gå til innhold

nakene i fellesdusjer

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hehe. Skjønner den veldig godt. Samme her, raske raseri utbrudd o.l. for ting jeg ikke lenger har noe med å gjøre en gang :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må dere dusje-i-alles-påsyn-entusiaster forstå hva som er poenget her da. Det er absolutt ingen som har sagt de ikke vil dusje, vi sier bare at vi ikke har lyst til å dusje i full offentlighet. Gi meg et avlukke der jeg kan stå ifred, så skal du se at jeg er gullende ren der jeg tripper ut i bassenget. Kan det være så vanskelig å akseptere da? Målet - nemlig at alle dusjer før de bader- er vel likt for oss alle, ingen ønsker vel å bade i møkkete vann. Men noen av oss foretrekker å gjøre det i fred.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært på vinterferie, og ville avslutte turen med en tur til et badeland. Jeg tar med meg barna mine, og på døra inn til dusjen står det at ALLE skal dusje nakne og vaske seg før de går i bassenget. Hvis ikke dette blir fulgt, får man ikke lov til å bade.

Helt greit dette, men problemet er at det er 1 stort dusjrom med flere dusjer i, uten skillevegger.Så alle kan se alle. Dette synes jeg er et stort problem da jeg ikke liker å være naken blandt andre..

Så da blir man eksludert fra å bade i badeland fordi man ikke ønsker å vise seg naken...

Er det flere som synes dette er et problem. Det ville jo helt klart vært flere som ville dusjet nakne hvis man bare hadde sluppet å kle av seg i påsyn av mange...

Vi har nytt Badeland,men jeg vil ikke bruke det. Det er en stor fellesdusj. Jeg trodde det skulle vert noe bedre på et nytt anlegg. Ikke er fellesrommet så veldig stort heller. Likeledes garderoben, man står omtrent å gnir baken bort i naboen.

Det er mange som blir ekskludert på dette viset. Om amn ikke er naturist kansje? Det kan være mange grunner til at man ikke vil stå kliss naken foran andre, og det skal være unødvendig å måtte forklare hvorfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man har komplekser om det er for store lår, stekkmerker eller arr så er det jo helt frivillig om man vil dra i slike anlegg eller ikke. Man sjelden alene, kvinner har da hatt forskjellige former og arr/føflekker til alle tider. Jeg tviler også på at andre studerer enn så nøye i dusjen, og det er jo ikke så mye en badedrakt eller bikini dekker. Dersom man har komplekser burde man heller jobber med seg selv, det er jo kun i ens eget hode at man har disse tankene.

Jeg synes det er en bra regel at man må dusje uten tøy - av hygieniske årsaker, i mange badeanlegg er det også forbudt å bade med t-skjorte osv.Det er jo for alles ved og helse at de må ha disse reglene, for folk tar seg til rette hvis de ikke har dem.

Dersom man ikke orker å dusje naken sammen med andre er det ikke verre enn å avstå fra denne typen aktiviteter, er jo ikke noen menneskerettighet å dra i svømmehallen.

Dette vitmer om 0 forståelse. Selvfølgelig er det frivillig å dra på slike plasser, det er ikke det spørsmålet dreier seg om. heller ikke at man skal vaske seg naken før bading.

Ditt svar på denne tråden er noe av det verste jeg har sett på lenge. Du virker jo helt blåst!

Vet du at mange som har blitt misbrukt har store problemer med kroppen/nakenhet med andre?

Vet du hvor mange kvinner som har fjernet bryst?

Sånn kan jeg fortsette....kan man ikke bare forvente på store badeanlegg at det blir satt opp noen vegger mellom dusjene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man har komplekser om det er for store lår, stekkmerker eller arr så er det jo helt frivillig om man vil dra i slike anlegg eller ikke. Man sjelden alene, kvinner har da hatt forskjellige former og arr/føflekker til alle tider. Jeg tviler også på at andre studerer enn så nøye i dusjen, og det er jo ikke så mye en badedrakt eller bikini dekker. Dersom man har komplekser burde man heller jobber med seg selv, det er jo kun i ens eget hode at man har disse tankene.

