Gjest Madre Mia Skrevet 26. februar 2008 #21 Skrevet 26. februar 2008 Jeg eter min mann til frokost. Vet jeg er useriøs nå...
Gjest Gjest Skrevet 27. februar 2008 #22 Skrevet 27. februar 2008 1 stort hjemmelaget pizzastykke med kyllingkjøttdeig, et egg og av og til en Cuba (sjokolade). Elsker frokoster!
Gjest Gjest_maria_* Skrevet 27. februar 2008 #23 Skrevet 27. februar 2008 Jeg eter min mann til frokost. Vet jeg er useriøs nå... Variasjon i kostholdet er et must for et sunt liv. Det høres kjedelig ut med samme matrett hver eneste dag.
MBelucci Skrevet 27. februar 2008 Forfatter #24 Skrevet 27. februar 2008 Jeg eter min mann til frokost. Vet jeg er useriøs nå... Herlig.....
-Fisken- Skrevet 27. februar 2008 #25 Skrevet 27. februar 2008 Hverdager: 1/2 grov skive med kremost, salat, skinke, agruk og pepper, og 1/2 med noe annet, f.eks leverpostei og agurk, eller brunost. 1 stor kopp presskannekaffe, et glass vann og vitaminer. Andre ganger spiser jeg kornblanding med ekstra linfrø i, med melk eller cultura. I helgene blir det som oftest hjemmebakt brød eller rundstykker, med egg i en eller annen form (speilegg, kokt, omelett, eggerøre eller suflé) med stort utvalg av pålegg. Masse deilig presskannekaffe.
-Fisken- Skrevet 27. februar 2008 #26 Skrevet 27. februar 2008 Hverdager: 1/2 grov skive med kremost, salat, skinke, agruk og pepper, og 1/2 med noe annet, f.eks leverpostei og agurk, eller brunost. 1 stor kopp presskannekaffe, et glass vann og vitaminer. Andre ganger spiser jeg kornblanding med ekstra linfrø i, med melk eller cultura. I helgene blir det som oftest hjemmebakt brød eller rundstykker, med egg i en eller annen form (speilegg, kokt, omelett, eggerøre eller suflé) med stort utvalg av pålegg. Masse deilig presskannekaffe. Glemte å ta med havresuppe. Spiser det noen ganger også, med en liten skvett melk i, kanel og kunstig sukker på toppen.
Gjest Peachbud Skrevet 27. februar 2008 #27 Skrevet 27. februar 2008 Den typen havregrøt med bakt eple.
Gjest _Leela_ Skrevet 28. februar 2008 #29 Skrevet 28. februar 2008 Til hverdags blir det havregrynsgrøt med mye kanal og litt sukker. Drikker vann til evt juice og farris blandet halvt om halvt. I helga blir det gjerne noe med egg, dvs omelett, eggerøre eller speilegg. Kanskje med noe spekemat eller hvis vi tar av bacon... Evt blir det ostesmørbrød. Men frokosten i helga er gjerne litt kombinert frokost og lunsj.
Yme Skrevet 28. februar 2008 #30 Skrevet 28. februar 2008 (endret) Frokost nr 1 består av 3 kopper grønn te. På frokost nr 2 så spiser jeg enten havreblanding med soyamelk, eller grovt brød med fisk... Det varierer litt egentlig, men det er alltid en god blanding av fiber, proteiner, fett, vitaminer og karbohydrater. Endret 28. februar 2008 av Yme
Gjest Gjest Skrevet 29. februar 2008 #31 Skrevet 29. februar 2008 Fitness&Fruits inneholder så mye sukker at det kunne liksågreit vært en dessert Åh herre min hatt, du har rett! Link Ser ikke akkurat sunt ut, nei..
Cienna Skrevet 29. februar 2008 #32 Skrevet 29. februar 2008 2 knekkebrød med ost og skinke...2-3 glass vann....
Gjest Gjest Skrevet 29. februar 2008 #33 Skrevet 29. februar 2008 Puh! Har dere så god tid om morgenen, at dere kan LAGE alt dette her?! Havregrøt og hva enn. How?! Jeg orker ikke bruke tid på det om morgenen... Skulle gjerne bodd i fremtiden; ta en pille som var en fullverdig frokost Når står dere opp for å få tid til dette?
Gjest prestekrage Skrevet 29. februar 2008 #34 Skrevet 29. februar 2008 En brødskive og to glass vann mens jeg ordner meg- en banan og en kaffe mens jeg kjører til jobben. PS: det skal faktisk ikke mer enn 10 minutter til for å både lage og spise en fullverdig frokost! Om jeg står opp ti på eller akkurat (0630 for min del) er jo egentlig ingen forskjell! (Og ja- jeg "synder" med å spise mens jeg gjør noe annet)
Gjest Gjest Skrevet 29. februar 2008 #35 Skrevet 29. februar 2008 10 minutter til for å både lage og spise en fullverdig frokost! Hva slags frokost snakker vi om da? En anbefalt frokost sammensatt av proteiner, fett og karbs? Uten å sette i gang med komfyr og det hele?
Gjest Bolledeig Skrevet 1. mars 2008 #36 Skrevet 1. mars 2008 Puh! Har dere så god tid om morgenen, at dere kan LAGE alt dette her?! Havregrøt og hva enn. How?! Jeg orker ikke bruke tid på det om morgenen... Skulle gjerne bodd i fremtiden; ta en pille som var en fullverdig frokost Når står dere opp for å få tid til dette? Når man først koker et egg, kan man liksågodt koke et par til. Kokte egg i kjøleskap, helle vann over havregryn og sette i mikro i 2 min = frokost. Ferdig før kaffen nesten.
Gjest Sativa Skrevet 1. mars 2008 #37 Skrevet 1. mars 2008 Hopper som regel over frokosten, men kan for eksempel ta en atkins-bar, smoothie av rå egg, fløte, bær, splenda og olivenolje, eller litt bringebær med fløte over.
monkeyfairy Skrevet 1. mars 2008 #38 Skrevet 1. mars 2008 Om jeg orker å spise frokost, så blir det som regel: 1 dl havregrøt på 2 1/2 dl vann = 105 cals
dikigoros Skrevet 1. mars 2008 #39 Skrevet 1. mars 2008 Trener kl 0600 - så da tar jeg en halv banan etter trening 0630:1 weetabix,rismelk, halv banan, ferske blåbær og bringebær, hakkede nøtter. Teskje tran og kaffe Har en stor tupperware med hakkede mandler, hasselnøtter, walnøtter, rosin og tørkede frukter som jeg tar fra - så det tar ca 2 min å lage:-) På søndager gjerne pannekaker
Gjest Gjest Skrevet 2. mars 2008 #40 Skrevet 2. mars 2008 Spiser stort sett aldri frokost. Spiser først vel 11 tiden til lunsj, og da spiser jeg to-tre brødskiver med div pålegg, et glass melk eller juice. Ikke sulten om morningen. Da tar jeg som regel bare et glass vann.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå