Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Her var det mye rart. Kan ikke komme på så mye rart som jeg gjør, i alle fall ikke nå. Kom likevel på et par ting:

*Må ta kanel før sukker på grøten.

*Når jeg trener på matte må alltid matten ligge helt parallelt med parketten i treningssalen. Gjør den ikke det klarer jeg ikke konsentere meg om treningen. Hender jeg bruker litt tid på å legge den parallelt... :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg også, Grønt blad. Men jeg må også rette på spinningsykkelen og tredemølla. Blir det skjeivt i forhold til speilet/vinduet foran meg, klarer jeg ikke å konsentrere meg.

Gjest Nabojenta
Skrevet

- Jeg må alltid pille på ting.

- Må alltid ligge på venstre side i senga, på magen.

- Unngår å trå på kumlokk og streker på asfalten.

- Må vrikke på nesen.

- Lager froskehals.

- Markerer alltid tekst jeg leser på nettet.

- Før jeg dusjer må vannet renne i to minutter.

- Kjenner alltid etter minst to ganger om en dør er låst eller ikke.

- Når jeg skal lese til prøve må jeg telle igjennom kapitlet for å se nøyaktig hvor mange sider det er.

- Når jeg lukker øynene ser jeg for men en ting, feks en stor i både stor og liten form. ( dette skjer hver natt)

-Må spille et spill før jeg skal sove. Eller så føler jeg at jeg ikke kan sovne.

- Om jeg ikke har gjort noe, ligger jeg og tenker på det helt til det er gjort. (gjelder ikke husarbeid da selvfølgelig.)

- Ser hele tiden på klokka, er visst besatt av tiden.

- Drikker aldri opp alt i glasset eller flaska.

Garantert en del skrivefeil her, men det når bare være. :)

Gjest milkyway
Skrevet

Liker ikke tråkke på streker (fy som jeg hater brosteiner!!!), og må alltid ha mitt siste skritt i en trapp med høyrebeinet.

Skrevet
Liker ikke tråkke på streker (fy som jeg hater brosteiner!!!), og må alltid ha mitt siste skritt i en trapp med høyrebeinet.

Neiiiii nå kommer jeg til å ha oppheng på det i hele dag :gråte:

Gjest Gjest_Kristin_*
Skrevet

:fnise: kjenner meg så igjen i det dere skriver..

- sjekker alltid at døra er låst når jeg skal legge meg, selvom jeg kom inn døra for 30 min siden

- sjekker alltid et siste overblikk over el. apparater samt lysestaker før jeg legger meg, eller forlater leiligheten.. og ja det har skjedd at jeg har fått for meg at komfyren ikke er skrudd av selvom jeg innerst inne vet at jeg ikke har brukt den denne dagen..da var vi på vei til ferie og måtte ringe svigerfar for å gå opp i leiligheten å sjekke..

- før vi fikk oppvaskmaskin sorterte jeg oppvasken i stativet fra høy til lavest...da samboeren min tok meg i å sortere tallerknene han hadde vaska sa han jeg måtte slutte hvis ikke ville ikke han vaske opp mer.. derav oppvaskmaskina :ler:

Skrevet
- før vi fikk oppvaskmaskin sorterte jeg oppvasken i stativet fra høy til lavest...

Jeg sorterer/grupperer tallerknene i oppvaskmaskina også jeg.... De høyeste lengst til høyre. Får helt noia når mannen setter inn tallerknene i helt tilfeldig rekkefølge, da må jeg holde meg fast for å ikke gå inn og "rydde" etterpå... :fnise:

Skrevet

Hi Hi Hi...artig tråd..

Jeg har nok en masse slike tvangshandlinger jeg også, men akkurat nå kom jeg kun på en:

* Jeg MÅ finne mønster i bilskilt.

Altså enten at det "går opp" som et regnestykke, at det er i en slags rekkefølge eller slike ting.

Eks. har jeg hatt en bil med nr 24800 (den er jo lett..), slet mer med min neste som var 29894...... Irriterte meg hele tiden over at vi ikke fikk registrert bilen 2 nummer tidligere....da hadde det blitt likt begge veier...

You see?

På denne måten er jeg helt super på å huske bilnummer jeg har møtt eller ligget bak, da... :jepp:

Gjest milkyway
Skrevet
Neiiiii nå kommer jeg til å ha oppheng på det i hele dag :gråte:

Pff jeg har hatt det omtrent hele mitt liv :-D

Og hvis jeg skulle ende opp med høyrebeinet på nest siste, hinker jeg faenmeg opp det siste, skjønner ikke hvorfor det skal være så viktig for meg! :eeeh:

Gjest Gjest_Kristin_*
Skrevet
Jeg sorterer/grupperer tallerknene i oppvaskmaskina også jeg.... De høyeste lengst til høyre. Får helt noia når mannen setter inn tallerknene i helt tilfeldig rekkefølge, da må jeg holde meg fast for å ikke gå inn og "rydde" etterpå... :fnise:

he he jeg gjorde det samme med klærne på tørkestativet.. de lengste plaggene bakerst der stativet stod inntil veggen.. og truser og sokker helt ytterst, eller aller helst "alene utpå vingene" av klesstativet... da samboer tok meg i å henge om på det han allerede hadde hengt opp ( i tilfeldisg rekkefølge ) så truet han med å ikke bidra med klesvask mer heller..

og da selvsagt det samme med esker med sauser, supper, tupperwareboksene med pasta, ris etc.. fra høyest til lavest...

Skrevet

Jeg er i perioder nødt til å si fargene på ulike ting høyt inni hodet. F.eks et trafikkskilt "RØD, HVIT, SVART". Starter alltid ytterst og jobber meg innover. Slik kan det på et hus bli "RØD, GRØNN, HVIT". Litt slitsomt når jeg kjører bil å skulle få med seg alt da....

I tillegg må jeg si bilnummerene til bilene jeg møter høyt inni hodet.

Tror kanskje jeg av og til er en farlig bilist? Men har heldigvis ikke vært ute for uhell enda......bank i bordet!

Skrevet

I motsetning til andre her så hater jeg partall. Ting i oddetall gjør at jeg blir rolig innvendig. Lyden på tv'n må helst stå på 7, det er perfekt. Om vi har besøk og sitter å prater med tv'n på i bakgrunnen kan den stå på 3 eller 5, og hvis vi ser film må den stå på 9.

Jeg må skru på springen på badet før jeg skal tisse. Uansett hvor tissetrengt jeg er så får jeg ikke ut en dråpe før springen er på.

Om jeg er på besøk hos noen og har vært på do og skal vaske hendene får jeg litt panikk om det første som kommer ut av såpedispenseren er en sånn liten, størknet såpeklump. Da inbiller jeg meg at det er lenge siden den er brukt, og at de dermed ikke vasker seg på hendene etter å ha vert på do i det huset. Da sliter jeg skikkelig om jeg blir tilbudt mat, og synes det er ekkelt å ta på ting i huset.

Jeg bruker 20 min på å pusse tennene hver kveld. Da må jeg gjennom en rutine med 3 forskjellige tannbørster, 2 forskjellige tannkremer, vanlig tanntråd og sånn tanntråd med håndtak og munnvann til slutt. Dette må spyttes ut etter akkurat tre minutter, ellers så klarer jeg ikke å tenke på noe annet til jeg sovner.

Hvis jeg ikke pusser tennene før jeg legger meg får jeg ikke sove. Det blir dermed noen komiske utfall når jeg kommer hjem god og full tiiidlig en lørdagsmorgen. Tannpussprogrammet må fremdeles utføres, men med nedsatt motorikk kan dette ta rundt 45-60min. Når jeg våkner igjen finner jeg gjerne tannkrem over halve badet.

Jeg har også alltid reisetannbørste og en sånn prøvepakke med tannkrem med meg i veska når jeg går ut i tilfelle jeg spiser noe som kan gi dårlig smak i munnen eller sette seg i tennene.

Ja, jeg har kanskje verdens sunneste munn.. :tanpuss:

Skrevet
og da selvsagt det samme med esker med sauser, supper, tupperwareboksene med pasta, ris etc.. fra høyest til lavest...

ååååhh ja, jeg ELSKER sånne skap som ser ut a la "I seng med fienden" :fnise:

Skrevet
:overrasket: Her var det mange tvangsnevrotikere! Har dere tenkt på å få behandling? Det høres forferdelig slitsomt når hverdagen er så til de grader styrt av tvangsmessige ritualer.
Skrevet

Det er da deilig med litt tvang! Får orden og system i sjel og sinn, i en ellers kaotisk tilværelse :)

• Liker 1
Skrevet
Det er da deilig med litt tvang! Får orden og system i sjel og sinn, i en ellers kaotisk tilværelse :)

:skratte:

Skrevet

Jeg MÅ gå på venstre side av folk. Får "vondt" om jeg ikke gjør det. Heldigvis liker kjæresten godt å gå på min høyre side.

Skrevet

*Humre, humre* Morsom tråd :)

Jeg

- kan bare stå opp til runde tall, f.eks. 09.00, 09.10, 09.20 osv. Dette medfører selvfølgelig en del forsinkelser, særlig hvis jeg allerede har forsovet meg. Det høres sikkert ganske sykt ut, men jeg blir da liggende og se på klokka inntil neste runde tall er nådd før jeg kommer meg ut av senga

- setter alle glass av samme sort sammen i kjøkkenskapet og får hetta om noen har satt de annerledes

- unngår å røre mer enn nødvendig i leiligheten før jeg har vasket meg når jeg nettopp har kommet hjem

- har fast rekkefølge og måte å lage taco på. Denne er hellig og gjør at min kjære holder seg til å dekke på bordet og rive ost for å unngå mas

- må smøre meg med håndkrem og ta på leppomade før jeg legger meg

- må alltid ha en vannflaske (MED vann selvfølgelig) tilgjengelig dersom jeg ikke er hjemme hos meg selv eller andre. Jeg kan bli helt panisk hvis jeg sitter på bussen f.eks., og ikke har vannflaska med meg. Selv om jeg bærer den rundt hele dagen er det ikke sikkert at jeg noen gang drikker av den

- er perfeksjonist hva skriving av lapper/kort/brev/plakater angår. Har ikke tall på hvor mange av disse som har funnet veien til søppelkassa fordi den ene linja er skjev, jeg ikke er fornøyd med overskriften, et tall ble stygt osv.. Jeg har imidlertid funnet ut at det er tryggest å skrive på skrå (diagonalt), for da er det lettere å få linjene rette. Rette etter MIN standard, that is

- kan ikke sitte med et skriveredskap og noe det er naturlig å skrive på uten å tegne blomster, tredimensjonale firkanter og øyne (kún det høyre øyet, sett fra min vinkel)

Jah, det holder for nå tenker jeg. Håper jeg ikke virker helt skadet, for det er jeg ikke :)

Skrevet

Slapp av, jeg holder nå fast på at litt tvang bare er sunt :-)

Skrevet
Slapp av, jeg holder nå fast på at litt tvang bare er sunt :-)

Godt å høre :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...