Jeg synes det er en bra regel at man må dusje uten tøy - av hygieniske årsaker, i mange badeanlegg er det også forbudt å bade med t-skjorte osv.Det er jo for alles ved og helse at de må ha disse reglene, for folk tar seg til rette hvis de ikke har dem.

Dersom man ikke orker å dusje naken sammen med andre er det ikke verre enn å avstå fra denne typen aktiviteter, er jo ikke noen menneskerettighet å dra i svømmehallen.

Jeg kunne ikke vært mer enig.

Jeg er heller ikke bekvem med å stå og vaske meg blandt andre folk, men jeg tenker logisk over det og sier til meg selv at dette er du ikke alene om, alle her føler seg ikke særlig høy i hatten. Men jeg biter i det og bare gjør ting så fort som mulig og kommer meg uti bassenget og koser meg masse.

Å stå og sutre for at det ikke er egne båser man kan stå i når man dusjer er virkelig fjollete og det viser bare hva vi bortskjemte normenn klarer å komme opp med når det gjelder klaging.

Sorry TS, men du får ingen sympati fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men noen av oss foretrekker å gjøre det i fred.

Det er mye vi kunne ha foretrukket her i værden, men med visse ting er det mye smartere å snakke litt fornuft til seg selv og leve med at alt ikke er superbehagelig, og ikke la dette bli et stort problem hver gang en skal i et svømmeanlegg.

Det handler mye om å ikke ta seg selv så utrolig høytidelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wolfmoon

For min del ødelegger det veldig med de som ikke dusjer før de går i bassenget. Det fører nemlig til at klornivået øker, og resultatet er ekstrem eksem, som igjen fører til at jeg ikke kan svømme på 1-2 uker. Siden svømming er min foretrukne treningsmetode, så er jo dette veldig kjipt. Heldigvis er de fleste som svømmer i hallen jeg bruker flinke til å dusje uten badedrakt og med såpe.

For all del, man kunne gjerne ha satt opp skillevegger mellom dusjene for min del. Men å protestere på dette ved ikke å dusje, og dermed ødelegge badegleden for andre (som ikke har ansvaret for å sette opp skillevegger), ja det synes jeg faktisk at ikke er så greit. Da får man heller bite tennene sammen denne ene gangen, og heller sende klage til ledelsen i ettertid. Ledelsen merker det jo sannsynligvis heller ikke hvis du ikke dusjer, men det vil dine "medbadere" gjøre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye vi kunne ha foretrukket her i værden, men med visse ting er det mye smartere å snakke litt fornuft til seg selv og leve med at alt ikke er superbehagelig, og ikke la dette bli et stort problem hver gang en skal i et svømmeanlegg.

Det handler mye om å ikke ta seg selv så utrolig høytidelig...

Det er det mest arrogante jeg noensinne har lest her på KG.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var jo ikke poenget at folk ikke ønsker å dusje. Alle forstår at man skal være ren når man går ut i et basseng som brukes av flere mennesker.

Poenget til ts var at hun gjerne ville ha et avlukke å gjøre det i. At man ønsker å vaske seg i fred har ingen sammenheng med om hvorvidt man ønsker å ikke vaske seg overhodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Badeland osv.er frivillig,men hva med dusjing på skolen?Særlig gamle ekle fellesdusjer.Må velge mellom å gå svett,stryke i gym,eller,dusje naken med andre.Heldigvis ble jeg ferdig på skolen for noen år siden!!Jeg skjønner ikke hvor vanskelig det kan være å lage noen små avlukker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det mest arrogante jeg noensinne har lest her på KG.

Det er ikke arrogant (men muligens frekt?), jeg sier bare hva jeg mener og hva jeg synes er fornuftig. Om andre føler seg støtt så skjønner jeg det, vi er forskjellige.

Men vi er ikke dårlige mennesker fordet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wolfmoon
Badeland osv.er frivillig,men hva med dusjing på skolen?Særlig gamle ekle fellesdusjer.Må velge mellom å gå svett,stryke i gym,eller,dusje naken med andre.Heldigvis ble jeg ferdig på skolen for noen år siden!!Jeg skjønner ikke hvor vanskelig det kan være å lage noen små avlukker!

På skolen jeg gikk hadde vi avlukk, og dusjene var heller ikke spesielt ekle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke arrogant (men muligens frekt?), jeg sier bare hva jeg mener og hva jeg synes er fornuftig. Om andre føler seg støtt så skjønner jeg det, vi er forskjellige.

Men vi er ikke dårlige mennesker fordet.

Så da er vi i det minste litt enige, du syns selv det er frekt å be folk slutte å være så selvhøytidelige. Enda godt du kom til den konklusjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så da er vi i det minste litt enige, du syns selv det er frekt å be folk slutte å være så selvhøytidelige. Enda godt du kom til den konklusjonen.

Jeg er fullt klar over at folk er forskjellige og jeg er nå i et mindretall når jeg tør å si hva jeg mener om ting. Jeg har blitt kallt både usympatisk, at jeg har dårlige sosiale antenner, dårlig ordforråd og du sist her; arrogant.

Jeg synes folk rett og slett er utrolig dømmende mot en person som noen ganger velger å gå motstrøms.

Jeg mener ikke at jeg er noe vidundermenneske, jeg treffer nok noen såre punkter til folk når jeg skriver, men jeg er ivertfall ikke spydig og jeg vil ingen noe vondt.

Endret av maren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Wolfmoon
hvorfor kan ikke alle badehus/badeland sette opp avlukker da... så ingen får sett hverandre... det er jo det enkleste

Absolutt den beste løsningen. Men hvordan skal ledelsen vite at dette er et stort problem, hvis man ikke sier fra/klager!?

Her lar man det i stedet gå ut over andre gjester, noe jeg ikke synes er riktig. Ledelsen føler det neppe på kroppen selv om mange lar være å dusje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil heller anstrenge meg for å forstå vanskeligere ting her i verden enn at folk som har tatt valget om å gå i et badeanlegg klager over å måtte rengjøre seg først.

Man kan dusje med ryggen til folk, hvis det kan være en ide.

Ellers så er jeg nå ufattelig mye mer stolt over at jeg ikke har problemer med å akseptere kroppen min. En ting mindre å bekymre seg for. Jeg er verken bedre eller verre enn andre nakne damer i garderoben.

Jeg er enig med maren, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske enig i at det burde lages avlukker, og jeg har null problem med å forstå dem som ikke vil dusje nakne. En del av problemet er jo også det at nesten ingen dusjer nakne før de går i bassenget uansett, selv om skiltet er enormt. Da blir det litt vanskelig for de som allerede er i tvil å kle seg nakne for å vaske seg, når de ser at ingen andre gjør det...

Det verste jeg har opplevd i en svømmehall var da jeg var 17. Vi var 3 venninner som skulle svømme, og vi lot bikinien være på mens vi dusjet (jeg ser ikke helt hvordan det skal hjelpe å ta den av egentlig, jeg skyller jo likevel?). Uansett, inn kom ei fly forbanna badevakt. Hun kjeftet og gaulet til oss at vi måtte få av oss klærne, og hun skulle stå der og se på at vi gjorde det riktig. Og det gjorde hun også. Sto og glodde på oss mens vi sto der nakne og vasket oss. Det var helt forferdelig, jeg fatter ikke hvorfor jeg ikke bare gikk (har man betalt så har man betalt...) i protest. Greit nok at hun ga oss beskjed, men å stå der og stirre som en eller annen kommandant, selv fullt påkledd, var bare ekkelt... :frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...