Gjest Nedfall Skrevet 26. februar 2008 #41 Skrevet 26. februar 2008 Må som regel ha med meg hvem som har key grip, og best boy i rulleteksten på enhver film.
kospia Skrevet 26. februar 2008 #42 Skrevet 26. februar 2008 (endret) Jeg må alltid sjekke at døra virkelig er låst etter meg. Ellers så har jeg den "stygge" uvanen og lese avisa fra siste side og fremover, skjønner ikke hvorfor og tar meg selv i det og snur avisa til første side. Endret 26. februar 2008 av kospia
Gjest frenzy Skrevet 26. februar 2008 #43 Skrevet 26. februar 2008 jeg teller. jeg teller hvor mange timer søvn jeg fikk, hvor mange dager det er til påske, hvor mange skritt det er opp trappa, hvor mange ganger kjæresten min og jeg hadde sex forrige uke, hvor mange ganger jeg trente, hvor mange minutter ditt og datt, hvor mange minutter jeg har i innkommende og utgående anrop på mobilen, hvor mange røyk, hvor mange drinker, hvor mange venner, jeg lager lister, jeg rangerer venner, mat, filmer, osv. jeg holder meg for ørene når jeg sover jeg banker tre ganger i bordet dersom noe som kan friste skjebnen blir sagt. dobbelsjekker dører og låser. planlegger fluktruter hvorenn jeg er alene i mørke dersom noen skulle komme for å ta meg. unngår kumlokk men går bevisst under stiger.
lille katt Skrevet 26. februar 2008 #44 Skrevet 26. februar 2008 jeg holder meg for ørene når jeg sover... ...planlegger fluktruter hvorenn jeg er alene i mørke dersom noen skulle komme for å ta meg. Men hvordan kan du vite hvorvidt noen kommer for å ta deg om natta, hvis du holder deg for ørene når du sover? Det hadde jeg aldri turt...
Gjest frenzy Skrevet 26. februar 2008 #45 Skrevet 26. februar 2008 Men hvordan kan du vite hvorvidt noen kommer for å ta deg om natta, hvis du holder deg for ørene når du sover? Det hadde jeg aldri turt... klarer ikke stenge alle lyder ute; hadde hørt om noen åpna dør for leilighet bråker, pluss hadde merka lysstripa fra gangen når døra åpner seg. fluktrutene er mange, ikke bare når jeg ligger i senga. det være om jeg er ute i en gate, i bilen, utenfor hus, i stue, i dusj, ja, noen ganger låser jeg døra til soverommet. brann er jeg ikke redd for. inntrengere derimot.
B.A. Skrevet 27. februar 2008 #46 Skrevet 27. februar 2008 Masse artige ting folk MÅ gjøre her:) -Jeg må sette sammen tacoen på samme måte hver gang ( salsa, kjøtt, ost, salat osv) - Må sove på samme side av senga uansett hvor jeg er - Sjekker alltid at ytterdøra er låst flere ganger om dagen og kvelden - Trår ikke på kumlokk, striper i veien eller sluket i dusjen - Må alltid ha ei vannflaske ved siden av senga -Kan aldri ligge med begge armene ut fra kroppen når jeg skal sove i tilfelle det kommer noen å skal ta meg i løpet av natta og da ser jeg for meg at det er lettere å bli tatt/grepet hvis begge armene er så lett tilgjengelige.... Jada, godt vi alle har en liten tvangsnevrotiker inni oss:)
SilkeSatan Skrevet 27. februar 2008 #47 Skrevet 27. februar 2008 Tja, nå ble jeg sittende å lure på hva mine er.. Og jeg vet det er en del, for min beste venninde rister alltid på hodet av meg. Men nå kommer jeg ikke på alt, men noen, og de er: - Trår ikke på komlokk, og hvis det skjer så må jeg finne en som kan banke meg på ryggen tre ganger. - Må alltid ha mobilen min i nærheten. Om jeg så går i kjole, så har jeg mobilen i bh'en/trusa, whatever. - Når jeg spiser taco, så er det et spesielt "mønster" på hvordan jeg har de forskjellige tingene. - Tråkker bare på de hvite strekene i fotgjengeroverganger. Nå husker jeg ikke fler, men om jeg kommer på de så skal jeg se om jeg får skrivd de inn her.
mysan Skrevet 15. mars 2008 #48 Skrevet 15. mars 2008 Brødskivene snus én gang etter at de er skåret og har landet på fjøla.
Gjest Heloise Skrevet 15. mars 2008 #49 Skrevet 15. mars 2008 ...... yeees.. next please Jeg har et par jeg og - Må alltid legge noe over vannglass på soverommet for ikke å få støv oppi.. XD (gjelder kun i soverom.) - Kan aldri dele melkeglass med kjæresten. Vann og brus går fint, men ikke melk/sjokolademelk o.l.. - Må alltid fjerne den hvite slimtingen i egg før jeg steker det, jeg aner ikke hvorfor... - Må alltid legge håret mitt over puta, legge det oppover, før jeg skal sove... - Må alltid rette på øreringene mine når jeg ligger, uansett hvor trøtt jeg er (tvangstanker, tvangstanker ) Kan ikke komme på mer i farta Må sies at jeg vet endel nå om tvangstanker og tvangshandlinger da min kjæreste har OCD.... og det er ganske normalt at mange (de aller fleste) har tvangstanker ^^
Gjest Heloise Skrevet 15. mars 2008 #50 Skrevet 15. mars 2008 - Må sove på samme side av senga uansett hvor jeg er Samme her, er bare ikke like behagelig å ligge på den andre siden 0.o
Gjest Hyppig gjest Skrevet 15. mars 2008 #51 Skrevet 15. mars 2008 Hiver meg på denne - Tørker alltid av kanten på glasset etter at jeg har drukket av det (selv om det ikke er dråper der) - tråkker ikke på komlokk - Går på de hvite stripene i fotgjengerfelt - må ligge i den enden av senga som er inntil en vegg - kjenner etter at alle platene på komfyren er kalde før jeg legger meg - sjekker dagens temperatur i avisa, selv om jeg allerede har vært ute på tur med hunden og vet hvordan været er. - dørene til klesskapet på soverommet må være lukket helt igjen før jeg kan legge meg
Gjest Gjest Skrevet 15. mars 2008 #52 Skrevet 15. mars 2008 Har egentlig aldri tenkt over dette, men jeg og har vaner som bare "må" gjøres, ellers blir alt "feil!" Som for eksempels så: -Fyller jeg opp hele glasset / flasken for så å tømme ut alt, og deretter fylle den opp på ny! Da er vannet "godkjent" uansett hvor kaldt det var den første gangen! -Det siste jeg gjør før jeg legger meg er å gå på do. Skulle jeg av en eller annen grunn måtte sjekke noe etter å ha vært på do før jeg legger meg, uansett hvor raskt det går, så må jeg ta en dotur til selv om jeg ikke må! Får ikke sove uten denne doturen! -Har for vane å rette opp og sortere varer når samboer legger varer " vilt" på kassebåndet. (Dum vane jeg har begynt med etter jeg jobbet på samlebåndet på fabrikken -Parkerer alltid på samme sted i butikker, jobben, treninga, så lenge plassen er ledig! -Og jeg er, som så mange andre her, merkelig opptatt av å ikke tråkke på streker når jeg går ute! Eller passer på at det er samme anntall skritt i mellom strekene! Hva er det med denne vanen?!? Er nok masse mer, men dette kom jeg på i farta! Ellers er jeg fryktelig glad i rutiner og kontroll over hverdagen, så ikke dagene "sklir ut!"
Synne-Marie Skrevet 15. mars 2008 #53 Skrevet 15. mars 2008 Godt å høre at man ikke er alene som små særheter - Leser alltid avisa baklengs, hvis jeg begynner med første side må jeg konsentrere meg om å forsette å lese samme vei, hvis ikke "snur" jeg midt inni. - Har alltid mp3spilleren i høyre lomme på jakka. - Må pelle på kviser og mørke prikker. Dessverre for min kjære har han plenty, heldigvis for meg tar han det pent. - Må lese litt på senga før jeg sovner - Klarer ikke å sovne med ryggen mot vinduer/dører i rommet. Hvis senga står mot en vegg må jeg ligge med ryggen mot veggen så jeg har "oversikt" over rommet. - Starter å gå opp trappa meg høyre ben Dette er det jeg kommer på men har nok flere.
Jane F. Skrevet 15. mars 2008 #54 Skrevet 15. mars 2008 - Når jeg er ute å går og har det travelt begynner jeg å telle "EN, to, tre, fir--En støvel og kefir" skal vel egentlig være "en, to, en, to- en støvvel og tresko" eller no. men glemte hvordan den gikk da jeg var mindre og da lagde jeg en ny. Det værste er vel at jeg fortsatt sier den:P 19 år gammel:P - vasker vasken på badet til folk. får liksom ikke til å vaske meg i en skitten vask. - gjør alt for å unngå et visst tall. Veldig upraktisk om man har avtaler klokken ett. Bruker å glemme de jeg - Hvis jeg ser skrekkfilm er jeg husredd i mange måneder etterpå. Kommer ikke på noen flere for øyeblikket.
Rockesola Skrevet 15. mars 2008 #55 Skrevet 15. mars 2008 Kjenner meg igjen i mange her! Jeg må: - ha volum på partall, eller "hele" tall som slutter på 5 - sjekke at døra er låst flere ganger per dag - telle ting i veska, for å vite at jeg har alt når jeg skal ut - skrive liste over alt som skal gjøres før jeg kan begynne (og bruker gjerne unødvendig lang tid på å skrive den) - ha den tyngste tingen i høyre lomme (f.eks. mobil i høyre, nøkler i venstre) - se mønster i bilskilt ...har sikkert mange flere, men dette var de jeg kom på i farta!
