Gå til innhold

Sweeney Todd


Gjest antigartner

Anbefalte innlegg

Gjest antigartner

Jeg likte den ikke noe særlig.

Riktignok bra skuespillere, kostymer og "kulisser" (eller hva jeg skal kalle det), men ellers var filmen både kjedelig og ufyselig på en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den var genial. Tim Burton på sitt beste. Endelig tilbake til det mørke og rare. Litt blodig, men det er burton, jeg forventer ikke så alt for mye hehe.

Har ikke sett en så bra film på lenge og jeg kommer definitvt til å se den igjen før den forlater kinoen, vel hvertfall en gang, kanskje flere ganger også.

Elsker kostymene, omgivelsene og skuespillern :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Veronica Mars

Har akkurat sett den nå, og jeg synes den var veldig bra. Sær, men hadde ikke forventet noe annet av Burton. Stilig og bra, liker kostymene, stemningen og fantastiske skuespillere.

Endret av Veronica Mars
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes den var fantastisk! Men så er jeg en stor fan av Tim Burton og elsker slike mørke, sære og merkelige filmer, og i tillegg så elsker jeg musikaler. Hadde lest på forhånd at det var for mye blod, men synes ikke det var så ille - blodet ble ikke akkurat "blod" i en slik setting rett og slett. Både Johnny Depp og Helena Bonham Carter gjorde en veldig god jobb, i tillegg så er jeg stor fan av Alan Rickman og synes han var passelig uspiselig og ekkel :fnise:

Jeg skjønner godt at dette er en film man enten elsker eller hater, den er veldig sær :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjempegøy! :D

Vanligvis er jeg ikke tilhenger av musikaler, men her funket det finfint - det skapte en ekstra dimensjon til det herlig teatralske ved både plottet, den visuelle settingen, og karakterene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg likte den!!

Den var litt sær og grotesk, på en måte så det nesten ble litt komisk. Men som flere andre har sagt - det var forventet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så den på lørdag, og har allerede planlagt å se den igjen på fredag så det sier vel sitt. Jeg bruker ALDRI å gidde å betale for å se en film på kino to ganger siden jeg har supert hjemmekinoannlegg uansett, men denne gangen må jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har så lyst til å se denne - jeg har veldig sansen for både Johnny Depp og Alan Rickman - men tør ikke fordi jeg forstår den er så voldelig. Jeg er så var for vold på film. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æh, den synes jeg ikke var noe særlig. Har ikke noe imot mørke filmer, musikaler eller blod og gørr, men denne filmen går rett i glemmeboka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte den veldig godt! :) Både glad i musikaler og og i Johnny, så det var midt i blinken ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den var ikke så blodig og gørrete som jeg hadde forventet, fordi jeg så på blodet, og bare så at det ikke var ekte... Det hadde en så teatrikalsk farge og konisitens at jeg bare "visste" at det var falsk...

Jeg har virkelig sansen for tim burton, og dette var en fantstisk film, til og med forloveden min, som ikke har sansen for musikaler, likte den... Den var bare så teatrikalsk, at den nesten ble "koselig" (hjelp så makaber jeg høres ut), Alt var på en måte overdrevet til de grader at det var greit at det var sånn..

Denne filmen skal legges til i samlingen min når den kommer på dvd...

Klemmm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Jeg likte den godt. Det var ganske mye blod, da, som strømmet og fosset, så man må kunne takle det. Må innrømme at jeg snudde meg bort i en scene på slutten, for å unngå å se på (men jeg var litt kvalm og uvel allerede før jeg gikk inn i salen).

Grunnen til at jeg gledet meg, var at jeg ville høre Alan Rickman synge. Sukk - den mannen, altså. :rødme: Han har jo ganske mørk snakkestemme, men sangen hans ble lagt så lyst. he he, ja ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke blod i seg selv jeg reagerer på, men selve voldsaksjonen. Kutting av struper, lyden av dette osv. Men jeg hadde så lyst å se Johnny Depp og Alan Rickman... :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si meg enig med de som sier at dette var Tim Burton på sitt beste. Mørk og makaber. Og ingen lykkelig slutt, og det var nesten det aller beste.

For meg var det mye ekklere når likene traff kjellergulvet med nakken først enn når strupene ble kuttet. Selve strupekuttingen var så overdrevet og samtidig så teatralska at det på en bisarr måte ble vakkert. Me likes! :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Velgjort, velspilt, morsom... Tim Burton lager liksom et eget univers man får lov å besøke for et par timer. Den stemningen er det ikke mange som klarer å skape!

Digget spesielt Sacha Baron Cohen som Pirrelli, og sangen til den unge jenta fikk hårene til å reise seg på armene... og det er alltid morsomt når en DAME får være comic relief! :-D

Verd å se!! (Og jeg syntes ikke den ble for blodig. Det blir, som folk sier, teatralsk. Ikke vær redd for at den er for voldelig :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catwoman

Synes den var bra på en måte, og litt rar - det hadde jeg egentlig regnet med. Johnny Depp er så fantastisk at det meste han gjør blir bra uansett nesten.

Men det ble litt for mye blod og gørr synes jeg.

Men jeg opplevde ikke filmen som voldelig - er også var for vold på film, er absolutt ikke glad i voldsfilmer - men dette blir for urealistisk til at det oppfates som voldelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wolfmoon

Nå har jeg endelig fått sett den også, og jeg synes den var fantastisk.

Skal absolutt få tak i soundtracket, for flere av sangene vær veldig morsomme ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

kul! Man merket ikke at de sang så mye som ejg fryktet. Har ikke noe til overs for sånnt som molain rouge el åssen det skrives, blir for mye jammer og sang.

I denne filmen merket jeg ikke så godt at de sang, men jeg himlet med øynene ett par ganger, fordi det ble litt overdådig. Veldig godt samarbeid, og litt morro å se disse vise sin tolkning av Burtons verk.

Dystert som i Sleepy Hallow.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...