Gå til innhold

Tror det har rablet for venninnen min


Gjest Jøsses

Anbefalte innlegg

Gjest Jøsses

Har en god venninne som jeg er veldig glad,hun har en smule "datafobi",og får endel fikse ideer vedrørende dette.

Da jeg kom hjem fra butikken idag var det 2 tapte anrop på min privatmob,og ett på jobb mob+følgende sms:Det er ikke akkurat nødvendig at pc'en min husker msn din.Kan du være så snill å komme innom å fjerne det?

ja ja tenkte jeg...ringte tilbake,og hun sa hun ikke fikk fjernet meg på msn.Forklarte henne hvordan hun fjernet det,og alt er i orden."Du er jo søt da" sier jeg,du må ikke ha så panikk for dataen.Da svarte hun at jeg var frekk,og ingen ting med denne situasjonen var søtt. "Du får ha en fortsatt fin lørdagskveld,hadet"

Tilbake sitter jeg og er passelig satt ut av hele episoden...syns ikke dette var noe ålreit altså...er ikke dette litt irrasjonell oppførsel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Unnskyld, men dette var litt morsomt. Ser for meg deg, der du sitter som et stort spørsmåltegn!

Men kan det være en eller annen snodig misforståelse bak dette, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars jente, da. Kanskje du skal tilby henne et internettkurs, og lære henne litt om hvordan MSN fungerer? Hun høres litt paranoid ut ift. nettet, og det er vel ganske vanlig dersom man ikke kan noe særlig og har lest litt all dritten man kan få inn på maskinen sin...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jøsses
Er hun sur på deg for noe kanskje? Og ikke ville ha deg på msn lenger?

Nei,det hun siktet til var at når hun skal logge seg på,er min mailadr+bilde en av alternativene for pålogging...fordi jeg krysset av "husk meg" da jeg sjekket mailen min for lenge siden...Dette har nå plutselig blitt en sak.

Tja,hun er kanskje sur for noe...men flipp ut for noe annet enn msn pålogging da???Har foreslått internett kurs,men det vil hun ikke ha :nei:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men forstår henne på en måte, hvis det at ditt navn kommer opp har irritert henne lenge, og så sprakk hun plutselig. Ikke at det dermed blir rasjonell oppførsel...

Og siden det var du som lagret det er det jo for så vidt greit at hun ba deg fjerne det siden hun ikke klarte det selv.

Men litt tåpelig at hun ble sur over "søt" kommentaren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er vel forholdsvis grønn på data da, og er påvirket av andre til å tro at internett er skumle saker og at ting kan snike seg inn på maskinen hennes og ødelegge den, og kanskje i verste fall få den til å ta over livet hennes.

Det er ikke penger som er roten til alt ondt, det er ignorans.

Endret av mysan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må jo ligge noe mer bak dette. Jeg tror hun har fått virus (gjerne gjennom vulgære bilder) fra din msn-adresse, siden hun mente at du var frekk.

Kanskje du skal gå hjem å ta en virusscan? ;)

Og ringe venninnen igjen for en oppklaring omkring hvorfor du er frekk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes ikke det høres helt friskt ut... Tipper det ligger noen paranoide greier bak :Nikke:

Du tuller?

Man trenger vel ikke være paranoid/psyk fordi om man har dårlige datakunnskap og et litt anstrengt forhold til PC, msn, virus, osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste gang hun ringer sier du: Finn det ut sjæl, jeg ekke no datageni. Også legger du på. Er du derimot et datageni bør du kanskje vurdere å hjelpe henne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du tuller?

Man trenger vel ikke være paranoid/psyk fordi om man har dårlige datakunnskap og et litt anstrengt forhold til PC, msn, virus, osv?

Det var satt litt på spissen, men jeg tuller ikke helt og holdent. Reaksjonen hørtes ikke sunn ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...