Knøttet Skrevet 23. februar 2008 #1 Skrevet 23. februar 2008 Det kan kjennes ut som jeg begynner å få en visdomstann, jeg kjenner det med tunga, men jeg har ikke vondt. Kan dette være en visdomstann som kommer opp? Kjenner noe skarpt, som kjennes ut som en tann helt bakerst i munnen. Hvis det er en visdomstann som kommer opp, er det mulig jeg slipper å trekke siden jeg ikke har noen smerter? Kan det hende visdomstanna ikke presser på de andre tennene, og at den kan få være der uten å bli trukket? Jeg sliter litt om jeg må trekke den nå, jeg er gravid i 5.måned, og da er det vel lite gunstig med tannlegetime og eventuelt operasjon...
Gjest Gjest Skrevet 23. februar 2008 #2 Skrevet 23. februar 2008 Det kan være en visdomstann ja. Det er mange faktorer som spiller inn når det gjelder trekking eller ei(er tanna ødelagt når den kommer, presser den på andre tenner, blir det betennelser osv.), så det er litt vanskelig å forutsi. Jeg har hatt visdomstenner som har ligget i "dvale" i årevis før de plutselig begynte å skape trøbbel og måtte ut.
Gjest Veronica Mars Skrevet 23. februar 2008 #3 Skrevet 23. februar 2008 Så lenge det ikke gjør vondt og du får en betennelse trenger du helt sikkert ikke å trekke den NÅ. Om den presser på de andre tennene, eller evt. senere kan skape problemer og derfor bør trekkes får du ta opp med tannlegen din neste gang du skal dit. Det er fint mulig at det ikke er nødvendig å gjøre noe med den også.
Gjest Gjest Skrevet 23. februar 2008 #4 Skrevet 23. februar 2008 Det kan kjennes ut som jeg begynner å få en visdomstann, jeg kjenner det med tunga, men jeg har ikke vondt. Kan dette være en visdomstann som kommer opp? Kjenner noe skarpt, som kjennes ut som en tann helt bakerst i munnen. Hvis det er en visdomstann som kommer opp, er det mulig jeg slipper å trekke siden jeg ikke har noen smerter? Kan det hende visdomstanna ikke presser på de andre tennene, og at den kan få være der uten å bli trukket? Jeg sliter litt om jeg må trekke den nå, jeg er gravid i 5.måned, og da er det vel lite gunstig med tannlegetime og eventuelt operasjon... Du trenger ikke trekke om tannen ikke gir noe plager.Jeg fikk høre at det lett kommer hull i visdomstenner,derfor ville jeg trekke mine før så skjedde,men tannlegen sa nei,og visdomstennene mine ble derfor ikke trukket før mange år senere da det var kommet hull i dem.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå