Gjest Gjest Skrevet 24. februar 2008 #1 Skrevet 24. februar 2008 Er single og har vært i noen situasjoner i single-perioden der jeg har hatt sex med menn. men ingen av dem liker kondom og når jeg har tatt frem kondompakken vil de ikke bruke den! En var villig til å prøve, men han tok den av og mente at det var feil å ha den på, da det føltes hemmende for ham. "Alle" vet jo at kondomer beskytter mot uønsket graviditet og kjønnssykdommer, men mange lar være å bruke kondomer til tross for den kunnskapen?! Det er synd...er det slik blant menn at det ikke er noe særlig med kondomer? Hva skal man ellers gjøre som single, og kvinnen ikke tåler hormonell prevensjon (p-piller, p-ring, p-sprøyte, osv.) :gråte:
Gjest Wolfmoon Skrevet 24. februar 2008 #2 Skrevet 24. februar 2008 Er single og har vært i noen situasjoner i single-perioden der jeg har hatt sex med menn. men ingen av dem liker kondom og når jeg har tatt frem kondompakken vil de ikke bruke den! En var villig til å prøve, men han tok den av og mente at det var feil å ha den på, da det føltes hemmende for ham. "Alle" vet jo at kondomer beskytter mot uønsket graviditet og kjønnssykdommer, men mange lar være å bruke kondomer til tross for den kunnskapen?! Det er synd...er det slik blant menn at det ikke er noe særlig med kondomer? Hva skal man ellers gjøre som single, og kvinnen ikke tåler hormonell prevensjon (p-piller, p-ring, p-sprøyte, osv.) :gråte: La meg si det sånn. Hvis man ikke vil bruke kondom, så kan man pelle seg ut av senga mi Jeg hadde ikke brukt andre prevansjoner enn kondom med noen jeg ikke kjenner. Jeg vet ikke hva de har vært borti før, og det er ikke sikkert de vet det heller.
mamut75 Skrevet 24. februar 2008 #3 Skrevet 24. februar 2008 Har inntrykk av at det er vanlig at menn ikke liker å bruke kondom når forholdet har vart en stund , men har aldri møtt noen som direkte nekter å bruke kondom .
Gjest Gjest Skrevet 24. februar 2008 #4 Skrevet 24. februar 2008 Voksne menn på 30 + kan finne på å si at de ikke har kjønnssykdommer fordi de har "gått gjennom så mange undersøkelser" fordi de har enten sukkersyke eller er blodgivere. Men slikt garanterer jo ikke for at de ikke har noen kjønnssykdommer.
Gjest StockDama Skrevet 24. februar 2008 #5 Skrevet 24. februar 2008 ....barnslig. (av de, ikke deg.)
Gjest Gjest Skrevet 24. februar 2008 #6 Skrevet 24. februar 2008 Mitt inntrykk er også at kvinner ikke liker å bruke kondom.
Gjest Wolfmoon Skrevet 24. februar 2008 #7 Skrevet 24. februar 2008 Mitt inntrykk er også at kvinner ikke liker å bruke kondom. For min del spiller det ingen rolle fra eller til, hvis man trekker fra det med kjønnssykdommer!
Gjest Gjest-Mille Skrevet 24. februar 2008 #8 Skrevet 24. februar 2008 Menn som nekter å bruke kondom,eller har stor motvilje mot det,gir meg lett inntrykk av at de kan være bærere av allskens ekle kjønnssykdommer og dritt...Æsj.Det er etter min mening en skikkelig turn-off.Har som single aldri hatt sex uten kondom (brukte heller ikke p-piller,så kondom var en selvfølge men hadde brukt kondom uansett).Kjenner heller ingen forskjell på med og uten kondom.De fleste gutter/menn (og selvsagt mange jenter også),går heller ikke til legen med slike problemer,så en obligatorisk kjønnssykdomstesting burde kanskje vært en ide ? Dårlig seksualmoral er det ihvertfall å nekte å bruke kondom,men jenter må også ta sin del av skylden.
Kalorina Skrevet 24. februar 2008 #9 Skrevet 24. februar 2008 For min del spiller det ingen rolle fra eller til, hvis man trekker fra det med kjønnssykdommer! Samme her, jeg merker overhodet ingen forskjell.
Gjest Gjest Skrevet 24. februar 2008 #10 Skrevet 24. februar 2008 Når man har tilfeldig sex må man selvfølgelig bruke kondom. Er man i et forhold blir det straks noe annet. Sannheten er at kondombruk senker nytelsen betraktelig, og da ønsker man jo å unngå det hvis man kan.
Gjest Gjest Skrevet 24. februar 2008 #11 Skrevet 24. februar 2008 Sannheten er at kondombruk senker nytelsen betraktelig. Det stemmer!!
Noli Skrevet 24. februar 2008 #12 Skrevet 24. februar 2008 Jeg ville rett og slett aldri hatt sex med en mann som ikke var villig til å bruke kondom.
Liskat Skrevet 25. februar 2008 #13 Skrevet 25. februar 2008 Enten kondom eller ingen sex. Det bryr meg saerdeles lite om mannen faar nedsatt nytelse. Jeg faar unoenskede bivirkninger av p-pillen, saa kondom er det beste alternativet for meg. Heldigvis er kjaeresten min enig og har ingenting imot det. Vi har proevd litt forskjellige merker og funnet en som er tynn, men slitesterk.
Gjest Gjest Skrevet 25. februar 2008 #14 Skrevet 25. februar 2008 Enten kondom eller ingen sex. Det bryr meg saerdeles lite om mannen faar nedsatt nytelse. Enig. En no-brainer. Menn som ikke vil bruke kondom, får klare seg uten sex. Ingen grunn til at kvinner skal stå for prevensjonen når det har fysiske og biologiske bivirkninger. En ordentlig mann med respekt for kvinner - og seg selv!!! - tar på seg kondomet og ser det som et ikke-tema. Ansvar for egen og andres helse er viktigere. SELVSAGT!
Gjest Gjest Skrevet 25. februar 2008 #15 Skrevet 25. februar 2008 Enig. En no-brainer. Menn som ikke vil bruke kondom, får klare seg uten sex. Ingen grunn til at kvinner skal stå for prevensjonen når det har fysiske og biologiske bivirkninger. En ordentlig mann med respekt for kvinner - og seg selv!!! - tar på seg kondomet og ser det som et ikke-tema. Ansvar for egen og andres helse er viktigere. SELVSAGT! Eh, nei, for det er mange kvinner som med glede går på p-piller.
Gjest Wolfmoon Skrevet 25. februar 2008 #16 Skrevet 25. februar 2008 Eh, nei, for det er mange kvinner som med glede går på p-piller. Men dette gjaldt da strengt tatt de som fikk fysiske og psykiske bivirkninger av hormonelle prevansjoner. Da synes jeg faktisk det er rett og rimelig å finne andre løsninger.
Gjest Gjest_Mann_* Skrevet 25. februar 2008 #17 Skrevet 25. februar 2008 For meg ville det vært helt uaktuelt å bruke kondom regelmessig i et stabilt forhold. Jeg får minimalt ut av sex med kondom, og for meg er god sex essensielt i et forhold. Når det kommer p-piller for menn skal jeg være den første til å begynne med det, men inntil da holder jeg meg til kvinner som ikke har noe i mot hormonell prevensjon.
Aurela Skrevet 25. februar 2008 #18 Skrevet 25. februar 2008 Ingen kondom = ingen sex! Selv om vi har vært sammen lenge og jeg går på pillene. Tar ingen sjanser. Han kan finne på å prøve seg, men ingen kondom = ingen sex!
Gjest Yoghurt Skrevet 25. februar 2008 #19 Skrevet 25. februar 2008 Ingen kondom = ingen sex! Selv om vi har vært sammen lenge og jeg går på pillene. Tar ingen sjanser. Han kan finne på å prøve seg, men ingen kondom = ingen sex! Dette forstår jeg ikke helt. Hvorfor går du da på pillene? Og hvorfor er det så viktig at han bruker kondom når dere har vært sammen lenge? For meg vil kondom være eneste alternativ når det gjelder tilfeldig sex om jeg noengang skulle komme i en slik situasjon, for å sikre mot kjønnssykdommer, men er man i et forhold kjenner man jo hverandre og stoler på hverandre..
Aurela Skrevet 25. februar 2008 #20 Skrevet 25. februar 2008 Dette forstår jeg ikke helt. Hvorfor går du da på pillene? Og hvorfor er det så viktig at han bruker kondom når dere har vært sammen lenge? For meg vil kondom være eneste alternativ når det gjelder tilfeldig sex om jeg noengang skulle komme i en slik situasjon, for å sikre mot kjønnssykdommer, men er man i et forhold kjenner man jo hverandre og stoler på hverandre.. Ser at du ser "problemet", men jeg er 18 år, og en unge passer ikke overhodet på noen måte. Innimellom glemmer jeg piller, (men som regel er jeg flink), men, vil ikke at det skal være mitt ansvar alene. Vet mange kommer til å reagere, men det er også for å føle meg trygg og ikke gå og vente på mensen, selv om jeg går på pillene.. Kall meg gjerne sær, men jeg vil gjerne være helt trygg
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå