Gjest Gjesten--- Skrevet 24. februar 2008 #1 Del Skrevet 24. februar 2008 Kunnskapene mine i nynorsk er heller minimale, så jeg håper dere kan hjelpe meg: "Det er stilt krav om at ei oppgåve skal vere råd å etterprøve. Det gjer at du må nytte notar i framstillinga". Hva vil dette si? Tenker da på dette med råd å etterprøve (?), og nytte notar (?) i framstillinga. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Raptuza Skrevet 24. februar 2008 #2 Del Skrevet 24. februar 2008 Etterprøve blir vel å sjekka opplysningar i teksten. Notar er fotnotar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hedda-78 Skrevet 24. februar 2008 #3 Del Skrevet 24. februar 2008 Å etterprøve er et begrep som blir brukt både på nynorsk og bokmål, så det treng du ikkje å oversette. Notar betyr fotnoter, ja. Jeg kjenner ikke hvilken kontekst setningen din er hentet fra, men jeg tolker det slik at du må ha kildehenvsininger til opplysninger du skriver om i oppgaven. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest antigartner Skrevet 24. februar 2008 #4 Del Skrevet 24. februar 2008 (endret) Kunnskapene mine i nynorsk er heller minimale, så jeg håper dere kan hjelpe meg: "Det er stilt krav om at ei oppgåve skal vere råd å etterprøve. Det gjer at du må nytte notar i framstillinga". Hva vil dette si? Tenker da på dette med råd å etterprøve (?), og nytte notar (?) i framstillinga. "skal vere råd å etterprøve" betyr "skal være etterprøvbar". Resten er allerede forklart. Endret 24. februar 2008 av antigartner Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tigress Skrevet 24. februar 2008 #5 Del Skrevet 24. februar 2008 Eit lite filosofisk spørsmål til denne tråden: er dette å rekne som funksjonell analfabetisme i eit land med to målformer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå