Gå til innhold

Drap i BB


Guess What!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg blir kvalm og forbannet! sinna.gif Slakting er greit, men å slakte for underholdningens skyld er rett og slett for dumt

_________________

(((Kierry)))1212[ Dette Innlegg er endret av: kierry den 2002-04-08 16:47 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Dette brydde jeg meg absolutt ikke noe om!

Som Produsent Hallberg sier, så er Espen faglært kokk og har gjort slik før.

Mener at dette ikke er noe å lage ramaskrik over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2002-04-07 19:28, anonym wrote:

Dette brydde jeg meg absolutt ikke noe om!

Som Produsent Hallberg sier, så er Espen faglært kokk og har gjort slik før.

Mener at dette ikke er noe å lage ramaskrik over.

Ikke meningen å være anonym!! icon_smile.gif

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristessa

Skal de ha mat, så skal de ha mat. Så lenge dyret ikke drepes på en bestialsk måte er det helt ok for meg. Synes folk har tendenser til å bli litt for hysteriske når det kommer til slakt av dyr på tv. Bare dra til Prior eller Gildes slakterier dere, der skal dere få se på lite human behandling!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ooh, nå trodde jeg reality-programmene virkelig hadde tatt av her...

Men det handlet heldigvis om høns.

Guess What... dette er ikke drap, det er slakting.

Slakting utført av en erfaren person, og følgelig ikke noe å skrike om.

Synes det er trist med såkalte "dyrevernere" som totalt mangler realistisk vinkling.

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Drap av dyr = underholdnig.??? Hva fan skal dette bety. Dette er forkastelig. Dette sier sitt om menneskene som er inne i BB. Man dreper ikke dyr for underholdningens skyld. Man må se på motivajonen bak en handling, og denne motivasjonen er forkastelig.

Noen sier slakt, ja vel - hvis intensjonen var mat, så hadde den var en helt annen. Forfall av moral spør du meg. Grrrrrrrrrrrrrrrrrr 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var ikke drap, men slakting. Og det foregikk på en pen og pyntelig måte.... han som gjorde dette (husker ikke navnet hans)... visste hva han gjorde. Herregud - dette foregår daglig i Norge. Og slakting av høns/kylling foregår nok på en enda mer grusom måte ellers.......

Jeg ser ikke på BB daglig......men jeg så på idag - og jeg synes ærlig talt ikke dette er noe å bråke for.

Da er det andre slaktemåter jeg heller ville skrike opp om...... f.eks. tenk på all fisken som "kveles til døde" hver dag...... de ligger i nota/på samlebåndet og kveles....

Ikke si "det er jo bare fisk". Det er levende vesener.

De "hysteriske" jentene i BB-huset

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde

Dyrevernere må bruke energien sin på saker hvor dyr blir vanstelt og plaget istedet for å henge seg opp i saker som dette. For de av oss som er oppvokst på gård er dette et helt vanlig syn - jeg ser ikke problemet.

Følger ikke med på BigBrother, men jeg så sendingen idag - kun for å se hvordan denne slaktingen foregikk.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OG NOAH er ute og hyler igjen...ja det kommer jo ikke som noe surprise, men oversiriften "drap i BB" var vel kanskje litt drøy ?

Her er det ikke snakk om bestialsk drap, men slakting utført av en faglært kokk.

Bruk hodet før dere slenger ut usannheter om dyreplageri.

Det er lov å bruke sunn fornuft.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes også at dette blir for dumt.

Slakting er noe helt annet enn drap. Dette skjer jo ganske ofte rundt omkring.

Hanen ble ikke mishandlet og det så ut som alt ble gjort etter boka. Kan ikke fatte og begripe at noen gidder å henge seg opp i slike ting.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har NOAH opp i halsen. To grelle eksempler på deres kamp for dyrs rettigheter er:

1 Å tenne på et slakteri ved Bergen fordi man er i mot at dyr skal dø for å bli menneskeføde. Det de dessvere ikke tenkte på er at et slakteri er fullt av levende dyr også! Tenk på den opplevelsen for disse dyrene!!!

2 Å frigjøre pelsdyr. I en av mine nabokommuner er det en minkfarm. NOAH fant ut at de skulle frigjøre disse stakkars fangene -med det resultatet at mange hundre mink ble sluppet løs. For de som kan ørlite biologi vet at det å slippe til nye arter er en stor forurensning av naturen. Mink er et effektivt rovdyr som fint klarer seg i norsk natur, og som tar seg grådig til rette. De tømmer bekker og elver for fisk og ikke minst den sårbare krepsestammen. I tillegg er de lystmordere av rang, som fint kan ta livet av små dyr som katt, små hundevalper, grisunger osv... En grisebonde 1,5 mil unna minkfarmen fant en mink i grisehuset noen måneder etter NOAHs aksjon -tenk hvilken skade (Både dyremessig og økonomisk) minken kunne ha gjort!

Jeg er helt klart for at ethvert dyr skal ha det bra så lenge det lever. Ekstremister gjør sjelden en aktverdig jobb, men all honnør til de som gjennom sitt eget husdyrhold gjør det bedre å være dyr!"

Som et siste skudd på stammen i misforstått veldedighet og idiotiske aksjoner har nå NOAH sluppet ut verpehøns i Eidsberg kommune. Alle med litt kjennskap til dyr veit at høns ikke klarer seg ute om vinteren uten tilgang på mat fra mennesker, og det er ingen fordel å være kledd i hvitt i naturen hvis du vil overleve (med mindre det er snø, og det er det ikke mye av i Østfold i februar). Disse hønsene vil enten fryse ihjel, sulte ihjel eller bli tatt av rovdyr.

Leve NOAHs aksjoner -NOT! Flott at man engasjerer seg i dyrevern og dyrehold -det er veldig viktig, men håper at dyrevernere kan lære litt om dyr før de skal frelse verden!

Mange hilsner engasjert12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

synes det var tåpelig av dem å slakte en hane for å få en nyhet til en reportasjeoppgave de har!

mat har de nok av, så det var ikke det som var grunnen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Til kierry: dette er ikke noe å bli forbannet og kvalm over! har du aldri spist en kylling du da? er du klar over hvor mye dyr som slaktes over alt i verden i dag?

Jeg tror vi mennesker glemmer at vi må nødt til å slakte dyr hvis vi skal ha kjøtt å spise! bare se på næringskjeden: der må dyr gå på jakt for å overleve, slik er det med oss også, skal vi ha noe kjøtt på bordet, må vi drepe det dyret! tenk naturlig på det.

Og vi så ikke at hanen ble kuttet hodet av heller.

Vi må altså bare venne oss til tanken at slikt foregår hver eneste dag, men samfunnet har blitt så moderne at mange helst ikke vil tenke på hvordan delikatesse kjøttet de kjøper i butikken har blitt drept.

Kanskje de helst vil tro at det aldri har levd?

anonym

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er noen her som missforstår litt. ALLE vet at slakting foregår. Men når man gjør det bare for underholdningens del blir dette forkastelig. Man må se på intesjonen bak handlingen.

Nå er vi forskjellige alle mann, men jeg synes at dreping (slakting er jo selvsagt et "finere" navn )av dyr er unødvendig hvis man ikke i utgangspunktet trenger mat.

Så sier noen at de gjorde det. Men Motivasjonen var underholdning, det er jo her hele greia ligger. icon_mad.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Kinga

Har aldri sett eller følt behovet for å se hverken noske eller utenlandske utgaver av BB. Jeg mener hele programmet står for en type kikkermentalitet og privatsfæreunderholdning jeg ikke finner fengende.

Hensiktsmessig avliving og slakt av dyr har jeg ingenting imot. Ja, jeg går sågar på jakt der jeg har vært med på å drepe dyr som en del av det å bruke naturen på en sunn måte, og spist fangsten etterpå. Og synes jakt er såpass spennende at jeg kommer til å gjøre slikt resten av mitt liv. Jeg finner stor rekreasjon og en form for underholdning i det å fiske.

For en utenforstående person som ikke deler jakt- og fiskeglede kan jeg sikkert framstå som en bestialsk morder som underholdes av å få dyreblod på hendene.

Jeg har også vært med på å lage TV og radioprogram av jakt- og friluftslivet mitt. Men settingen er en ganske annen enn den BB står for. Det som gjør slaktingen i BB til ikke å føles riktig for meg (ut ifra det jeg har lest her), er profilen BB bruker. PR-kåte ungdommer og "kikkere" som underholdes av "hva blir deres neste tabu-brytende sprell"-tanken får hele historien til å framstå i et noe respektløst lys.

Men naturen er ikke snill, jeg liker å se programmer som viser løvejakt og fascineres av spekkhoggeres seljakt i flokk. Rått parti, men slik overlever disse dyrene. Mennesket kan jo sees på som et mektig dyr; vi hadde ikke overlevd på den nordlige halvkule uten slakt og jakt.

Big Brother derimot, er jeg hellig overbevist om at vi utmerket godt kunne klart oss uten...12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var ikke drap (slakt om dere vil) for føde ! Dette var pga noe underholdnings greie de skulle ha. Fikk det ikke helt med meg.

Greit nok at bønder slakter for å få mat! Er oppvokst med sånt.

Men når (som sakt tidligere) dreping (slakt) skal vere underholdning. Så spyyyr jeg !

Det tar jo heelt av !12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, jeg hørte bare om hendelsen her på KG, og så det aldri på TV selv.

Mulig det ble gjort som "underholdning", men likevel - synes det er lite å skrike opp om.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

driver selv med litt jakt og mye fiske.

kjøper hele slakt av sau og rein som er hjemmeslaktet, og har deltatt i diverse slakting selv. det jeg reagerer på er den mangel på respekt for dyrene og jorda som vi høster av som kom frem da de slaktet hanen i dette tv-showet.

selve avlivingen var vel i og for seg human, men hadde ingenting med matauk eller nødvandighet å gjøre. det smaker litt tyrefekting av hele greia..12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...