Gå til innhold

Noen som kan japansk


MayaMyhr

Anbefalte innlegg

Jeg prøver å lære meg japansk. Men det er ganske vanskelig.

Har et språkkurs til pc. Men man lærer på en måte ikke språket der. man lærer ikke om ordstillinger og grammatikk. Man lærer ord og setninger. That's it. Jeg har lastet ned en slags lærebok fra nettet. den har noen oppgaver og slikt. Men den var ikke så veldig god, og jeg skulle heller hatt en _bok_ i ordets rette betydning. Slitsomt i lengden å sitte å lese fra en skjerm (har riktignok gjort alle oppgavene). Det som har hjulpet meg mest er en liten japansk-engelsk frasebok som tar for seg litt grammatikk og har en del fraser og en ordliste bakerst.

det jeg egentlig lurer på er om noen her kan noe japansk. og om de vil dele med meg hvordan de lærte det. ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På Universitetet i Oslo brukte de ihvertfall Genki - An integrated course in elementary Japanese, utgitt av The Japan Times. Mulig du finner den ved å søke på http://akademika.no/ eventuelt se hvilken bok de bruker i Japansk på UiO nå. Mulig de også underviser ved Universitetet i Bergen. Genki syns jeg var grei å bruke, der får du både tegn og grammatikk.

Tar tid å lære, men veldig morsomt språk å kunne! Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...