Gjest Gjest Skrevet 15. mars 2008 #56 Skrevet 15. mars 2008 - kaste appelsinen\mandarin opp og ned i flere minutter før jeg begynner å spise den. -Har bare lyden på tven på tall som slutter med 0 eller 5 -kjenner på døren 3 ganger for å se om den faktisk er låst -Teller sidene på kapitlene i bøker. før jeg leser dem -Leser alltid tegne serier når jeg skal legge meg aldri noe annet - sitter alltid på venstre side av bussen og alltid på samme sete så lenge det er ledig - Går alltid på 2 vært trinn - Om jeg er på en kirkegård. Og kommer tilfeldigvis borti en gravstein. Må jeg si unnsyld - Har nøtt og ha nøklene i venstre lomme og lommeboka i høyre lomme. Alt annet blir galt - Når jeg kjøper noe må varene stå oppreist i posen. - Må alltid se hva det første og siste ordet er i en bok. kanskje på tide at jeg legger meg inn på en avdeling for de mentalt forvirrede personerv kan ikke bare vaske gulv i huset,men må ta alle
frøken13 Skrevet 15. mars 2008 #57 Skrevet 15. mars 2008 Jeg hadde mange flere sånne ting før, hadde den obligatoriske ikke tråkke på streker og kumlokk, det ble et kjempeproblem da jeg begyntre å se for meg at det gikk streker ut fra hushjørner f.eks., som en usynlig stråle i fortsettelsen av veggen. Disse strålene kunne bare brytes av fortauskant eller et kumlokk. Kunne bli helt nevrotisk av å holde styr på alle strålene. Og så bestemte jeg meg for å ikke la meg styre av den tvangshandlingen, og isteden ble jeg besatt av å tråkke PÅ alle streker og kumlokk jeg kunne finne på min vei. Heldigvis gikk det over av seg selv til slutt, for jeg ble helt koko av det Da jeg var liten og fikk smågodt på lørdagene måtte jeg alltid rive opp posen så det ble ett stort ark, og så sortere smågodtet etter type og farge utover dette arket, og så måtte jeg spise sånn at jeg alltid hadde like mange av hver Nå har jeg noen ting som jeg gjør, som oftest kun når jeg er stressa, eller "urolig i hodet" * Jeg teller skritt, men begynner alltid på 5, og blir distrahert av ett eller annet og begynner på 5 igjen. *Teller tråkk når jeg er på spinning, men da starter jeg på en og teller til 8 og starter på én igjen *får hang-up på ord eller setninger, som overhodet ikke har noe å gjøre med det som skjer rundt meg, da sier jeg ordene eller setningene inne i meg mange ganger etter hverandre. Eneste måten å bli kvitt hang-up'en er å si ordet høyt, men ikke så høyt at noen hører det *I dusjen har jeg en rekkefølge på hva som gjøres når, shampo først, så balsam, og så vasker jeg kroppen mens balsamen virker, skylle ut balsamen, sette håret i strikk eller klype, så vaske meg mellom beina, og så en siste skyll med kaldt vann. *Jeg klarer ikke å zappe bakover på tv-kanalene. *Det betyr lykke når jeg ser på klokka akkurat når den er 00:00, 12:34, 01:23 eller lignende. Når jeg ser på klokka akkurat når den er 13:04 (bursdagen min) må jeg tenke ut én ting som er bra med meg *Alle skapdører og skuffer må være helt lukket Det er det jeg kommer på nå hvertfall, er egentlig ganske fornøyd med at det ikke var mer
2008brud Skrevet 16. mars 2008 #58 Skrevet 16. mars 2008 Av og til så innbiller jeg meg at noen kan se meg selv om jeg er helt alene. Så da oppfører jeg meg veldig pent. Kler av meg under dyna for eks. Kanskje det er spøkelsene jeg kjenner?
Teriyaki Skrevet 17. mars 2008 #59 Skrevet 17. mars 2008 *Tar alltid kanel før sukker *Når jeg spiser taco må jeg ta maten i et bestemt rekkefølge- kjøttdeig, agurk, salat, ost og salsa Kommer ikke på mer..
IloveNY Skrevet 17. mars 2008 #60 Skrevet 17. mars 2008 Betryggende å høre at det er flere som meg:) Jeg må alltid ha en vannflaske og lebepomade på nattbordet! Bruker å trenge det kanskje en gang i måneden, men må ha det tilgjengelig hver kveld uansett! Jeg vasker selve vasken før jeg vasker hendene! Jeg sorterer ting etter farge og størrelse. Sorterer blyanter etter mykhetsgrad, og fargeblyanter etter farge og nyanse på farge. Jeg har en fast plass til alt som skal i oppvaskmaskinen... Og pleier å få plass til mye mer enn andre. (Noe som gjør at jeg ofte omorganiserer hvis det er noen andre som har satt det inn) Jeg MÅ ligge på siden for å kunne sovne, og med ansiktet vendt ut mot rommet om jeg sover alene. Må sjekke at døren er låst opp til 4-5 ganger før jeg legger meg. Jeg må ha døren til badet låst! Selv om jeg bare skal pusse tenner og er alene hjemme! Dette er bare det som jeg kommer på umiddelbart! Men jeg vet det er mye mer Blir ofte "mobbet" for mine små vaner:P
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå